Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
cool_iseland
Kayıt: Nov 29, 2005 Mesajlar: 1
|
Tarih: Tue Nov 29, 2005 11:07 pm Mesaj konusu: labirent oyunu |
|
|
slm herkese bi labirent oyunu yapmam gerekiyo esasları ise şöyle:
Konu: Labirent Programı (Stack yapısı -yığınlar- kullanılarak)
Kullanılabilecek Diller: C
Açıklamalar
1. Program her çalıştırıldığında ekrana rastgele belirlenmiş bir labirent (matris yapısı kullanılarak)çizilecektir. Kesinlikle sabit bir labirent kullanmayınız.
2. Labirentin bir giriş noktası ve bir de çıkış noktası olacaktır. Giriş noktasından labirente giren bir kişinin (top ya da fare de olabilir) çıkış noktasına kadar olan güzergahını adım adım gösteren simülasyon programını stack (yığın) yapısını kullanarak Pascal veya C programlama dilleri ile yazınız.
3. Labirentin birden fazla giriş ve çıkış noktası olmayacak.
4. Labirentte ilerleyen kişinin tüm hareketleri adım adım izlenebilecek. Örneğin bir yerde yol tıkandığında kişinin düğüm noktasına kadar geri dönmesini izleyebilmeliyiz.
yardımcı olabiliseniz sevinirim..... |
|
Başa dön |
|
|
tolga
Kayıt: Sep 15, 2002 Mesajlar: 92 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Nov 29, 2005 11:18 pm Mesaj konusu: |
|
|
nasıl bir yardım istiyorsun? Kodu yazıp mı yollayalım yoksa senin takıldığın bir nokta var orda mı yardımcı olalım?
Eğer bir algoritma geliştirdi ise anlat, algoritmayı geliştirmene yardımcı olacaklar olacaktır.
İlk yardım:
Bir labirentten çıkış için kullanılabilecek yöntem. Sağ elini duvara koyarsın ve asla yerinden kaldırmadan yol alırsın. Böylece eninde sonunda çıkışa ulaşırsın. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Wed Nov 30, 2005 12:02 am Mesaj konusu: |
|
|
mesala soyle mantik olarak yardim edebilirim..
Kod: |
int tile[4][4];
#define DOLU 1
#define BOS 0
//hepsini doldur once
....
tile[x][y] = DOLU;
//sonra 2 nokta belirle ve o 2 nokta rastegele path ciz
//ve o path in gectigi yerleri bosalt boylece adamin giris ile
//cikis arasindaki yolu orataya cikar
..
tile[x][y]=BOS;
//sonra rastgele gene bir kac tane daha yer bosalt mesala harita
//boyuna gore 1/4 unu mesala boylece harita ortaya cikar
..
tile[x][y]=BOS;
|
diger izleme olayini ise izledigi yolu kaydeder , tekrar oynatirsin .. |
|
Başa dön |
|
|
mentat
Kayıt: Oct 15, 2002 Mesajlar: 528
|
Tarih: Wed Nov 30, 2005 12:33 am Mesaj konusu: |
|
|
sanırım bu bir ödev sorusu. ahlaki olarak sana takıldığın yerde seve seve yardım ederiz ancak direk kodu vermemiz, senin için yazmamız doğru olmaz.. |
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
Tarih: Wed Nov 30, 2005 12:34 am Mesaj konusu: |
|
|
-stack yapısını kullanman gerektiği söylenmiş ztn
-geçtiğin tüm noktaları stack'e push edersin (stack1)
-seçim yapman gereken, yolun 2ye 3e ayrıldığı yerlerde, önce seçmediğin yolu(yolları) push eder, sonra gideceğin yolu push edip devam edersin
-tabi seçim yaptığın yerlerdeki seçimlerini aynı sırayla 2. bi stack'e push etmen lzm(stack2)
