Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 10:53 pm Mesaj konusu: |
|
|
Mesela sponsor aramayabilirsiniz/arayabiliriz.
Hadi atıyim ortaya bakalım kimler ilgilenecek. Bir Half life 2 modu yapalım, prototip olarak götürelim firmalara sponsor olmalarını isteyelim. sponsor bulunursa oyunu yaparız.
Türkiyede herkes tek başına herşeyi yapmaya çalışıyor, dolayısıyla ortaya çıkan sonuçlar tatmin edici olmuyor ve kimse kendi alanında gelişemiyor. Adam programcıyken gidip model yapmak zorunda kalıyor. Bu sitede herkesin derdi aynı, herkes aynı sorundan yakınıyor ama bi kıvılcım yok ortada alevi yaratacak. |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 11:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
Basit. Alanında yetenekli kişilerin bir araya gelip herkesin kendi işini yaptığı bu sayede kimsenin enerjisini kendi alanı dışında harcamayacağı şekilde çalışabilecek ufak takımlar kurmalı ve bu takımlar ile küçük boyutlu shareware oyunlar geliştirmeliler. Bu oyunları internet üzerinden dünyaya pazarlamalı ve ezda olsa bu işten para kazanmaya başlamalılar.
Bu insanlar bu işi ister tam zamanlı yapsın ister yarı zamanlı fark etmez. Ve kazandıkları para belkide hayatlarını geçirdirmeye yetmeyecek. Bu önemli değil. Türkiyede bu sektörde çalışmak istiyorsanız bir şekilde bu iş için zaman harcamalısınız. Ve evet başlangıçta kazanacağınız para bir hiç olacak. Ama siz cidden iyi oyunlar yaparak bu işe devam ederseniz sonunda işiniz giderek büyüyecektir. Yurtdışında bu tarz çalışan ve tam zamanlı iş olarak çalışabilecek kadar para kazanan insanlar var. Ve sayı az değil. Bizde niye olmasın. Hem şöyle düşünün, harcamalarınız tl (şimdi ytl oldu gerçi ) üzerinden olacak ama kazancınız dolar veya euro üzerinden olacak genel olarak. Malum Türk halkı shareware oyunlara yüz vermemiştir .
Neyse uzun sözün kısası bu işe inanıp emek verin. Ve bu iş üzerinde zaman harcayın. Son önemli olan şey ise herkesin kendi alanında çalışması, başka işlerle uğraşmaması gerek. Yoksa ekiptekilerin enerjisi tükenir ve oyun bitmez yada bitsede yeteri kadar iyi olmaz. Bu yüzden programcı kodu yazmalı, grafiker grafiği çizmeli, tasarımcı oyunu dizayn etmeli, müzisyen müzikle ilgilenmeli falan.
Umarım derdimi anlatabilmişimdir ve belkide bazılarına ilham verebilmişimdir. İkisinden biride olsa ne mutlu bana.
Not: einherjer'in mesajı ben yazarken geldi onada cevap vereyim bari.
Kıvılcım aramayıp, onun yerine hazır olduğumuzu hissetiğimizde, gerekli kıvılcımı kendi irademizle kendimiz yakmalıyız. |
|
Başa dön |
|
|
Hunturk
Kayıt: Jul 20, 2005 Mesajlar: 78 Nereden: heavy metal aleminden
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 11:39 pm Mesaj konusu: |
|
|
Arkadaşlar sorun takım arkadaşı vesaire değil kesinlikle.
Yapılacak iş yeteri kadar düşünülmeden, ince elenip sık dokunmadan, 100 kişilik uzman oyun yapımı kitlesi olsa ne olur. öncelikle ne yapılacak ve yapacak kişiler neyi ne kadar biliyor.
Herkes tutturmuş oyun yapıcam, onu yapıcam bunu yapıcam.
Bence herkesin öncelikle çalıştığı dil, grafik, ses ortamını iyi kullanabiliyor olması gerekli. Birşeyler yapılmaya başlandıktan sonra, kişisel rahatsızlıklar neticesinde çalışılan ortam değiştirilmemeli.
