Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
tekinsiz
Kayıt: Apr 15, 2004 Mesajlar: 3
|
Tarih: Thu Apr 15, 2004 11:28 am Mesaj konusu: |
|
|
merhaba ben oyun yapımı konusunda ve programcılıkta çok yeniyim.. nereden nasıl başlamam gerektiğini bilmiyorum ne yapmalıyım.. |
|
Başa dön |
|
|
ferdemoncel
Kayıt: Nov 03, 2003 Mesajlar: 277 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Apr 15, 2004 11:54 am Mesaj konusu: |
|
|
Merhaba,
Eski forumları karıştırırken bununla ilgili sorulmuş bir çok soru buldum.
Örneğin buraya tıklayarak bir tanesini bulabilirsin.Sol taraftaki forum kısmını inceleyerek de daha bir çok bu konuyla ilgili soru ve yanıt bulabilirsin sanırım.
Programlama dili öğrenme konusuna gelince hangi programlama dilini öğrenmek istiyorsan o dille ilgili bir kitap alarak işe başlayabilirsin.
Umarım yardımcı olabilmişimdir |
|
Başa dön |
|
|
tekinsiz
Kayıt: Apr 15, 2004 Mesajlar: 3
|
Tarih: Thu Apr 15, 2004 12:38 pm Mesaj konusu: |
|
|
sanırım oyunlar motorlarla yazılıyor benim kullanabileceğim basit bi motor varmi aceba? game makerdan birşey anlamadim da.. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Thu Apr 15, 2004 2:36 pm Mesaj konusu: |
|
|
En basit oyun motoru bile bazı kodları bünyesinde barındırmak zorundadır... Oyun motorları kullanıcının tüm isteklerini karşılayabilmek için detayı olduğu gibi bırakırarak kullanımı kolaylaştırmak ve esnekliği azaltmak istemezler. Bu sebeb ile çok kolay bir oyun motoru olamaz zatende bu tarz şeyler, DarkBasic yada GameMaker tarzı kullanıcı dostu araçlardır (oyun motoru değil) Kendi oyununu yazmak istiyorsan, iyi seviyede bir dil, OpenGL yada DirectX, matematik ve sabır olması gerekir.... |
|
Başa dön |
|
|
tetanoise
Kayıt: Jan 18, 2003 Mesajlar: 432 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Apr 15, 2004 4:07 pm Mesaj konusu: |
|
|
Aramıza hoşgeldin öncelikle...
Yeni başlayan arkadaşlar bu soruları sormadan önce mevcut forum topiclerini inceleseler hem forum işlevini daha iyi yerine getirecek hemde (deniz sürekli söylüyor hosting'deki yer problemlerini) DB'ler şişmeden daha keyifli bir gezinti ortamı olacak...
Lütfen biraz daha hassasiyet bu konuda...
Aşağıda "Forumlarda Arama" diye bir yer var...Oraya "yeni başlayanlar, ilk deneme, oyun yapımına başlangıç" filan yazarak aratırsanız birşeyler bulabilirsiniz.
Tekrar hoşgeldin...
|
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Thu Apr 15, 2004 4:42 pm Mesaj konusu: |
|
|
bu başlık direk delete edilmeli.. hem tekinsizin sağlığı hemde bizim sağlığımız açısından..
