Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - platform bağımlı olmak yada olmamak !?!?!?!
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

platform bağımlı olmak yada olmamak !?!?!?!
Sayfa 1, 2  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 12:57 pm    Mesaj konusu: platform bağımlı olmak yada olmamak !?!?!?! Alıntıyla Cevap Ver

bilgisayarla tanıştığımdan beri windows kullanıyorum. windows 3.1 ile başladım ve şimdi win98 kullanıyorum. programlamayada qbasic ile başlayıp vbasic'e geçtim. şimdi ise C/C++ 'a geçtim. qbasic (dosla beleş gelen qbasicyorumlayıcısı vardı bende) kullanırken tek derdim programlarımı exe yapamamaktı. vbasic'te bu derdimden kurtuldum. Ama vbasic'tede windows'a bağımlı kalmaktı derdim. Çünkü bunca yılın ardından windows beni hayattan bezdirmişti ve microsoft ile windowstan nefret ediyordum artık. Şimdi C/C++'a geçince kurtulmuş gibi oldum amam hala sorunlarım var. şimdide kullandığım api ler libraryler vs. problem olmaya başladı. Oyun yapımını profesyonel olarak sürdürmek niyetinde olduğum için windows'u kabullendim. gerçi hala yaptığım oyunları başka platformlara çevirme şansım var. neyse benim kafamı kurcalayan programlama sırasında kullanacağım yardımcı kütüphaneler.
bir sürü platform bağımsız kütüphane var ve hangi bileşeni kullanacağım konusunda kesinlikle kararsızım. Ayrıca directx'in içinde ihtiyacım olan herşeyi barındırması ve kullanımı,kurulumu vs. diğerleriyle uğraşmaktan daha kolay olması ( sonuçta grafik,I/O,ses,network vs. hepsi içinde) nedeniyle beni çekiyor ama teslim olmak istemiyorum.
sizdentavsiyelerinizi bekliyorum.
birde network için platform bağımsız bir çözüm önerebilirmisiniz?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 1:09 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bilmiyorum ama şu an en ideal platform Windows. kimse, heleki başlangıç düzeyindeki kişiler Linux gibi bir sisteme çatmak istemez. Dünyayı ve oyun kullanıcılarını baz aldığımızda tabiki Windows en ideali. Platformdan bağımsızlık konusu biraz kaşık. Önce şu soruyu sor kendine Linux için oyun yapmak istiyormusun? Cevap evet ise kendine dert aramaya başla... Ama hayor ise nasıl biliyorsan öyle yap... Eğer seçim olarak OpenGL ve OpenAL'ı seçersen senin için tek sorun pencere oluşturacağın kodlar kaldı... gerçi bunlarda bir iki satırlık şeyler. Yani Linux'ta boş bir pencere oluşturmak zor değil. heee bu olay içinde SDL var pencere ve Girdi Çıktıalr için platformdan bağımsızlık sağlayan bir kütüphane... Bence bunları dert etme çünkü Linux için oyun yazmak isteyeceğini sanmıyorum. Şu an neredeysen o konumda devam et...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 1:39 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Oyun yazmak için windows ideal bir platform, bence şu iki sebepten dolayı;

1) çünkü oyun oynamak için windows ideal bir platform
2) çünkü visual studio çok çok iyi bir geliştirme ortamı

Fakat windows kullanıpta oyun yazmak, sadece windows için oyun yazmak anlamına gelmiyor.. Piyasada _her_ birşey için açık kaynak kodlu / platformdan bağımsız bir kütüphane bulmak mümkün artık.. Fakat ne yazikki derleyici olmasada editör ortamı olarak visual studio ya alternatif bence yok..

directx konusuna ise yorum yapmak istemiyorum.. şu son shader olayları gelmeden önce çok da kafam takılmıyordu ama son yıllarda dx entegrasyon olayını bayağı bi başardı.. herbişey için bir sdk kullanma fikri banada hoş geliyor, ki yeni başlayan birisini çok mutlu edebilir.... ama ama ama, ve yine ve hala ama; dx in yapacağı ve yaptığı herşeyi başka yollarlada yapabilirsiniz.

.deniz.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
streamline



Kayıt: Apr 25, 2004
Mesajlar: 56

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 1:55 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:

Ama vbasic'tede windows'a bağımlı kalmaktı derdim. Çünkü bunca yılın ardından windows beni hayattan bezdirmişti ve microsoft ile windowstan nefret ediyordum artık. Şimdi


işte geldiğin yeri görmezden gelip ona karşı nefret beslemek büyük bir nankörlüktür..

kendi benliğinizden nefret etmeyin.. microsoft olmasaydi siz burada olmazdiniz... linux un xwindowlari olmazdi...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:01 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

"linux un xwindowlari olmazdi" katılmıyorum. Çünkü bu olayı microsoft ta Apple (Macintosh)tan görüp bunu kullandı. Duyrulur
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
streamline



Kayıt: Apr 25, 2004
Mesajlar: 56

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:08 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Very Happy olsun o son cümleydi zaten.. win 3.1 de explorer gelmişti zaten o devrim olarak görülmüştü diye biliyorum.. eski byte dergilerinde felan yaziyodu.. ilk bilgisayarim 486dx2 66 escort notebooktu... 4mb ram i vardi zamanin en canavarlarindadi daha mmx ler yoktu.. win3.1 vardi 2, 3 ay kullanabilmiştim.. mousue yoktu klavye ile cok hizli kullaniyordum..


sonucta hala windows kullanip microsofttan nefret edenlerin akli dengesinin yerinde olmadigini dusunuyorum..

tamam linuxe gecin.. linuxde canavar ama bu tarafçılık niye.. yapan liderdir..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:15 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Microsoft'tan nefretediyorum çünkü;

adamlar bir programcının kod yazma aşkıyla değil, bir iş adamının para kazanma aşkı ile program yazıyor.