Örnek : Bir programcı C/C++ Dilleri ile VC++ üzerinde programlama yapacaksa. Kullandığı ortamı çok iyi bilmeli, bide ekstradan " aaaa bu compiler bole bole yapıyomus, hayde servis pek kurayım " demek olmaz.
Yada 3d grafikci, maya kullanırken " 3dmax mı kullansam lightwave mi " dememeli. Anlatabildim mi?
Bide bu işe atlayan insanın bu işten ne kadar anladığının anlaşılması gerekir. Adam kendine programcı diyordur fakat gerçekten o adamın programcılığı ne kadardır. İnsanlar bu şekilde takım içerisinde yapabilecekleri işlere göre ayrılmalılar. Herkes oyun motorunu kendisi yapmaya çalıştığı sürece olsa olsa fazla bol aksiyonlu yılan oyunu oluşturulabilir.
İyi iş bölümü yapmış gerçek bir oyun yapımı grubu'nun eger herkes işten anlıyorsa 6 Ay gibi bir sürede çok şeyler başarabileceğini tahmin ediyorum.
Örnek olarak Doom 10 yapmaya uğraşmaktansa yeni birkaç realistik 3d efekti ile süslenmiş kendi senaryosu olan bir 3d fps olabilir.
Bunların tamamını organize edecek bir beyin takımı. Sanatsal işlere (grafik, ses) not verebilecek derecede bakış açısına sahip 4-5 kişi. İyi ve orjinal fikir ortaya koyup geliştirebilecek ve kompozisyon kabiliyeti olan insanların olması lazım.
Devamlı olarak herkesin birbiriyle iletişim halinde olması motivasyon güçlüğü çekenlerin işini kolaylaştırıp projeyi hızlandıracaktır.
Tabii en önemlisi de finans kaynağı.
Kolay Gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 12:00 am Mesaj konusu: |
|
|
3d fps lerden önce tetris, pong, yılan yapılmalıdır.
bakınız: www.dreamvalestudios.com
http://www.dreamvalestudios.com/SnakeMain.php
download ediniz oynayınız, 2 gecede yapmıştık bu yaz bir arkadaşımla.
Ne mi geçti elimize? çok şey, nereden başlanılması gerektiğini gördük, iyi bağlantılar kurduk yurtdışıyla, neyin ne olduğunu gördük, ne nasıl yapılır, kim ne iş yapmalı gördük.
Herkes burda "oha sğper fikrim var enfes fps oynu geldi aklıma sabah tuvaletteyken hemen açıp bilgisayarı yapiyim!" modundan çıkmalı öncelikle.
-Bir ekip kurulur
-Ekip arasında ne oyunu yapılacağına dair oylama yapılır (tetris, pong, yılan ve benzeri)
-Ekip arasında bir "timeframe" ve "milestones" belirlenir(türkcelerini bilmiyorum lütfen biliyorsanız düzeltin, özürdilerim)
-Belirlenen zaman dilimi içerisinde hareket edilip edilmediği zamanla anlaşılacaktır ver ileride belirlenen zaman dilimleri daha isabetli olacaktır.
-...
vb. vb. |
|
Başa dön |
|
|
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 12:09 am Mesaj konusu: |
|
|
Bu yazdığım çok basitçe kimin ne seviyede olduğunu ortaya çıkartır. Böylece seviyelere göre ekiplere ayrılarak farklı projeler başlanabilir. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
|
Başa dön |
|
|
Hunturk
Kayıt: Jul 20, 2005 Mesajlar: 78 Nereden: heavy metal aleminden
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 12:16 am Mesaj konusu: |
|
|
Bu sitedeki yada ekip olarak birşeyler yapmaya çalışacak insanların en azından %30 'unun yılan oyunu yapmışlığı vardır sanıyorum.
Benim anlattığım seviyedeki bi organizasyon için insanları tetris yada yılan oyunu yapmak için bu kadar kasmaya gerek yok.
