Önceki başlık :: Sonraki başlık |
VB+Truevision3D mi yoksa C++ mı? |
VB+Truevision3D |
|
33% |
[ 4 ] |
VB+Başka Grafik Motoru (lütfen cevabınızın içinde belirtin...) |
|
8% |
[ 1 ] |
C++ (bi de yanına hangi grafik motoru gider?) |
|
58% |
[ 7 ] |
|
Toplam Oylar : 12 |
|
Yazar |
Mesaj |
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 12:33 am Mesaj konusu: |
|
|
Bu devirde -2004-, bu işi ciddi (yani profesyonel, para karşılığında) yapanların içinde VB ile kodlayanların oranı çok az. Özellikle VB6'da nesne tabanlı programlama desteği bile yok, bırak NTP'yi arttırma operatörü (increment op) bile yok.
"Güçlü" lafı biraz perspektif kalıyor ama şöyle söyleyeyim. Eğer C++'ya geçersen birim iş için harcadığın zaman daha fazla olacak. Getirisi ise yazdığın kodun daha hızlı çalışması (efficiency) ve donanıma -pointer sağolsun- daha fazla hakim olabilmen. Tabi her yazdığın kod bu kurallara illa ki uyar diye bir kaide yok ama iki dilin oluşma prensiplerinden (RAD vs RAD & Efficient) bu olayın %80 böyle gerçekleştiğini söylemek pek de abartılı olmaz kanaatindeyim.
'C' lafını unut. Kafandan sil. Dil değiştireceksen ve o ailede bir dil seçeceksen 'C++'yı seç. Düzgün kaynakları seçersen 5-6 ay gibi bir sürede bayağı birşey öğrenirsin. |
|
Başa dön |
|
|
Spawned_c
Kayıt: Jun 11, 2004 Mesajlar: 115 Nereden: Kornanın dori dori ettiği yerden
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 1:56 am Mesaj konusu: |
|
|
Ziyaretci demiş ki: |
HERKESİN İSTEDİĞİNİ DEĞİL, KENDİ İSTEDİĞİNİ kullan.
Zaten eğer dil değiştirmen için vakit geldiyse, kendiliğinden bunu anlarsın. Boşuna kendini sevmediğin bi dilde bişeyler yapcam diye zorlama..
Sonuç:
Canın hangisini istiyosa, onla uğraş. Boşver milleti.. |
öncelikle şunu söylemeliyim ki sadece görüşlerinizi öğrenmek istedim. takdir edersiniz ki sadece sizler "yok C++ süper onu kullan" veya "yok yok en iyisi VB sen boşver C'yi" dediğinizde ben körü körüne dediğinizi yapmam. sadece benden daha bilgili insanların görüşlerini almak istedim.
dil değiştirmek zor iş. uzun süre VB mantığını taşicam biliyorum ama sonuçta C'yi laf olsun diye öğrenmek istemiyorum. esas amacım bir program veya oyun yazarken bir alternatifimin olması. bunu bir düşünün...
"bu vb'de daha ii olur" veya "bunu c'de daha etkin yazarım" gibi...
yanlış anlamazsınız umarım: aslında kendi bildiğimi okuyacağım. ama senden daha çok şey bilen birini dinlediğin zaman bildiğini şekillendirip okursun! bu da sizin düşüncelerinize saygı duyduğum anlamına geliyor.(biraz yağ çeker gibi oldu ama idare edin:))
şu an için anldığım karar C++ kullanımına geçmek. yalnız bununla ilgili kaynağa ihtiyacım var. yardımcı olursanız sevinirim. herkese teşekkürler.
Saygılarımla... |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:31 am Mesaj konusu: |
|
|
"C++ Primer" ile (Sams ya da Addison Wesley) başla diyesim geliyor ama daha önce prosedürel programlama ile uğraşmış birisi için çok uzun ve sıkıcı kitaplar onlar. Ve çok uzun uzadıya anlatıyorlar meseleyi.
En iyisi "Thinking In C++" ile başla sen. İki ciltinin elektronik sürümleri bedava olarak internetten edinilebiliyor. Bu iki cilt sana istediğin hızlı başlangıcı -gavur tabiriyle: kickstart- sağlayabilir. Onun ardından elinin altına her işe yarar bir kütüphane almak için STL öğrenirsin ve olaylar gelişir...
