Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Yansıma
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Yansıma

 
Bu forum kilitlenmiştir, yeni bir başlık açamazsınız, cevap gönderebilir ya da mesajları değiştirebilirsiniz   Bu başlık kilitlenmiştir, cevap yazamaz ya da mesajları değiştiremezsiniz    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OyunYapımı
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Sun Apr 11, 2004 8:03 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yansıma için internetten bir iki tane örnek buldum ve çalıştırdım; çuğunda bir duvar ve duvarın önünde dönen bir küp... ve bu küp vuu vuuu diye dönerken duvarda yansıması beliriyor... Ama o kadar kasıyorki bilgisayar sanki kutu yerinde duruyor bilgisayar dönüyor ve bu dönüş duvara yansıtıyor... Sebebi ne olabilir? aynı bilgisayarda Need For Speed: UnderGround var ve koca şehir ayarlarımın altında parlıyor... yani yansıyor... acaba NFS: UG'da yansıma kodlar ile değilde ufak harita hileleri ilemi yansıtılıyor yoksa kodlar çokmu temiz?

Yansıma: Reflection
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Mon Apr 12, 2004 1:23 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

* kullanılan yöntem nedir (stencil?)
* kodun adresini verebilirmisin?

Benim tnt2 de bi çözünürlükte hardware stencil olayı işlemiyodu, bu yüzdende nehe deki "stencil reflection" örneği 1 (bir) fps veriyordu..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Notre_Dame



Kayıt: Jun 17, 2003
Mesajlar: 77

MesajTarih: Tue Apr 13, 2004 11:35 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yansıma aslında cok basit bisey. yansıma yaptırcağın seyi yansıma yüzeyine göre tersten ciziyosun oluyo bitiyo
mesela ayna ve adam düsün adamı tersten aynanın arkasınada cizdiriyosun bukarad. tabi simdi bu adamın yansıma grafiinin aynanın dısına tasması cok olası.. bunu engellemek içinde stencil test denen bisey kullanılıyo.
nfs undergrounddaki sey apayrı bisey(tahmin).. orda araba felan büyük ihtimale cubic environmental mipmap ile kaplanmıs. yani kübük doku ile extradan kaplanmıs(kendi dokusunun üstüne)
bazı oyunlarda eğimli yüzeylerde ayna görüntüsü oluşturulabiliyo.. onların nasıl yapıldıını bende bilmiyorum hrlde vertex shaderlerle yapılıyodur..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Tue Apr 13, 2004 2:40 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bulduğum uygulamaların çoğu stencil... Notre_Dame Dediğin gibi olabilir. Zaten mantıkta odur ama ya oyuncu duvarın yanına gidip arkasına bakma ihtiyacı duyarsa? Oyuncu bu gıcıklık olsun diye bakar.

+Verdiğim NFS: UG örneğindeki arabadaki yansıma değil; o kolay Çevresel Dokulama ile Oyuncu kandırılabilir... fakat Koca şehrin ıslak yolda yansıtılması nasıl olabilir? Seviye editörleri ıslak bölgelere yakın yapı ve binaları çizerken birde tersini mi çizmiş olabilirler.. Böylece ıslak asfalt kısımlarına şeffaflık verirsek ters olan kısımlarda çizilir ve oyuncu yine kandırılmış olur...

Bu yöntemi Counter-Strike'a harita yaparken kullanıyordum ne yapalım yaşlı HL motorunda yansıma sistemi yoktu....

[ Bu mesajı düzenleyen: MD-C _FIL 13-04-2004 15:57 ]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Wed Apr 14, 2004 8:32 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

şöle olabilir bende bunu kullanmaya calısıyorum eheh
ekranda o anki goruntu bir texture e render edilebilir daha sonra bu texture ters cevrilip
ekrana cizilebilir ama 2d olarak ve bi kac seffaflık hilesi ile once yolu cevreyi falan cizip sonra yansıma texture un bunun ustune daha sonra araba.
tabi bole yapılmamıs ta olabilir ama ben kendim bole yapıyorum gayet iyi oluyor yansımayı sadece yansıtan yuzeye kısıtlamak için stencil kullanıyorum.
stencil buffer bazı ekran kartlarında 32 bitte hardware destegi olmadıgı için yavas calısabilir.
[addsig]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Bu forum kilitlenmiştir, yeni bir başlık açamazsınız, cevap gönderebilir ya da mesajları değiştirebilirsiniz   Bu başlık kilitlenmiştir, cevap yazamaz ya da mesajları değiştiremezsiniz    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OyunYapımı Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.139 Saniye