Neyse herkes bildiği kadar komplike yılan oyunu yapsın ne diyim.
Kolay Gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 12:27 am Mesaj konusu: |
|
|
problem yılan oynu yada tetris yapmak değil. Problem herkesin herşeyin altından kalkabileceğini sanması.
Daha oyun motoru ile 3d studio max arasındaki farkı bilmeyen insanlar şahane fikrim var programcı arıyorum şahane fikrim var grafiker arıyorum diye atlıyor. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 12:39 am Mesaj konusu: |
|
|
atlasinlar kardesim her isin amatorlugu vardir...
Ugrasir bakarki HAAA bu olay boyle olmuyor...
Ya kuralina gore oynuycam yada yokalacam der muhakkak ...
Cunku bu olay standart..
BECERE BILEN anliyan ortaya bisi cikarir beceremiyen ne kadar kassada bisi cikarmaz...Aradaki farkida boyle bulursun yoksa...
Herkes doom X'393294092394 yapabilcek kapasitede olsaydi simdi herkes JOHN CARMAK hayrani olmazdi ?!
dimi?
Anliycan hic kimseye sen amatorsun uzak durlan buralardan diyemessin....Her kes oyoldan gecicek becerebilen devam edicek beceremiyen kendi karari ile birakacak...
olay bu ..Hayalleri kisitliyamassinn... |
|
Başa dön |
|
|
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 12:44 am Mesaj konusu: |
|
|
Ama yazık bu kadar insana, ortaya atılıp öylece kalıyorlar. Kimse şuradan başlamalısın demiyor onlara. O gazla birşey yapamayıncada adamlar soğuyor bu işten. Kim bilir ne kadar yetenekli insanlar, kim bilir ileride ne kadar başarılı olabilirler.
Peki bu takım arkadaşı sorununu bu başlık altında çözelim o zaman.
Fİkirleriniz neler? |
|
Başa dön |
|
|
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 12:53 am Mesaj konusu: |
|
|
einherjer demiş ki: |
Mesela sponsor aramayabilirsiniz/arayabiliriz.
|
PArdon yanlış yazmışım, arayabilirsiniz/arayabiliriz olacaktı. |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 3:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
Vedat, abi sen einherjeri yanlis anlamissin sanirsam.
Einherjer'e katiliyorum ben sahsen. Adam cidden ve tamamen hakli.
Takim arkadasi aramaktan ote kendini bilmeli insan once belki de.. Bu da benim minik eklentim olsun. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 3:32 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yok gayet iyi anladim bilmesi icin ugrasmasi gerek..
Dedigim gibi hic kimseye sen sunu yapamassin veya bunu yapamassin diyemessin!!!
Bu hani her zaman anlatilan bir olay vardirya ona doner cok klasik olcak ama...
Einstain sen okuyamassin evladim diyip okuldan cikmasini isteyen hocaya doner is...
Anliycan ugrasicak ,bakicak, hayller kuracak eger istediklerine ulasabiliyorsa ne ala ulasamiyca anliycakki bu isi kurallarina gore oynamaliyim....
Yani benim anlatmak istedigim her isin bir amatorlugu vardir..Bu olaya insanlari iten zaten GAZZZZZ olayi o GAZI almasa bu olaya bulasmaz zaten..
BU yuzden burda profosyonel insanlar olmadigi surece kimsenin haddini bil otur oturdugun yerde deme yhakki yok...
dahada anladin sen diyorsaniz siz bilirsiniz.... |
|
Başa dön |
|
|
traubleman
Kayıt: Apr 12, 2004 Mesajlar: 87 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 4:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
vmeydaneri++; |
|
Başa dön |
|
|
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 5:32 pm Mesaj konusu: |
|
|
Tamam enfes ama sen benim anlatmak istediğimi söylüyorsun. kimse kimseye haddini bil otur demiyor zaten. diyorumki yeni başlayan birçok insan Half Life 3 yapabileceğini sanıyor, sonrada yapamayınca üzülüp soğuyorlar. |
|
Başa dön |
|
|
|