Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
DataDump
Kayıt: Aug 26, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Mon Nov 28, 2005 2:48 pm Mesaj konusu: |
|
|
Tetanoise hocam derslerini ilgiyle takip ediyorum. Su an isometric bir oyun uzerine calisiyorum. Harita editorunu bitirdim. Isometric ortamlari reinerstileset den aliyordum ama o sitede kapanmis sanirim. Ev ve arac yapimi gibi teknikleri anlatabilirsen cok guzel olur. Biz grafikersiz gariban coder lara buyuk hizmet etmis olursun |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Mon Nov 28, 2005 3:01 pm Mesaj konusu: |
|
|
Okuyorum valla, hatta sana söz sen yaz dökümanları bende onlar yardımıyla grafikleri yapıp oyun yapacağım.
Aslında bu her programcının ihtiyacı olan şey. Grafiker yoksunluğunda dellenip, "Yemişim grafikeri, ne var len ben yaparım bunları!" dediği anda bu konuda hiçbir fikri olmayınca tabii oturuyor oturduğu yerde kısa süre sonra. Ama böyle dökümanlarla çöpten adam da olsa izometrik falan kasıp birşeyler yapabilir . |
|
Başa dön |
|
|
tetanoise
Kayıt: Jan 18, 2003 Mesajlar: 432 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Nov 28, 2005 3:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
Temel mantığı şöyle 15 dakikada anlatmaya çalıştım,
madem ki başladık biraz "for dummies" yapalım, sıfırdan başlayalım
bugün içinde bitirebilirsem obje çizimine başlayacağım,
ha yok bitiremezsem yarın artık onu da koyarız...
BKZ: 2. ders
"basit bir oda çizelim ve odanın içine masa, sandalye çizelim..."
ama onun öncesinde, temel mantık 1. ders
|
|
Başa dön |
|
|
devreci
Kayıt: Mar 04, 2005 Mesajlar: 256
|
Tarih: Mon Nov 28, 2005 3:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
ben bu konu başlığını bilgisayara kaydettim bile
galiba birisi siteyi elliyo yada bana öyle geliyo |
|
Başa dön |
|
|
tetanoise
Kayıt: Jan 18, 2003 Mesajlar: 432 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Nov 28, 2005 5:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
devam edelim...basitten > karmaşığa gidiyoruz, bilginize...
"-bu ne lan böyle?" demeyiniz...herşey zamanla
|
|
Başa dön |
|
|
DataDump
Kayıt: Aug 26, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Mon Nov 28, 2005 5:31 pm Mesaj konusu: |
|
|
Eline saglik tetanoise. gosterdiklerini uygulamaya calisacagim, devamini bekliyoruz. |
|
Başa dön |
|
|
karloff
Kayıt: Jan 05, 2004 Mesajlar: 145 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Nov 29, 2005 12:57 am Mesaj konusu: |
|
|
eline sağlık... |
|
Başa dön |
|
|
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Fri Dec 02, 2005 1:33 pm Mesaj konusu: |
|
|
tetanoise verdiği örneklerle resimlerimizi yaptık.Ya Biz bunu oyunda nasıl görecez derseniz.İşte yardıma hemen ben yetişiyorum.Eğer bir de blitz3d kullanıyorsanız yaşadınız .
İşte İzometrik Bir Harita Örneği:
Kod: |
Global Izopar
Global boyut
Dim Okbil(8,8)
yerx=0
yery=0
Graphics 800,600,32,2
SetBuffer BackBuffer()
Haritadatadosyasi$="harita.txt"
dosya=ReadFile(Haritadatadosyasi$)
sayi=ReadLine(dosya)
CloseFile dosya
boyut=sayi/2
Izopar=LoadImage("yol.bmp")
Izopar2=LoadImage("toprak.bmp")
;Eğer izometik çizgi bırakma için genişlikler +2 koyabilsiniz eğer Göstermek İstemezseniz Kaldırınız.