son 1.. if x=500 then x=0 |
|
Başa dön |
|
|
Olcaytocarlos
Kayıt: Apr 07, 2004 Mesajlar: 13 Nereden: Bursa
|
Tarih: Thu Apr 15, 2004 9:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
Oyun yapımına en iyi başlangıç, Game Maker, RPG Toolkit, Games Factory, Adventure Game Studio gibi programlama bilgisi gerektirmeden oyun yapılabilen motorlar kullanarak olacaktır (kendimden biliyorum ) Game Maker aslında gayet basit ve öğrenince çok iyi şeyler ortaya çıkarabileceğin bir program, onun için tutorial'larını sitesinden indirip (www.gamemaker.nl) sular seller gibi ezberleyeceksin. Ardından da Editable oyunlar indirerek bakacaksın amcamlar nasıl yapmış diye. Sonra o oyunları modifiye ederekten işe atılacaksın, ardından geliştiğini fark edip kendi oyununu yapacaksın. Game Maker'ı aştım ben dersen programlamaya dalacaksın, ve Game Maker'ın C++ kullanan scriptlerini de kullanarak daha cici oyunlar yapacaksın. Sonrasında belki kendi motorunu yazarsın, kim bilir? |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Apr 16, 2004 8:28 am Mesaj konusu: |
|
|
GameMaker zor geldiyse.. , başka motor / tool arama.. Otur gamemaker öğren.. yok ben böle tool kullanmak istemiyorum diyorsan oturup bir programlama dili öğreneceksin.. GameMaker kullanırsan da bir süre sonra mutlaka bir programlama dili öğrenmeni şiddetle tavsiye edeceğim.. Birde programlama dili öğrenmeye başladığında direk olarak oyun yapacağım düşüncesiyle dile yaklaşma.. kendine biraz zaman tanı.. dile ve ortama biraz biraz hakim olmaya başlayınca -basit- oyunlar yazmaya girişebilirsin.. |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Apr 16, 2004 11:29 am Mesaj konusu: |
|
|
ben game maker i bi kere yükledim bi kaç örneğine baktım sonra uninstall ettim.. kesinlikle işime yaramaz dedim yanlışmı ettim acaba? gerçi ben dil biliyorum biraz nedemişler bir dil bir insan.. ama hepsi yarim yamalak insan sayiliyormu bunlar gamemaker kullanmadim ama VB de tv3d ile 3 boyutlu ortam yarattim.. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Apr 16, 2004 11:46 am Mesaj konusu: |
|
|
ferit: "500'den sonra meaj yazmayacam..."
Hadi be...
[ Bu mesajı düzenleyen: MD-C _FIL 16-04-2004 12:54 ] |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Apr 16, 2004 11:51 am Mesaj konusu: |
|
|
gece 5:00 dan sonra demek istemiş olabilirmiyim
atmayıncada olmuyor napayım :} geççem seni... |
|
Başa dön |
|
|
tonymontana
Kayıt: Nov 06, 2003 Mesajlar: 17 Nereden: ist
|
Tarih: Fri Apr 16, 2004 1:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
BAK DOSTUM ŞİMDİ BENİ İYİ DİNLE
Bende belli bir süredir Oyun Programlamayla ilgileniyorum.Ama bu iş öyle senin bildiğin gibi Basit Hadi Oyun Yapalım Mantığıyla Yürümüyor.
OYUN YAPMAK DİYOSUN AMA NASIL BİR OYUN?,Düşman Düşünebilecek mi?(Yapay Zeka Olucak mı?)...vb...bir çok soru bunun beraberinde gelir...
Velhasıl ama Eğer Nasıl Oyun Programlama Öğrenilir Diyorsan Sana Nelerin Gerekli Olduğu Ve Hangi Kitapları okuman gerektiği hakkında bir patika çizebilirim....
1)
İlk Başta ingilizcen Yoksa Fazla ileri gidemezsin.Kusura Bakma çünkü Oyun Programlama Konusuyla İlgili Türkçe Hiçbir" ADAM GİBİ KAYNAK" yok öyle bir iki lamer 2-3 tane döküman hazırlamış ki hem konunun ana mantığından uzak hemde yetersiz.(Toplamı 30 sayfa bile etmez ama bu işi
öğrenmek ve işte benim ben diyebilmek için abartmıyorum belkide 30 bin sayfa okuyup öğrenmen gerekir).Ama Eğer ingilizce Biliyosan Al sana ikinci Şartımız
2)
İnanılmaz azim ....Oyun Programlama en nihayetinde bir kapsamlı Uygulama Programcılığı olup Öğrenmesi Çoook Uzundur.Eğer Bunu Gerçekten istemiyorsan Daha Yolun Başındayken Vazgeçersin ki belkide boşu boşuna 6 ay 1 sene emek harcamış olursun.Eğer yeterli Azmin varsa sana Altın Bir söz HİÇ BİR ZAMAN AZMİNİ KAYBETME...