-tıkanınca stack2 nin tepesindeki koordinata ulaşıncaya kadar stack1 den pop edersin, böylece yaptığın seçime dönmüş olursun bir kere daha pop edersen daha önce 2. seçenek olarak push ettiğin koordinata gelirsin ve burdan denemeye devam edersin.Bunu yapınca stack2 nin "top"ındaki ilk seçimini de pop ederek yok etmen gerekir
-bu rutini kullanarak ağaç yapısını stack kullanarak gezmiş olursun
biraz karışık gelmiş olabilir, bunu şimdi uydurdum, doğruluğundan emin değilim, kolay gelsin |
|
Başa dön |
|
|
sinan
Kayıt: Jan 27, 2005 Mesajlar: 101 Nereden: GaziantepG-MAX
|
Tarih: Wed Nov 30, 2005 1:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
demiştim yardım severdir bu forum |
|
Başa dön |
|
|
Autostic
Kayıt: May 23, 2005 Mesajlar: 70 Nereden: İzmir
|
Tarih: Wed Nov 30, 2005 3:46 pm Mesaj konusu: Kesin bizim sınıftan |
|
|
Kesin K.T.Ü. bilgisayar mühendisliği 2. sınıfta okuyan biri. Bizim sınıfta. Bu bizim Veriyapıları ve Algoritmalar dersi ödevi. Ama hiç bişey yazmamış kim olduğunu bulamadım Yalnız biraz geç kaldı, 1 hafta sonra toplancak ödevler. |
|
Başa dön |
|
|
ferhan
Kayıt: Nov 14, 2005 Mesajlar: 8
|
Tarih: Wed Nov 30, 2005 11:54 pm Mesaj konusu: |
|
|
stack kullanma zorunluluğun yoksa bunu rekürsif fonksiyonlarla kolayca halledebilirsin
normalde random ile diziye rastgele değerler atarsın.random olması sayesinde değerlerin her defasında değişecektir. atayacağın sayıların 1 ve 0 lardan oluştuğunu düşün. 1 lerden geçiş yapabiliyosun, 0 lardan geçiş yapamıyosun.
özel durumları belirle, matrisin köşesine ya da sınırlarına gelmen gibi. bulunduğun yerin altını üstünü sağını solunu kontrol et. 0 la karşılaşınca rekürsif içinde tek tek diğer fonksiyonlara gider.
illa ki belirli bi yerden çıkman gerekmiyo herhalde, dimi?sol alt köşe gibi..
tabi bu dediklerim rekürsif için; stack kullanarak da, Darkscythe nin dedikleri mantıklı geldi...
kolay gelsin |
|
Başa dön |
|
|
berk
Kayıt: Aug 24, 2005 Mesajlar: 169
|
Tarih: Fri Dec 02, 2005 7:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
slm herkese bi labirent oyunu yapmam gerekiyo esasları ise şöyle:
Konu: Labirent Programı (Stack yapısı -yığınlar- kullanılarak)
Kullanılabilecek Diller: C
Açıklamalar
1. Program her çalıştırıldığında ekrana rastgele belirlenmiş bir labirent (matris yapısı kullanılarak)çizilecektir. Kesinlikle sabit bir labirent kullanmayınız.
2. Labirentin bir giriş noktası ve bir de çıkış noktası olacaktır. Giriş noktasından labirente giren bir kişinin (top ya da fare de olabilir) çıkış noktasına kadar olan güzergahını adım adım gösteren simülasyon programını stack (yığın) yapısını kullanarak Pascal veya C programlama dilleri ile yazınız.
3. Labirentin birden fazla giriş ve çıkış noktası olmayacak.
4. Labirentte ilerleyen kişinin tüm hareketleri adım adım izlenebilecek. Örneğin bir yerde yol tıkandığında kişinin düğüm noktasına kadar geri dönmesini izleyebilmeliyiz.
yardımcı olabiliseniz sevinirim..... |
cool_iseland bu yazıyı yazıp forumu terk etmiş.Bare bizlere bir cevap verseydin.Sana gerektiği kadar yardımcı olabilirdik. |
|
Başa dön |
|
|
|