genislik=ImageWidth (Izopar)+2
yükseklik=ImageHeight(Izopar)+2
genislikyar=genislik/2
yükseklikyar=yükseklik/2
While Not KeyHit(1)
Cls ; Ekran Temizleme
If KeyDown(203)=1
yerx=yerx+10
End If
If KeyDown(205)=1
yerx=yerx-10
End If
If KeyDown(200)=1
yery=yery+5
End If
If KeyDown(208)=1
yery=yery-5
End If
Haritadatadosyasi$="harita.txt"
dosya=ReadFile(Haritadatadosyasi$)
sayi=ReadLine(dosya)
For y=1 To sayi/2
For b=1 To sayi/2
Okbil(y,b)=ReadLine(dosya)
Text 0+b*9,10*(y),""+Okbil(y,b)
Next
Next
CloseFile dosya
For a=1 To boyut
For n=1 To boyut
If Okbil(a,n)=1 Then
DrawImage Izopar,(yerx+(genislikyar)*a)+genislikyar*n,yery+(yükseklikyar)*a-(yükseklikyar)*n
End If
If Okbil(a,n)=2 Then
DrawImage Izopar2,(yerx+(genislikyar)*a)+genislikyar*n,yery+(yükseklikyar)*a-(yükseklikyar)*n
End If
Next
Next
Haritadatadosyasi$="harita.txt"
dosya=ReadFile(Haritadatadosyasi$)
sayi=ReadLine(dosya)
For y=1 To sayi/2
For b=1 To sayi/2
Okbil(y,b)=ReadLine(dosya)
Text 0+b*9,10*(y),""+Okbil(y,b)
Next
Next
CloseFile dosya
Text 0,0,"Oyunyapimi.org -2005 - Malihsen - Can ÜRÜK - 2D İzomerik Harita Çalışması"
Flip
Wend
End
|
http://j.domaindlx.com/davidsermanyan/yol.bmp
http://j.domaindlx.com/davidsermanyan/toprak.bmp |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Dec 02, 2005 2:18 pm Mesaj konusu: |
|
|
3-4 tile bile izometrik olunca gözüme çok hoş gözüküyor. Eline sağlık Malihsen. Tetanoise abi devamını bekliyoruz biz senin ama sen önce yaptıklarınızı göreyim diyorsan ona göre hemen öne alıp denerim birşeyler. Şimdilik sadece bir tile yapmayı denedim fena da olmadı . |
|
Başa dön |
|
|
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Fri Dec 02, 2005 2:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sorunuz varsa hotmailim ile ulaşabilirsiniz. |
|
Başa dön |
|
|
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
|
Başa dön |
|
|
nameless
Kayıt: Jun 08, 2004 Mesajlar: 86 Nereden: sinsinati
|
Tarih: Mon Dec 05, 2005 12:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
şu pixel art kadar insanın ruhunu dinlendiren bi çizim olayı yok herhalde dünya üzerinde |
|
Başa dön |
|
|
Norman
Kayıt: Jul 29, 2003 Mesajlar: 530
|
Tarih: Mon Dec 05, 2005 9:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
Teta! Kitap yazmalısın! Türkiye'de değil ama yurtdışında çok tutulur... Çok iyi anlatıyorsun...
Özellikler tile map ler çok sancılı bir iştir bunu çok iyi bilirim unutulmuş savaşlardan!
Ayrıca objeler iyi bir kamera açısıyla 3d yapılıp render edilebilir... ama tetanoise süper anlatmış |
|
Başa dön |
|
|
Norman
Kayıt: Jul 29, 2003 Mesajlar: 530
|
Tarih: Mon Dec 05, 2005 9:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
Oy.org üyelerinden KHOGNAR 2d izometrik programlamada uzman sayılır; programlamayla ilgili sorularınızı da ona sorabilirsiniz (dx library) |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Mon Dec 05, 2005 11:13 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bu arada soracaktım lafı açıldı hemen sorayım. Ne oldu unutulmuş savaşlar? Dağıtımcı mı bulamadınız? (En son bitmişti diye hatırlıyorumda). Ya bari çok eskimeden piyasaya sürebilin şu oyunu. Açıkcası 1 müşteriniz var en azından .
Ve Khognar'ı ispiyonlaman iyi oldu; ilgilenen, ihtiyaç duyan ona koşar artık . |
|
Başa dön |
|
|
|