3)
bu şart çook basit kısaca ZAMAN a ihtiyacın var çünkü kimse o Kadar bilgiyi kafana HAP yapıp Sokamaz.Bilgisayar Programlamayı ÖĞRENMEK demek eline kalem, kağıt ve kitap ve bilgisayar alarak; ilk başta okumak sonra önemli yerlerin altını çizmek, sonra
o kodları yazıp programı oluşturmak ve en sonunda da öğrendiğin şeylerle kendine özgü (kitaba bakmadan veya bağlı kalmadan) yeni bir örnek oluşturmak demektir.En ufak ve Basit Bir konunun en ufak parçası için bile bunu yapmalısın.Buda Çook zaman gerektirir.
4) Herşey için gerekli olan şartlardan biri PARA çünkü Bir çook kitap satın alman gerekecek ve bu kitaplar Yabancı ülkelerden getirilecek ben Amazon.com 'u öneririm git ve ordan al fazla bi fark ödemiyosun ulaştırmaya,neyse Bu para faktörünün kitaplarla ilgili olan kısmını belki onları pdf formatında online olarak bularakda çözebilirsin.Bilemem nasıl yaparsın artıkk...
Neyse Önemli Olanları yazdığımıza inanıyorum.Öte yandan Sırasıyal Okuman Gereken Kitapların Bir Listesini Yazıyorum ki Bu Sırayı Takip Ederek Yolunu kaybetmeden Birşeyler öğrenebilesin.
1) Herşeyden önce Bir Programlama Dili Öğrenmen Gerekiyor.Ki BU DİL KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE C++/C DİLLERİDİR.BAŞKASI OLMAZZ!! c# bile olmaz bana Güven.Oyun Programlama Sadece C++ İle PROFOSYONEL ANLAMDA YAPILABİLİR.Diğer dillerle de tabiyki Oyun Programlanabilir.Hatta Senin dediğin gibi Paket Programlarla bile Oyun yapılabilir.Ama bunlar ticari değeri olan kaliteli oyunlar olamazlar.
Neyse gelelim C/C++ nereden öğrenirsin.Sana kitap adları yazıyorum.
a)Nesne Yönelimli C++ Robert Lafore (türkçesivar ALFA YAYIN kaçırma çok ii)
Bu kitap Sayasinde Hiçbir Programlama geçmisin Olmasa bile En baba Dillerden c++'a balıklama dalarak onu öğrenebilrsin..
b)Sonra C tüm Sürümler için (ALFA YAYIN) yine orjinalinin adı ise
C complete Referans bu kitap saysinde c++'In c alt kümesine iyi hakim __Olursun.
c) Sonra ise Visual C++.NET (Yine AlFA YAYINLARI) nu okuyarak Derleyici olarak seçmiş olacağın visual c++.net derleyicisinin hakimi olursun.UNUTMADAN SAKIN VİSUAL C++'Dan başkasını seçme Borland da symantec te işe yaramaz .. Sen beni dinle Derleyici olarak Visual c++
2) Bu kitapları okuduktan Sonra Artık Bir hayli Programlama biliyorsun demektir(İnan Bana Okullarda Öğrenebileceğinden 2 kat fazla hatta)
Sırada Öğrenmen gerekenleri sayarsak
WIN32 APPLICATION PROGRAMMING
DIRECT X (directdraw direct3d VB...)
VERİ YAPILARI ,ALGORİTMALAR, YAPAY ZEKA vb...
