Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 8:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
teşekkürler anlattığın için.şimdi ben şu şekilde yaptım.unit1.h sayfasına private bölgesine şöyle yazdım:
struct sKutu
{
int dolu;
};
struct sAmiral
{
sKutu kutu[10][10];//10*10=100 kutu
};
daha sonra unit1.cpp ye de
#define Bos 1
#define Dolu 1
#define ISKA 2
#define Vuruldu 3
bunları tanımladım ve
void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
sAmiral amiral;
for(int A=0;A<10;A++)
{
for(int B=0;B<10;B++)
{
amiral[A][B].dolu=BOS;
}
}
}
bu şekilde yazdım.ama hata veriyor. |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 8:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
amiral[A][B].dolu=BOS;
burada hata veriyor. |
|
Başa dön |
|
|
UzMaN
Kayıt: Jan 29, 2003 Mesajlar: 118 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 8:43 pm Mesaj konusu: |
|
|
amiral.kutu[A][B].dolu? |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 8:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
tamam çalıştı ama formda bişey gözükmüyor.şeklini panellerle ben mi çizicem.bunları yazdığım zaman kendisi çıkması geremiyor mu? |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 9:13 pm Mesaj konusu: |
|
|
Kod: |
#define Bos 1
#define Dolu 1
#define ISKA 2
#define Vuruldu 3
|
Dolu ile bos un degerini ayni yapmissin BOS icin -1 Dolu icin 1 kullan.. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 9:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
kendin cizeceksin..
mesala ornek vericek olursak..
Kod: |
for(int A=0;A < 10;A++)
{
for(int B=0;B < 10;B++)
{
switch(amiral.kutu[A][B].dolu)
{
//bos ise
case BOS:
{
// yana dogru A asagi dogru B degerinde eger kutu BOS ise
...
..
//Ekrana nasil bir cizim yapacaksan onu ciz
}break;
case DOLU:
{
// yana dogru A asagi dogru B degerinde eger kutu DOLU ise
...
..
//Ekrana nasil bir cizim yapacaksan onu ciz
}break;
case ISKA:
{
// yana dogru A asagi dogru B degerinde eger kutu ISKA ise
...
..
//Ekrana nasil bir cizim yapacaksan onu ciz
}break;
case VURULDU:
{
// yana dogru A asagi dogru B degerinde eger kutu Vuruldu ise
...
..
//Ekrana nasil bir cizim yapacaksan onu ciz
}break;
}
}
}
|
|
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 9:37 pm Mesaj konusu: |
|
|
ben panellerle şekil çizdim.şimdi senin gönderdiğin bu kodlar paneller için mi?
for(int A=0;A < 10;A++)
{
for(int B=0;B < 10;B++)
{
switch(amiral.kutu[A][B].dolu)
{
//bos ise
bu şekilde yazmışsın ya
boş çıkacak panel için mi yazıcam bu kodu ve ne şekilde yazıcam biraz daha açıklarmısın? |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 9:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
Oyunun Loop una yani dongusune yazicaksin....
Sonra dongu icinden paneldeki resimleri degistirceksin uste yazdigim gibi...
ama nasil degistiriceksin v.s. onlar sana kalmis istedigin gibi cizebilirsin bu oyunun arka odasi oyuncuya nasil gosterecegin sana kalmis.. |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 9:55 pm Mesaj konusu: |
|
|
kusura bakma ben pek fazla bişey bilmiyorum ama sen çok iyi anlatıyorsun.ben yeni yeni öğrenmeye başlıyorum.şimdi ben şurasını anlamadım.demişsinki loopa yani döngüye yazacaksın demişsin döngü dediğin neresi yani ufak bir örnek yazabilirmisin. |
|
Başa dön |
|
|
nameless
Kayıt: Jun 08, 2004 Mesajlar: 86 Nereden: sinsinati
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 10:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
şu ana kadar bu ödevi veren hocanız hangi dersleri işlediğini varsayıyor ona göre yardımcı olalım |
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 10:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
eftelyaa demiş ki: |
... döngü dediğin neresi yani ufak bir örnek yazabilirmisin. |
bak simdi
Kod: |
for(int x=0;x > 10;x++)
{
...
islemler
...
}
|
yukaridaki gördügün sey bir döngü blogudur ve bu blogun icine yazdigin kodlar program icerisinde senin belirttigin sinirda islenir.
bu haric degisik döngü yapilarida var.While , do-while.... gibi |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 11:51 pm Mesaj konusu: |
|
|
@lockam_hackim : ondan bahsetmiyorum... Oyunun ana dongusunden bahsetmistim...
@eftelyaa: Yeterince yardim ettigime inaniyorum geri kalanlari ugrasmalisin yoksa bisi ogrenemessin malesef ... |
|
Başa dön |
|
|
DataDump
Kayıt: Aug 26, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 9:58 am Mesaj konusu: |
|
|
eftelyaa isin zor. Tasima suyla degirmen donmez. |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Mon Dec 12, 2005 12:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
biliyorum zor ama ben elimden geleni yapıcam.bu dersi geçmem bu projeye bağlı. |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Tue Dec 13, 2005 2:22 am Mesaj konusu: |
|
|
DataDump demiş ki: |
eftelyaa isin zor. Tasima suyla degirmen donmez. |
Uzun suredir boylesine yerinde kullanilan bir atasozu duymamistim.. Demek ki neymis, ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmus.
(Ne alakaysa..) |
|
Başa dön |
|
|
|