Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - ilk opengl programım :)
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

ilk opengl programım :)
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Konu Dışı
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 1:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

pardon konuyu bölmiyim ama şu shader uygulamaları için yeni ekran kartları mı gerekli (tnt2 32mb var)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 1:39 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Arkadaşlar asm de yazsanıza çok güzel bi examples olur bence. hemde FPU filan çok hoş olur.

Hafta sonu bi uğraşıyım şu shaderi öğrenemezsem asm şeklinde bi çeviri yapalım bakalım asm kaçlık üretecek (tabi kimse yapmazsa Sad(
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 1:42 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Opengl icin eger asm kodu kullanmak , Vertex veya Fragment shaderlari kullanmak istiyorsan en az Geforce 3 e ihtiyacin olucak..

ASM tarzi kodlamasi var mesala Vertex ve Fragment programin boylece çok rahat yazarsin geçmeni tavsiye ederim ama dedigim gibi..

En az Geforce 3 gerek..

Yok GLSL uygulamalari felan yazicam diyorsan bende Geforce fx 5200 var mesala surucu yardimi ile acabiliyorum fakat çok yavas calisiyor uygulamalar..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 1:45 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ya hocam hiç olmadı o zaman bi işe yaramaz her bilgisayarda çalışmaz Crying or Very sad Crying or Very sad . İnternette ne uygulamar yapmışlar tıpkı 3dsmax renderi gibi özeniyor insan Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 1:46 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

devreci demiş ki:
pardon konuyu bölmiyim ama şu shader uygulamaları için yeni ekran kartları mı gerekli (tnt2 32mb var)


DX için REF aygıtı var. İşlemci üzerinden yaptırabilirsin. Çok (çok) yavaş olacağını tahmin edersin.

En azından GeForce3 chipsetli bir kartla donanım ivmeli shader (1.1) kullanabilirsin. Ama bence en az 2.x hedefle. FX5200 işini görür (çok hantal bir kart)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 1:48 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@devreci : Çogu uygulamayi ben acamiyorum mesala...O goruntunun bedeli iyi bir kart oluyor....
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 1:51 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

hocam o zaman nasıl bir ekran kartı alalım nvidia kötü'mü
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 2:03 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Hangi ekran karti iyidir bilemiycem ama su olay var bunlar aklinda olsun..

Mesala ATI nin uzantilarini kullandigin bir proje asla NV de calismaz veya NV uzantilarini kullandigin ATI de calismaz..

Ortak desteklenen seyler uste DG nin soyledikleri mesala ortak ..

ama kartta ozel bir sey yazarsan o zaman arada cok buyuk bir performans farki oluyor Smile

Bu yuzden genelde oyun yapan buyuk firmalar acilista karti kontrol edip ATI ise ATI SHADER veya NV diye ise NV SHADER i calistirirlar bu bayagi bir performans farki yapiyor tabi bu iki kart degilse birde butun kartlarin destekledigi uzantilar var bunlarin kullanirsin..

Yani shader olayina girdigin an her kartta calistirman biraz imkansiz gibi butun eski kartlar piyasadan silinip bunlar standart oldugunda anca her kartta calisir...

Ekran karti konusunda fazla bisi diyemiycem ama minumum Geforce FX 5200 u kulanabilirsin ama hizdan odun verirsin ve bazi uygulamalar acilmaz...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 2:03 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

devreci demiş ki:
hocam o zaman nasıl bir ekran kartı alalım nvidia kötü'mü


Chipset üreticisi bazında çok fazla alternatifin yok. Ben sana Nvidia GeForce 6600GT -shader3.0- veya ATI Radeon 9800Pro -shader2.0- (XT'ye modlanabilenlerinden. örn: mavibilgisayar.com'dakiler gibi) tavsiye ederim. Bunlar orta seviye kartlar. Fiyatları biraz tuzlu.

Sadece işimi görsün diyorsan FX5200 veya Radeon 9500 shader2.x'e giriş seviyesinde kartlar. Diğer kartlara göre bazı donanım kısıtlamaları (register miktarı vs..) illa ki olacaktır.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
levent



Kayıt: Mar 13, 2003
Mesajlar: 188
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 2:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DG demiş ki:


Sadece işimi görsün diyorsan FX5200 veya Radeon 9500 shader2.x'e giriş seviyesinde kartlar. Diğer kartlara göre bazı donanım kısıtlamaları (register miktarı vs..) illa ki olacaktır.


şöyle de diyebiliriz: kötü kart yoktur, az para vardır. Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 2:17 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

çok sağolun FX5200 alacağım

shader işindeki tüm hayallerim suya düştü Embarassed Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 2:22 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

aboooo oda tuzluymuş Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Eski günlere geri dönelim iyisimi Laughing
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
levent



Kayıt: Mar 13, 2003
Mesajlar: 188
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 2:25 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

devreci demiş ki:
çok sağolun FX5200 alacağım

shader işindeki tüm hayallerim suya düştü Embarassed Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad


bence fx5200 alma, ben geçen sene bugünlerde almıştım ve alırken bile kötü bir karttı, hala aynı karta sahibim ve kesinlikle tavsiye etmem. geforce mx200'ü çıkartıp fx5200ü taktım ve oyun performansı ve rendering adına nerdeyse hiçbir şey değişmedi.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 2:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@levent : Hocam performans degismes ama shader uygulamalari acilir ..Kodlayan biri icin sadece acilmasi yeter bence cunku daha iyi bir karti olan kiside bu shader daha hizli calisacaktir...bence..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
levent



Kayıt: Mar 13, 2003
Mesajlar: 188
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 3:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

haklısın abi, oyuncu tarafım ağır bastı birdenbire Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Konu Dışı Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
4. sayfa (Toplam 7 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.216 Saniye