Şimdi Sorun Şu bütün Bunlara Beraber Başlaman için Oyun Programlama Kitapları Var işte Sana onlardan Hangilerini Sırasıyla Okuman Gerektiğini Yazıyorum
Game Programming ALL İN ONE (primier Press)
Tricks Of The Windows Game Programming 1. cilt (sams press)
ıntroduction to 3d Game Programming (WORLDWARE press)
Tricks of The Windows Game Programming 2.Cilt (sams press)
//Bu Seviyede Artık Oyun Programlama Hakkında Azımsanmayacak Bilgiye Sahip olucaksın ki yaklaşık toplamda 8000 sayfa kitabı bitirmiş olacaksın.
sonra sana 3d ve Directx' konularına iyice yönelmeni ve o konuları tamamen öğrenecek bi kitabı okumanı tavsiye ederim ki bu aşamadan sonra hiçte zor olmıyacaktır.(Çünkü Zaten Hepsi hakkında belli bi bilgi birikimin olucaktır).Bu aşamada Önerdiğim kitaplar şunlar
Beginning direct 3d Game programming(premier Press) hatırlatıcı olarak
Advanced 3d Game Programming with directx 9.0 (Wordware press)
burdan Sonra (memory management ve data yapıları ve algoritmalarla ilgili bir kitap oku.Artık onu kendin seçersin).Ayrıca Yapay Zeka ile ilgili Sağlam bir kitap da şart
Bu arada Şu kitaplarıda Bi zahmet okursun.Ek bilgi Verirler Artık Senin için Çerez konumundalar çünkü
Programming Role-playing games with Directx 9.0 (primier Press)
Strategy Game Programming With Directx 9.0 (Primier Press)
Bundan Sonra İse Bi hayli Kaliteli Oyunlar yapmaya Başlıyabilirsin.Gerisinde Ne okuyacağını Söylememe Gerek Yok Zaten Bunları Yaparsan Çoktan Kendi Başına Ne Okuyabileceğine Karar Verecek Pozisyona Gelmiş Olacaksın.
|
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Apr 16, 2004 1:39 pm Mesaj konusu: |
|
|
kimse tek başına kaliteli bir oyun yapamaz.. mutlaka sesleri grafikleri başka biri yapmak zorunda..
ayrıca 2-3 lamer demişsin.. umarım buradaki kaynaklara laf atmamışsındır..(eğer buradaki kaynaklara laf attıysan etrafta bi lamer varsa oda sen olursun.. buradaki kaynaklar ADAM GİBİ KAYNAKLAR çokda yararlılar...) ayrıca programlamaya geçmeden önce sistem analizini yapmalısın. analiz olmadan hiç bir proje başarıya ulaşama. Sistem Analizi üniversitelerde öğretilmektedir... (sistem analizi çok zordur.. )
ayrıca kitaplar bir yere kadar.. analitik düşünce gücü çok önemli.. yüksek matematik bilmek gerekiyor.
son söz: Tek başına oyun yapılmaaz oyun yapmak ekip işidir.. |
|
Başa dön |
|
|
tonymontana
Kayıt: Nov 06, 2003 Mesajlar: 17 Nereden: ist
|
Tarih: Fri Apr 16, 2004 2:52 pm Mesaj konusu: |
|
|
Feriiiitt bakkkk bu iki oldu beni düzeltiyosun oyarım seni...
Şaka bi yana Kesinlikle Burada ki kaynaklara laf atmadım...Ben genel olarak türkiyemizin ve türkçemizin bilgisayar programlamanın spesifik dallarındaki kaynak yetersizliğinden bahsetmek istemiştim...Ve bu yüzden de eninde sonunda ingilizce kaynaklara yönelmek
gerekliliğinden...
Öbür dediklerine de tamamen katılıyorum.Ferit kardeşimizin dedikleri doğrudur...Tek başına
Oyun geliştirmek çook zordur.Milyonlarca satır kod yazmak bile neredeyse imkansızdır.
Ayrıca Oyun Dizaynı oyun programlamanın en zor kısımlarından biridir.... |
|
Başa dön |
|
|
Arda
Kayıt: Feb 25, 2003 Mesajlar: 226
|
Tarih: Fri Apr 16, 2004 5:58 pm Mesaj konusu: |
|
|
oha bu kitapların hepsini okuyan var mı bu forumlarda? Şimdiye kadar okuya bilmiş olmayı öyle çok isterdim ki |
|
Başa dön |
|
|
|