Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 12:57 pm Mesaj konusu: platform bağımlı olmak yada olmamak !?!?!?! |
|
|
bilgisayarla tanıştığımdan beri windows kullanıyorum. windows 3.1 ile başladım ve şimdi win98 kullanıyorum. programlamayada qbasic ile başlayıp vbasic'e geçtim. şimdi ise C/C++ 'a geçtim. qbasic (dosla beleş gelen qbasicyorumlayıcısı vardı bende) kullanırken tek derdim programlarımı exe yapamamaktı. vbasic'te bu derdimden kurtuldum. Ama vbasic'tede windows'a bağımlı kalmaktı derdim. Çünkü bunca yılın ardından windows beni hayattan bezdirmişti ve microsoft ile windowstan nefret ediyordum artık. Şimdi C/C++'a geçince kurtulmuş gibi oldum amam hala sorunlarım var. şimdide kullandığım api ler libraryler vs. problem olmaya başladı. Oyun yapımını profesyonel olarak sürdürmek niyetinde olduğum için windows'u kabullendim. gerçi hala yaptığım oyunları başka platformlara çevirme şansım var. neyse benim kafamı kurcalayan programlama sırasında kullanacağım yardımcı kütüphaneler.
bir sürü platform bağımsız kütüphane var ve hangi bileşeni kullanacağım konusunda kesinlikle kararsızım. Ayrıca directx'in içinde ihtiyacım olan herşeyi barındırması ve kullanımı,kurulumu vs. diğerleriyle uğraşmaktan daha kolay olması ( sonuçta grafik,I/O,ses,network vs. hepsi içinde) nedeniyle beni çekiyor ama teslim olmak istemiyorum.
sizdentavsiyelerinizi bekliyorum.
birde network için platform bağımsız bir çözüm önerebilirmisiniz? |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 1:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bilmiyorum ama şu an en ideal platform Windows. kimse, heleki başlangıç düzeyindeki kişiler Linux gibi bir sisteme çatmak istemez. Dünyayı ve oyun kullanıcılarını baz aldığımızda tabiki Windows en ideali. Platformdan bağımsızlık konusu biraz kaşık. Önce şu soruyu sor kendine Linux için oyun yapmak istiyormusun? Cevap evet ise kendine dert aramaya başla... Ama hayor ise nasıl biliyorsan öyle yap... Eğer seçim olarak OpenGL ve OpenAL'ı seçersen senin için tek sorun pencere oluşturacağın kodlar kaldı... gerçi bunlarda bir iki satırlık şeyler. Yani Linux'ta boş bir pencere oluşturmak zor değil. heee bu olay içinde SDL var pencere ve Girdi Çıktıalr için platformdan bağımsızlık sağlayan bir kütüphane... Bence bunları dert etme çünkü Linux için oyun yazmak isteyeceğini sanmıyorum. Şu an neredeysen o konumda devam et... |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 1:39 pm Mesaj konusu: |
|
|
Oyun yazmak için windows ideal bir platform, bence şu iki sebepten dolayı;
1) çünkü oyun oynamak için windows ideal bir platform
2) çünkü visual studio çok çok iyi bir geliştirme ortamı
Fakat windows kullanıpta oyun yazmak, sadece windows için oyun yazmak anlamına gelmiyor.. Piyasada _her_ birşey için açık kaynak kodlu / platformdan bağımsız bir kütüphane bulmak mümkün artık.. Fakat ne yazikki derleyici olmasada editör ortamı olarak visual studio ya alternatif bence yok..
directx konusuna ise yorum yapmak istemiyorum.. şu son shader olayları gelmeden önce çok da kafam takılmıyordu ama son yıllarda dx entegrasyon olayını bayağı bi başardı.. herbişey için bir sdk kullanma fikri banada hoş geliyor, ki yeni başlayan birisini çok mutlu edebilir.... ama ama ama, ve yine ve hala ama; dx in yapacağı ve yaptığı herşeyi başka yollarlada yapabilirsiniz.
.deniz. |
|
Başa dön |
|
|
streamline
Kayıt: Apr 25, 2004 Mesajlar: 56
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 1:55 pm Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
Ama vbasic'tede windows'a bağımlı kalmaktı derdim. Çünkü bunca yılın ardından windows beni hayattan bezdirmişti ve microsoft ile windowstan nefret ediyordum artık. Şimdi
|
işte geldiğin yeri görmezden gelip ona karşı nefret beslemek büyük bir nankörlüktür..
kendi benliğinizden nefret etmeyin.. microsoft olmasaydi siz burada olmazdiniz... linux un xwindowlari olmazdi... |
|
Başa dön |
|
|
DoganBir
Kayıt: Mar 24, 2003 Mesajlar: 305 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:01 pm Mesaj konusu: |
|
|
"linux un xwindowlari olmazdi" katılmıyorum. Çünkü bu olayı microsoft ta Apple (Macintosh)tan görüp bunu kullandı. Duyrulur |
|
Başa dön |
|
|
streamline
Kayıt: Apr 25, 2004 Mesajlar: 56
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:08 pm Mesaj konusu: |
|
|
olsun o son cümleydi zaten.. win 3.1 de explorer gelmişti zaten o devrim olarak görülmüştü diye biliyorum.. eski byte dergilerinde felan yaziyodu.. ilk bilgisayarim 486dx2 66 escort notebooktu... 4mb ram i vardi zamanin en canavarlarindadi daha mmx ler yoktu.. win3.1 vardi 2, 3 ay kullanabilmiştim.. mousue yoktu klavye ile cok hizli kullaniyordum..
sonucta hala windows kullanip microsofttan nefret edenlerin akli dengesinin yerinde olmadigini dusunuyorum..
tamam linuxe gecin.. linuxde canavar ama bu tarafçılık niye.. yapan liderdir.. |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
Microsoft'tan nefretediyorum çünkü;
adamlar bir programcının kod yazma aşkıyla değil, bir iş adamının para kazanma aşkı ile program yazıyor.