Thinking In C++'yı edinmek için: http://mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 8:49 am Mesaj konusu: |
|
|
Tabi olay C++ öğrenmek ile bitmiyor. Kullanıcağın API, motorun SDK veya kullanıcağın herhangi bir kütüphane kendi fonksiyonlarını, veri tiplerini içeriyor. Eğer C++ altyapın sağlamsa ve kullanıcağın olayın Api referansını bi kenarda açarsın, tıkır tıkır yazarsın. Tabi yazamazsın ilk başta, sonra bir yerlerden tutorial fln okursun vs. vs. .... |
|
Başa dön |
|
|
emo2tr
Kayıt: Dec 12, 2002 Mesajlar: 30
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 10:27 am Mesaj konusu: TrueVision Bilmecesi |
|
|
Sevgili gonlunu oyun programlamaya vermis arkadaslar.
Forumlardan takip ettigim kadarıyla içinizde oyun yapımı için yuksek seviyeye ulasmıs bilgili arkadaslar var.
Ama ne yazık ki turk halkı olarak biz hep boyleyiz.En iyisi hangisi ise ona sahip olmak istiyoruz.En basit ornek arablar gibi ...Hepimiz bir ferrari sahibi olmak isteriz ama araba ne içindir sorusunu kendimize sormayız.İyi bir şöför olmazsak ferrari bile hak getire ilk duvara toslarız.
Bu kadar geyik niye.Lütfen kızmayın(:p) her oyun yapımı sitesinde bu soru var vb mi c++ mı....
Yeter artık en iyi prg dili en iyi bildiğin dildir.Diyeceksiniz c ++ ın gucunu inkar mı ediyosun.Asla...
Son söz olarak en iyi seçim
En iyi bildigin dil + Hazir bir oyun motoru (veya 3d motor veya kendi yaptıgın motor ama amerika kesfedilmisken niye bi daha kesfe cıkalım ki)
Secim yapmak la zaman kaybet meyip bir an once oyunlar yapmalı ve yapa ogrenmeliyiz.... |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 11:36 am Mesaj konusu: |
|
|
bravo emo ... aynen senin gibi düşünüyorum..
ben vb+tv3d ile devam ediyorum.. yaklaşık olarak 3,4 ay oldu tv ile adam akıllı birşeyler yapmaya başlayalı.. şuanda forumlarda truevision konularını görmeye başladım.. ben zamanında demiştim tv3d diye kimse dinlememişti beni..
bütün oyun yapım siteleri dediğin hangisi türkiyede ben bi burayi bilirim yapanci sitelerimi kasttetin... |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 12:53 pm Mesaj konusu: |
|
|
Spawned_c demiş ki: |
...demoları falan izlediğimde bayağı şaşırmıştım. yani VB'de bu kadar yüksek 3D kalitesi beklemiyodum. ama şu var ki bazı noktalarda VB yetersiz kalıyor. bu truevision'dan kaynaklanan bişey değil. VB'nin kısıtlı olmasından kaynaklanıyor. ama bu kısıtlamaların C'de olup olmadığını bilmiyorum çünkü hiç kullanmadım. |
3D'nin güzelli falan aslında dile bakmaz Kullandığın API'a ve Kullanabildiğin tekniklere bakar... Şimdi gelelim dilin önemli olduğu noktalara... Bence ve izlenimler üzere dilin Önemli olduğu yerler: seri çalışması ve esnek olması gereken yerlerdir yani; Fizik, çarpışma denetimi ve Vertex'ler ile yapılan If karşılaştırmalarında C/C++ güçlü ve hızlı.... Bunlar tabiki VB ile de yapılabilir ama hızdan ve esneklikten ödün verilerek, bunu da önceden tanımlı ve kısıtlanmış olaylarla yapılmasına neden olacaktır. Yarıca VB'nin Dosya I/O'sunu bilmiyorum ama C/C++ tarzı düşük seviyeli dosya I/O fonksiyonları ile istediğin yapıda ve esneklikte veri blokları oluşturabilirsin... Seçim senin
Her zaman ki gibi C'ye başlangıç olarak Kaan Arslan'nın A'dan Z'ye C Klavuzu Pusula yayınlarının basmış olduğu bir kitap. C++ ise piyasada şu çok iyi diyebileceğim bir kitap yok fakat okudum; C++ Temel Öğrenim Klavuzu isminde ALFA Yayınları'nın Çeviri bir kitabı var. Bu Kitap C++ için biçilmiş kaftan fakat çeviri olduğu için aptal cümlerler var bunlarıda tekrar tekrar okuyarak çözüyorsun ki... Kitabı bitirmek uzun bir ömür istiyor (işin şakası güzel bir kitap OKU) |
