Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - ilk opengl programım :)
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

ilk opengl programım :)
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Konu Dışı
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Dec 02, 2005 7:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yaw bence Shader için yüksek seviyeli bir dil seçilmeli ve bu konuda da en iyi diller sırasıyla: CG, HLSL, CG dir... ASM ile kasmak bence gereksiz (Standart uygulamalarla uğraşanlar için)

(Sabit hat)
Shader != Geometri noktalarının (Vertex) Görüntüye dönüşebilmesi için Grafik kartı denen atölyenin şu kısımlarını geçmesi gerekiyor:

Not(e) Very Happy: Koyu tonlu kısım: Vertex hattı, diğer kısım Piksel hattını ifade eder!

Vertex Data Girdisi -> Local Transformation -> Word Trans. -> Camera Trans. -> Perspektif Trans. (Projeksiyon da denir aynı zamanda) -> Frustum (Back Face, Frustum vs. vs.) -> Clipping (Ekranı taşan vertexler silinir) -> Işıklandırma -> Burada Doku olayları girer -> Derinlik testi + Alpha Testi + Stencil Testi burada yapılır -> Sonuç

(Programlanabilir hat)
Shader = Vertex ve Pixel hattında yani sabit hatta neye ne yapılması gerektiğini, Shader teknolojisinin izin verdiği ve yapabildiği komutlar kadarıyla Sabit hatt-ta uygulaması ve bu kodların Programlanabilir hattın belleğinde tutulmasıdır
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Fri Dec 02, 2005 8:46 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DirectX Pipeline:



------------------------------

Shaderlar için bit tabi ASM optimizasyonu yapılıyor.

50 -> 35 , derletilen shader sürümüne göre bile değişiklik gösterir. Bazı sürümlerde bir HLSL Intrinsic tek instruction ile karşılanabilirken sürüm değişikliklerinde bu sayı üçe kadar çıkabiliyor.

Kaynak: "Programming Vertex and Pixel Shaders, Chapter 3: HLSL Shader Programming"
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
stroma



Kayıt: Mar 31, 2003
Mesajlar: 169

MesajTarih: Fri Dec 02, 2005 8:58 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DG demiş ki:
Bazı sürümlerde bir HLSL Intrinsic tek instruction ile karşılanabilirken sürüm değişikliklerinde bu sayı üçe kadar çıkabiliyor.
keşke sadece komut sayısı artsa, shader sürümüne göre bazen pass lerin de artması gerekebiliyor...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Sat Dec 03, 2005 2:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

shader 1.1 de yapabileceğimiz şeyler çok kısıtlı ya Crying or Very sad Crying or Very sad
atlama,adresleme,loop,iyi bi compare,trigonometri,call hiçbişey yok ve bu nedenle 1.1 'e tam olarak gpu programming adı veremeyiz . 4 işlem matamatiği koyacan hesaplayacak bu kadar. bikaç dandini uygulamam var yarin gönderirim . vs.1.1 den ps.1.1 biraz daha iyi işe yarar

shader 2.0 ve sonrası hakikaten inanılmaz gelişmeler olmuş dx9.0 sdk asm shader referanceyi incelediğimizde görüyoruz. harika komutlar+regler gelmiş ama eksikler var mesala 3.0 da bile atan yoktu . ama 2.0 ve sonrası harika fakat gelişmeye muhtaç .

işte bunları söyleyebiliyorsam ASM shaderin farklı ortada Wink Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Sun Dec 04, 2005 2:55 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

işte ilk asm shader programlarım (ufak şeyler Sad ).

http://www.free-webhosting.com/devreci/progs/asmshader.zip

yanlız pixel shaderi bi türlü çalıştıramadım int cafede geforce4 128mb de
deniyorum yine açılmıyor hata verip duruyor
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Sun Dec 04, 2005 3:03 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

pardon site şaapıyo link şu

http://www.free-webhosting.com/devreci/shader.exe
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
levent



Kayıt: Mar 13, 2003
Mesajlar: 188
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun Dec 04, 2005 4:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

esas konuya dönersek:

ta ta ta işte karşınızda 12k.

http://www.lbbsoftware.com/gldemo12k.rar

ancak bu defa havlu atıyorum, çünkü kodlama olarak ileri düzeyde yapılabilecek optimizasyonlar dışında pek bir şey kalmadı.

