Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
SerSeri
Kayıt: Dec 10, 2005 Mesajlar: 1 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 2:46 pm Mesaj konusu: Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym |
|
|
Merhaba...
Ben bir lise ögrencisiyim ve meslek olarak bilgisayar oyunu yapmak istiyorum.Bunun için üniversitede hangi bölüme girmeliyim???
Lütfen beni bu konuda biliglendirir misiniz.
Yardimlariniz için simdiden tesekkürler... |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 3:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
Türkiyede henüz bu sektör için ne yeterli eğitim ne de pazar bulunmuyor.Eğer meslek olarak yapmak istiyorsan yurt dışında eğitim alıp yurt dışında çalışmalısın.İngiltere, Hollanda ve Amerika en uygun ülkeler şimdilik. |
|
Başa dön |
|
|
RoadMaster
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 209
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 3:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
astronomi ve uzay bilimleri gormen gerekli.ankara kayseri ve istanbul teknik universiteleri bu bölümlere sahip. |
|
Başa dön |
|
|
sinan
Kayıt: Jan 27, 2005 Mesajlar: 101 Nereden: GaziantepG-MAX
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 3:48 pm Mesaj konusu: |
|
|
Benim amca oğlu bilgisayar mühendisliğine girdi.E orda kendi çabasıyla farklı komularda kendini eğitti.Şu an oyun da yapıyor... |
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 4:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
sen bir yandan bilg. müh. kazanmak için öss kasarken bir yandanda programlama öğrenmeye başla derim |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 4:19 pm Mesaj konusu: |
|
|
bence uni. kazanmak icin ugras programlama felan kasma uni. 1 ve 2. sinif derslerini bitir sonra gir bu olaylara derim..
ve bilg. icin en iyi Elektronik , Bilg. Muhendisligi ve MAtematik bolumlerini secmeni tavsiye ederim.. |
|
Başa dön |
|
|
ozmoz
Kayıt: Jul 16, 2005 Mesajlar: 37
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 4:47 pm Mesaj konusu: |
|
|
bu konuda ülkemizde eğitim veren tek yer Eskişehir Osman Gazi Üniaversitesi bilgisayar ve teknik eğitim bölümü |
|
Başa dön |
|
|
playmaker
Kayıt: Oct 23, 2005 Mesajlar: 57 Nereden: kopenhagen
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 6:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bilmem ingilizcen nasil fakat
Eger igilizce iyi ise sana avrupada gidebilecegin okullari ve girme sartlarini siraliyabilirim. |
|
Başa dön |
|
|
PrinceCaspian
Kayıt: Dec 10, 2005 Mesajlar: 8
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 7:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
Arkadaş versene okulların listesini |
|
Başa dön |
|
|
playmaker
Kayıt: Oct 23, 2005 Mesajlar: 57 Nereden: kopenhagen
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 8:19 pm Mesaj konusu: |
|
|
Amerika ile baslayalim.
http://www.frappr.com/gamestudies
kuzey avrupa ile ilgili olani ben hazirliyorum (isvec, danimarka, norway, finlandiya)
Ingiltre az sonra.... |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 8:36 pm Mesaj konusu: |
|
|
Matematik bolumu en uygunu.
Oyun yapmak icin gerekli bilgi icin computer science/bilg muh okumana gerek yok. O alanlarin ilgi yogunlugu farkli. Fakat bilgisayarda ne yaparsan yap, isin ucu matematige bakar. Ne kadar matematikte ilerlersen, gerek geometrik, gerekse algoritmik acidan olaylari algilaman, kavrman o denli kolaylasir.
c/c++, dx, ogl vs.. bunlar ogrenmesi son derece basit seyler. Ama etkin hale gelmek bolca pratik ister. Pratik icin herhangi bir bolume girmene gerek yok.
Ne yaparsan yap, isin ucu matematige bakar. |
|
Başa dön |
|
|
eraser
Kayıt: Oct 18, 2004 Mesajlar: 173
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 9:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
Programlama konusunda matematiksel kavrama yeteneği yardımcı olabilir.Ama uygulama konusunda matematiğin pek yardımcı olacağını düşünmüyorum.