|
Başa dön |
|
|
streamline
Kayıt: Apr 25, 2004 Mesajlar: 56
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
ya çok alakasız olcak ama c++ i geliştiren kaşifi kaç kişi biliyo? (blbs) |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:08 pm Mesaj konusu: |
|
|
Tam olarak hatırlamıyorum ama C bir üniversitede geliştirilmiş ama bundan önceki adı [b]Sınıfı B[b] miymiş neymiş... daha sonra bunu başka biri geliştirerek C yapmış ve en son bir komite eşliğinde yani bir kişinin değil bir çok kişinin yardımıyla ve ANSI/ISO komitesinin sabitleştirdiği şekilde C++ II olmuş |
|
Başa dön |
|
|
streamline
Kayıt: Apr 25, 2004 Mesajlar: 56
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:19 pm Mesaj konusu: |
|
|
bell labratuvarlarinda bjarne stroustoup olmasi gerek soyismini dogru yazmis olmayabilirim.. kitabi var 45$ türkiyede yok ama isteyene karanfildeki kitapçı getiriyo... |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 2:58 pm Mesaj konusu: |
|
|
"Bjarne Stroustrup"
C ile C++ farklı ellerden çıkma ürünler. Brian Kernighan C++'nın ilkel zamanlarında Bjarne Stroustrup'a yardımcı olan insanlardan biriymiş sadece o kadar. Geliştiren kişiler arasındaki tek bağ bundan ibaret.
C: BCPL ve B dilleri baz alınarak Dennis Ritchie ve Brian Kernighan tarafından yaratıldı.
C++: C, Smalltak (class keyword'u buradan geliyor) -ve Pyhton (emin değilim)- baz alınarak Bjarne Stroustrup tarafından yapıldı.
Şimdi bunları neden yazıyorum ben buraya? Gençler öğrensin. Tutoriallarla bilgi dağarçıkları körelmesin diye. Selam ederim.
|
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Jun 25, 2004 7:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
C++ ilk çıktığında "c with classes" demiş Bjarne abimiz. Sonra C'den bi gömlek üstün diye 1 ekleme operatörünü koymuşlar önüne C++ olmuş. Galiba B, B++ da vardı.... |
|
Başa dön |
|
|
burak575
Kayıt: Jul 08, 2004 Mesajlar: 162 Nereden: Kocaeli
|
Tarih: Fri Jul 09, 2004 3:49 am Mesaj konusu: |
|
|
onu bunu bilmem truvision bilmem ne hiç kasamam(biliyorum kendisini) en iyis kendi motorun yapabilioysan yap ben yaptım güzel oldu.şimdi okadar harita hazırlican bilmem model hazırlican oyun yapcan sağda solda truvison yazcak onun yerine azcık daha kasar bi motor hazırlarım
AYRICA:
şu konuya hiç katılmıyorum yok c++ hızlı vb yavaş performans düşüyo ay şunu yapmayim ay bunu yapmayım bana çok saçma geliyor.eğer işi biliosan vb c++ den daha hızlı çalışan kod yazabilirsin.mesela çok yüksek performans isteyen yerlerde asembly kullanırsın c++ den daha hızlı www.planetsourcecode.com da visual basic bölümünde assembly diye aratırsanız in line (kodlama yaparken) asm yi kullandıran bir prog var.bu prog yazdığınız kod derlenirken aradaki asm kodlarınıda MASM ile compile edip exenin dllnin ocx ... in içine atıyor. buda bize mükemmel bir performans sağlıyor.sin cos u asm kullanarak çok daha hızlı yapabilirsiniz.ayrıca vb de bir çok performans optimizasyonu var yani 12 / 2 demek yerine 12 * 0.5 demek atıyorum 100 ms daha hızlı
SONUÇ:
isteyen c++ de isteyen vb de kasabilir ikisindede istediğiniz şeyi yapabilirsiniz sorun şu ki hangisinde yapacaksanız yapın o dile hakim olmalısınz programlamanın mantığını kavramalısınız.