Diğer kısımlara gelecek olursak aşağıda bir de vb portu var ancak zamanım olmadığı için ilerletemedim ve çalışmıyor (pointer kaynaklı sorunlar var). Sitede sağlam vb'ci varsa buyursun baksın (meydan okumaya bakar mısınız Very Happy )
ha Cotanak, diğerleri?

http://www.lbbsoftware.com/gldemo_vb.rar

(uyarı: vb kodu subclassing falan yapıyor, vb ortamını uçurabilir. çalışmalarınızı kaydetmeden denemeyin, delphi portu taş gibi maşallah Wink)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sun Dec 04, 2005 5:17 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@levent :

hehe kodlari derlemeden exe ni paketledim ve 5.7 kb oldu ..

icinde Readme.txt var hangi programla paketledigim yazio ...Boylece hem derleyip hemde paketleyince exe 5.7kb oluyor ehe..

DOSYA:
http://mosengine.inativa.com/dosya/gldemo5k.rar
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
levent



Kayıt: Mar 13, 2003
Mesajlar: 188
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun Dec 04, 2005 5:40 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@vedat:

Smile
ben exe packer kullanmayı hile olarak görüyorum (upx'le 6.5 kb oluyor. bu (Win)Upack daha iyi galiba) aslında sonradan aklıma geldi ama, exe'nin başındaki "this program canot be run in MS-DOS mode" kısmını da çıkartırsak bi 200 byte falan daha kazanırız. Bir de siz daha iyi bilirsiniz window'u kodla mı oluşturmak daha ekonomik yoksa resource olarak mı?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Sun Dec 04, 2005 6:39 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

devreci demiş ki:
işte ilk asm shader programlarım (ufak şeyler Sad ).

http://www.free-webhosting.com/devreci/progs/asmshader.zip

yanlız pixel shaderi bi türlü çalıştıramadım int cafede geforce4 128mb de
deniyorum yine açılmıyor hata verip duruyor


Boş mavi tonu bir ekran var. (Shader3.0 destekli bir ekran kartım var)

Profilleri yükseltip senin derletici ile (shadercompiler.exe) derletmeye çalıştım. .gpu uzantısında derlenmiş dosyayı verdi ama bu sefer de "bir hata oluştu" dedi. Ne açıklayıcı değil mi? Smile

Dahası yazdığın assembly'leri DX'in Assembly derleyicileri (vsa, psa) ile derletemedim.

Kolay gelsin
---------------------------------------

Keşke en azından 2_0 profilini destekleyen tek kart alsaydın iki kart almak yerine. Bugün per-pixel diffuse yapıyordum, interpole normalleri normalize edeyim dedim: ps_1_4 profili yemedi (optimizasyonlar kapalıydı)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Mon Dec 05, 2005 1:12 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ya abi ekran kartının adını söylesene ondan alalım.
shader ile uğraşanlara kötü haber pixel shader minimum geforce fx 5200
de çalışıyor int kafede farklı bilgisayarlarda denedim Crying or Very sad

bide şu vsa psa ya ait bir adres verebilirmisin
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Mon Dec 05, 2005 1:27 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

levent hocam eline sağlık harika olmuş diller arası ittifak diye buna derim Very Happy Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Mon Dec 05, 2005 1:42 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

shaderlerimin resimlerini göndereyim de site renklensin biraz Razz Razz tahminim çoğu bilgisayarda çalışmamıştır

Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Mon Dec 05, 2005 2:08 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

devreci demiş ki:
ya abi ekran kartının adını söylesene ondan alalım.
shader ile uğraşanlara kötü haber pixel shader minimum geforce fx 5200
de çalışıyor int kafede farklı bilgisayarlarda denedim Crying or Very sad

bide şu vsa psa ya ait bir adres verebilirmisin


Ama ben sana minimum 2.0 profili hedefle, en ucuz kart da FX5200 demiştim daha önce. Şimdi ne yapacaksın ps_1_4'deki 8 instruction slot'uyla merak ediyorum. İyi "pass"lar Smile

vsa, psa ve fxc; DX SDK ile gelen derleyiciler.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
levent



Kayıt: Mar 13, 2003
Mesajlar: 188
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Mon Dec 05, 2005 3:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

devreci demiş ki:
levent hocam eline sağlık harika olmuş diller arası ittifak diye buna derim Very Happy Very Happy


asıl senin eline sağlık, böyle ufak ama güzel kodlarla uğraşmak iyi oluyor hem zaman almıyor hem de sonuç tatmin edici. bu arada shaderlar bende gayet güzel çalışıyor (kartım söylediğim gibi fx5200). kodu incelemedim ama her an musallat olabilirim Smile

bi de bir şey sorayım opengl örneğindeki texture.dat ve vector.dat'ı nasıl elde ettin? ekonomik (yani az zaman alan) bir yöntemin var mı? kullandığın başka bir program ? ,kendin bir editör mü hazırladın yoksa direk binary dump falan mı?

kolay gelsin...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Konu Dışı Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
6. sayfa (Toplam 7 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.351 Saniye