Tasarım ve grafik konusunda da genel matematiğin hiçbir alakası yok. |
|
Başa dön |
|
|
eraser
Kayıt: Oct 18, 2004 Mesajlar: 173
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 10:08 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bir de şöyle düşünelim siz bilgisayar oyunu yapımı konusunda kendinizi
geliştirebileceğiniz bir bölüm seçtiniz.Şimdi o bölümde herkes sizin gibi
oyun yapımı konusunda kendini geliştiricem diye düşünmemesi normal.
Bu yüzden de o bölümde öğrendiğinizi kullanmanız ilerki hayatınızda
çok önemli.Yani herşey siz de bitiyor.Yani gerek üniversite gerekse de
kendi kendinizi eğitmeniz başarılı olmanız konusunda en büyük unsur. |
|
Başa dön |
|
|
eraser
Kayıt: Oct 18, 2004 Mesajlar: 173
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 10:23 pm Mesaj konusu: |
|
|
Nomax demiş ki: |
Türkiyede henüz bu sektör için ne yeterli eğitim ne de pazar bulunmuyor.Eğer meslek olarak yapmak istiyorsan yurt dışında eğitim alıp yurt dışında çalışmalısın.İngiltere, Hollanda ve Amerika en uygun ülkeler şimdilik. |
+1 |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Sat Dec 10, 2005 11:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
Zaten tasarim, grafik isine girmek isteyen insanin bilg muh.'de okumasida son derece komik kacardi. Turkiye'de grafik ve tasarim konusunda son derece iyi universiteler var.
Matematik sadece kavramada degil, yazilimin kendi icinde de surekli ortaya cikan bir konu. Ilk baslarda programcilar(!) "buna gerek yok", veya "o kadar da gerek yok" seklinde ifadeler kullansalar dahi, bu islerle cok uzun zamandir ugrasan, kaliplarin disina cikmaya calisan (internetten copy-paste yapmanin otesine gecemeye calisan) insanlar, matematigin bu isin ne kadar ozunde oludugunu anliyacak, bana hak vereceklerdir.
Tabi ki bir baska bakis acisida: Insanlar bir suru sey yapmis, ve bunlar internette open-source olarak dagitiliyor. Bunlari ben, lego parcalari gibi alip, birlestirerek oyun yapacagim diyorsaniz, evet haklisiniz: matematige ihtiyaciniz yok. Ama bunun icin universite okumayada ihtiyaciniz yok!
Turkiye icini hedef aliyorsaniz, bu durumda ne yazik ki "etiket" konusur. Bunun icin matematik egitimi uzerine cs masteri en ideali.
Amerika'da is ilanlarinin cogunda aradiklari egitim icin cs veya dengi, AMA parantez icinde de, fizik veya matematik egitimide olur seklinde. Yani fizikci veya metematikci iseniz, bir cs formasyonu aramiyorlar bile. Cunku cogu zaman fizikci veya matematikcilerin gelistirdigi programlar "cutting-edge" isi.
Yurt disinda okuyacaklar icin tavsiyem: cs majori ve matematik minor'i. Bu en ideal birlesim oyun programlama icin. Amerikadaki bazi universitelerin Game Development bolumleri var ama bunlar master programlari dahilinde. Bazilari ise yavas yavas bu programi undergrad'a indiriyor. Hala tam sekillenmis birsey yok.
Ama sonucta, eger belli olcude programlama deneyiminiz var ise, fizik veya matematik mezunu iseniz, Amerika'da oyun sektorunde is bulma sansiniz cok yuksek. Hatta bazi noktalarda fizikci ve matematikciler tercih bile edilebiliyor. Daha genis bir pazara sahip kisaca.
Turkiye'de ne yazik ki bu olaylar tam ters yonde gelisiyor. |
|
Başa dön |
|
|
|