ayrıca vb biliyorsan azcık c++ bilmende fayda var yani şunu bil yeter
C deki veri tiplerini VB ye çevirebilmesin birazda c++ den çakıyorsan c++ de yazılmış bi programı anlayabilirsin ve kendi programına çevirip ekleyebilirsin (tercümanlık gibi) bunu öğrenmenin nedenine gelince netteki bir çok döküman c++ tabanlı bunları vb ye entegre edebilmelisin mesela fizik motoru yapcaksın diyelim hemen emule ye girip Physics for Game Developers ı aratıp indirceksin daha sora bunu isteğe bağlı olarak yazdırcaksın (orjinali 40$ ben yaklaşık 20 milyon maliyetle bastım) sora ordaki c++ kodlarına bakıcaksın hiç bişey anlamazsan bu iş yürümez anladığın zaman o kodları motoruna ekleyebilirsin
mesela bir diğeride half-life ın mdl dosyasını VB de açmak ve kullanmak istiyorsun diyelim en yakındaki bakkala gidip bir mdl model viewerin source codesini alcaksın (chumbalum soft) neyde yazılmış C! hemen çevirip ekliceksin.
VB de class ları kullanabilirsin ayrıca vb de yine callbyname var yani bi textbox a "fonksiyon1" yazıp entere bastığında callbyname textbox diyerek fonksiyon1 fonkisyonunu çağırabilirsin böylece vb de haritalarda kullanacağın Event dediğimiz olaylarıda yapabilirsin veya koyduğun modellere karakterlere ayrı ayrı yapay zekayı scriptleyebilirsin
bir diğeride temel olarak lineer cebir nebilum matematiğin manıtğı fiziğın matnığını iyi kavraman lazım mesela bişey yapmak istediğin zaman diyelim ki iki ışık arasındaki uzaklık ( iki nokta arasındaki uzaklık) bunu hesaplamak için lise ye gitmediysen lineer cebir kitabına ihtiyacın olcak
bayağı uzun oldu ama aslında deneyimlerimi bi döküman haline getirip burda yayınlayabilirim bir çok kişiye yardımcı olabilir... |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Jul 09, 2004 9:43 am Mesaj konusu: |
|
|
sagda solda truevision yazmak mi? ver 150$ i gitsin truevision yazisi.. hiç gözükmüyor üstelik.. 50$ verirsen oyun açılırken 3sn logosu gözüküyor.. motor yazmakla vakit kaybetmemek gerek. herkes motor yazıyo türkiyede..
aha tikla
bide azcik daha kasmaklada motor yazilacagini sanmiyorum. azcik kasmayla uyduruk basit bi motor yazabilirsiniz sadece... çünkü motor yazmak için programlamadan önce matematik bilmek gerekiyor.
dil konusada gelince dediğin gibi haklısın vb yada c++ farketmez. hangisinde iyiysen o daha iyidir herzaman. |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Fri Jul 09, 2004 11:00 am Mesaj konusu: |
|
|
burak575 demiş ki: |
...mesela fizik motoru yapcaksın diyelim hemen emule ye girip Physics for Game Developers ı aratıp indirceksin daha sora bunu isteğe bağlı olarak yazdırcaksın (orjinali 40$ ben yaklaşık 20 milyon maliyetle bastım)... |
Forum kurallarını bir zahmet okuyuver burak.
VB konusundaki iddialara birşey diyemeyeceğim Microsoft'un sitesinden MSVB ve MSVC++'nın özelliklerini ve ikili karşılaştırmalarını oku. Microsoft'un "hız istiyorsanız VC++ kullanın" demesi dikkatini çekecektir. |
|
Başa dön |
|
|
|