Bilgisayar kullanmak basitleşiyor ve de zevksizleşiyor.
Windows'ada biraz oyun yapımı birazda dandik bilgisayarımolduğu için mecburum.

iki sorum var.
1- glut opengl'e dahil birkütüphanemi? yoksa ayrımı?
2- network için platform bağımsız bir kütüphane?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
streamline



Kayıt: Apr 25, 2004
Mesajlar: 56

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:17 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:
...adamlar bir programcının kod yazma aşkıyla değil...


ehe seni sapik seni...

ps: tamam konuyu dagitmiyorum bu sondu..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Glut'mu? SDL daha iyidir. Glut OpenGL'e dahil bir kütüphane gibi durur ama aynı paket içinde değillerdir...

Bir ara GameDev.net'i haberleri arasında Platformdan bağımsız Network kütüphanesi haberi vardı. Aratırsan bulabilirsin...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:34 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

streamline demiş ki:
kendi benliğinizden nefret etmeyin.. microsoft olmasaydi siz burada olmazdiniz... linux un xwindowlari olmazdi...


X Windows 1984 senesinde yapıldı. Bill Gates M$'u 1982 senesinde kurdu ve işe Basic Interpreter'ı ile başladı. Ondan sonra IBM'den DOS olayını kaptı. Bunlar tutoriallarda yazmaz.

Windows 95 de Macintosh 84'ün taklididir. PC piyasının tutmasının Bill Amca'nın ve ekibinin yazdığı muhteşem işletim sistemlerinden (!) ziyade donanımsal, pazarsal nedenleri var.

Sen bu konuda fetvaa vermesen iyi edersin Ferit.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:42 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Microsoft'un huyudur bu, DG; arakla, değiştir, yeni etiket bas ve piyasa sür... Adamlar içine sindiremiyor sanırım; iyi bir iş ortayan firmayı ve ürününü. yaaa onu taklit eder yada İşletim sisteminden dışlarlar... Örnekler: C#, DirectX, MSN, Media Player, Movie Maker bunlar kıskançlık eseri oluşmuş ürünlerdir...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:46 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Konu için olarak:

Eğer kodun Multimedya API'sı (DirectX mesela) dışında kalan kısmı olabildiğince platformdan bağımsız yazarsan uygulamanı Linux ortamlarına taşıyabilirsin. Unix türevleri üzerinde çalışan Wine isminde bir program var. Ticari Windows oyunlarını direk çalıştırıyor. Windows kitaplık dosyalarını ve APIlerini emüle ediyor. Google'dan şeyettirirsen daha ayrıntılı bilgiye ulaşırsın. Mac ortamı için nasıl bir çözüm bulursun onu bilemiyorum.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 2:51 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

platformdan bağımsız network kütüphanesi: SDL_net diye bişi var (mentat söölemişti.. kullanmadım hiç..).. , aslında aklıma gelmeyen daha niceleri var, gamedev.net de arat...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 3:20 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

cevaplar için herkese teşekkürler.

şimdilik tercihim c++ + opengl + sdl + openal + şimdilik bulamadığım bir network kütüphanesi...

gamedev'de adı geçen kütüphaneye baktım. adı bitdemon idi. pc,ps2 ve xbox destekliyor aynı zamanda cross-platfrom msvc++ yada gcc de kullanabiliyormuşuz. ama sanırım ücretli. ve bu nedenle şimdilik kullanım dışı...
ücretli olmasa bile bilmiyorum o kütüphanedeki birşey bana çok itici geliyor...

ben istediğimi aldım diye cevap yazmayı bırakmayın. başkalarınında düşüncelerini merak ediyorum...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Ziyaretci



Kayıt: Apr 24, 2003
Mesajlar: 287
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Fri Jun 25, 2004 5:40 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

sonuçta para için falan ama MS den iyi DevEnv yazan yok.

KDeveloper kullandım.. gerçekten facia. MS in kesinlikle ÇOK KÖTÜ bi taklidi..
EMacs, VI falan derseniz, zaten GUI den mahrum belki cok güçlü ama son derece UN-Userfriend ly ortamlar..

Bilgisayarımda hem linux, hem windows var. Geçersiz işlem yürüttü hatasını linux da daha fazla alıyorum. Ne zaman bi filim açsam sapıtıyo..

Sonuç: Server side da, yani user ın olmadığı noktalarda Linux un üstünlüğü tartışılmaz. Ama UI konularına gelince Linux Sucks yani..

yine de I love OpenGL Smile

hala daha DX karşısında direniyorum...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa 1, 2  Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.130 Saniye