Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Takım arkadaşı sorunu
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Takım arkadaşı sorunu
Sayfa Önceki  1, 2, 3
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Konu Dışı
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Hunturk



Kayıt: Jul 20, 2005
Mesajlar: 78
Nereden: heavy metal aleminden

MesajTarih: Mon Dec 12, 2005 6:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

einherjer, olayda bu zaten.

Half Life 3 yapmak isteyen ve dediğin gibi 3dsmax la oyun yapılabileceğini düşünecek kadar bu işi bilmeyen bir insanın bazı evreleri kendi yaşayarak görmesi lazım.

Sen istediğin kadar işin ayrıntısını öğretmeye çalış, onun için önemli olan Half Life 3 'ü yapmak.

Etraftan duyduğu başarı öykülerini kendine adapte edip " aaa bak x denilen cocuk şöle şöle oyun yapmış " bu iş azimle olur diyor.

Ama bilmiyorki bu iş hergün internette takılıp, akşama kadar oyun yapımı sitelerini gezmekten çok, programlama öğrenip iyi şeyler ortaya çıkarabilmek için beyin kafa göz yarmaktan geçiyor. İşte bunu öğrendiği zaman yani işin taaa en başında olduğunu öğrendiğinde işte o zaman "çalışıp birşeyler ortaya çıkarabilme" evresi başlıyor.

Ama sen bu benim anlattığım evreleri, en başından itibaren insanlara hikaye olarak anlatırsan hiçbirşey öğretemezsin. Çünkü insanlar yaşanmış tecrübelerden ziyade kendileri tecrübe edinmek isterler.

3-4 gün önce bir arkadaş burda yaptığı coderis oyununu göstermişti. Ben o oyunun link'ini oyun yapımı ile alakasız bir sitede yayınladım. Ve aldığım tepkiler şunlar :

Alıntı:
1 -
3 boyut var gibi.

! daha iyi oyunlar bekliyoruz artık Türklerden.

2-
Tabi artık aksion´a yönelik çalışmalar yapılması lazım.Prince of persia örneğinde olduğu gibi niye olmasın.Hala tetrislerle uğraşmanın alemi nedirki.


gördüğümüz gibi bir oyun yapımı sürecinin nasıl işlediğini bilmeyen insanlar için bu iş çok kolay. Fakat işi bilen bu işle uğraşan insanlar olarak iyi tasarlanmış bir tetris oyununun bile ne kadar zahmetli olduğunu bilirsiniz.

Kaldıki HalfLife 3 gibi projelere imza atmak.
-----
Ben bu konuya verdiğim ilk cevapta işi bilen insanların büyük organizasyonundan bahsetmiştim.

Yoksa herkesin kendine göre imkansızlıkları var. Biliyorum dediği olayı ne kadar bildiği gibi gerçekler var.

Bunlar kategorilere ayrılabilir ve takıma katkı sağlamak isteyen insanlar bildikleri doğrultusunda yönlendirilebilirler.

Mesela birisi oyunun motoru içerisinde "render" bölümünü hallederken diğeri "bellek yönetim" bölümünü halleder gibi.

Kolay Gelsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
einherjer



Kayıt: Dec 07, 2004
Mesajlar: 20

MesajTarih: Mon Dec 12, 2005 6:40 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

aynen öyle demek istiyorum. teşekkürler.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
eraser



Kayıt: Oct 18, 2004
Mesajlar: 173

MesajTarih: Mon Dec 12, 2005 8:29 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Kendini geliştirme,çalışma ve bilinçlendirme konusunda haklısınız.
Benim demek istediğim bir elin nesi var iki elin sesi var diyorum ve başka bir şey demiyorum. Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
playmaker



Kayıt: Oct 23, 2005
Mesajlar: 57
Nereden: kopenhagen

MesajTarih: Tue Dec 13, 2005 1:53 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Benim zamaninda okudugum ve cok begendigim bir e-book'u bu konu ile burada fikirlerini paylasan arkadaslara yolluyorum. umarim ilginizi ceker.

art of computer game design
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Tue Dec 13, 2005 11:36 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Chris Crawford yazmış. Güzel kitaptır o zaman. Chris hocanın nasıl bir oyun geliştiricisi olduğunu görmek için linkteki oyuna bakabilirsiniz.
http://www.reloaded.org/download/Trust-Betrayal-Legacy-Siboot/121/
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Konu Dışı Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3
3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.130 Saniye