Bilgisayar kullanmak basitleşiyor ve de zevksizleşiyor.
Windows'ada biraz oyun yapımı birazda dandik bilgisayarımolduğu için mecburum.
iki sorum var.
1- glut opengl'e dahil birkütüphanemi? yoksa ayrımı?
2- network için platform bağımsız bir kütüphane? |
|
Başa dön |
|
|
streamline
Kayıt: Apr 25, 2004 Mesajlar: 56
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:17 pm Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
...adamlar bir programcının kod yazma aşkıyla değil... |
ehe seni sapik seni...
ps: tamam konuyu dagitmiyorum bu sondu.. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
Glut'mu? SDL daha iyidir. Glut OpenGL'e dahil bir kütüphane gibi durur ama aynı paket içinde değillerdir...
Bir ara GameDev.net'i haberleri arasında Platformdan bağımsız Network kütüphanesi haberi vardı. Aratırsan bulabilirsin... |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:34 pm Mesaj konusu: |
|
|
streamline demiş ki: |
kendi benliğinizden nefret etmeyin.. microsoft olmasaydi siz burada olmazdiniz... linux un xwindowlari olmazdi... |
X Windows 1984 senesinde yapıldı. Bill Gates M$'u 1982 senesinde kurdu ve işe Basic Interpreter'ı ile başladı. Ondan sonra IBM'den DOS olayını kaptı. Bunlar tutoriallarda yazmaz.
Windows 95 de Macintosh 84'ün taklididir. PC piyasının tutmasının Bill Amca'nın ve ekibinin yazdığı muhteşem işletim sistemlerinden (!) ziyade donanımsal, pazarsal nedenleri var.
Sen bu konuda fetvaa vermesen iyi edersin Ferit. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:42 pm Mesaj konusu: |
|
|
Microsoft'un huyudur bu, DG; arakla, değiştir, yeni etiket bas ve piyasa sür... Adamlar içine sindiremiyor sanırım; iyi bir iş ortayan firmayı ve ürününü. yaaa onu taklit eder yada İşletim sisteminden dışlarlar... Örnekler: C#, DirectX, MSN, Media Player, Movie Maker bunlar kıskançlık eseri oluşmuş ürünlerdir... |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:46 pm Mesaj konusu: |
|
|
Konu için olarak:
Eğer kodun Multimedya API'sı (DirectX mesela) dışında kalan kısmı olabildiğince platformdan bağımsız yazarsan uygulamanı Linux ortamlarına taşıyabilirsin. Unix türevleri üzerinde çalışan Wine isminde bir program var. Ticari Windows oyunlarını direk çalıştırıyor. Windows kitaplık dosyalarını ve APIlerini emüle ediyor. Google'dan şeyettirirsen daha ayrıntılı bilgiye ulaşırsın. Mac ortamı için nasıl bir çözüm bulursun onu bilemiyorum. |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:51 pm Mesaj konusu: |
|
|
platformdan bağımsız network kütüphanesi: SDL_net diye bişi var (mentat söölemişti.. kullanmadım hiç..).. , aslında aklıma gelmeyen daha niceleri var, gamedev.net de arat... |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 3:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
cevaplar için herkese teşekkürler.
şimdilik tercihim c++ + opengl + sdl + openal + şimdilik bulamadığım bir network kütüphanesi...
gamedev'de adı geçen kütüphaneye baktım. adı bitdemon idi. pc,ps2 ve xbox destekliyor aynı zamanda cross-platfrom msvc++ yada gcc de kullanabiliyormuşuz. ama sanırım ücretli. ve bu nedenle şimdilik kullanım dışı...
ücretli olmasa bile bilmiyorum o kütüphanedeki birşey bana çok itici geliyor...
ben istediğimi aldım diye cevap yazmayı bırakmayın. başkalarınında düşüncelerini merak ediyorum... |
|
Başa dön |
|
|
Ziyaretci
Kayıt: Apr 24, 2003 Mesajlar: 287 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 5:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
sonuçta para için falan ama MS den iyi DevEnv yazan yok.
KDeveloper kullandım.. gerçekten facia. MS in kesinlikle ÇOK KÖTÜ bi taklidi..
EMacs, VI falan derseniz, zaten GUI den mahrum belki cok güçlü ama son derece UN-Userfriend ly ortamlar..
Bilgisayarımda hem linux, hem windows var. Geçersiz işlem yürüttü hatasını linux da daha fazla alıyorum. Ne zaman bi filim açsam sapıtıyo..
Sonuç: Server side da, yani user ın olmadığı noktalarda Linux un üstünlüğü tartışılmaz. Ama UI konularına gelince Linux Sucks yani..
yine de I love OpenGL
hala daha DX karşısında direniyorum... |
|
Başa dön |
|
|
|