Güzel bir programalama dili ama oyun programlamada kullanmayı düşünmüyorum
41%
[ 7 ]
Bayıldım, oyun programlamada kullanacağım
5%
[ 1 ]
Yılanları sevmem
17%
[ 3 ]
Kesinlikle yetersiz bir dil, hiç işim olmaz
35%
[ 6 ]
Toplam Oylar : 17
Yazar
Mesaj
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
Tarih: Tue Nov 29, 2005 1:31 pm Mesaj konusu: Python ve oyun programlama
Merhabalar.
Arkadaşlar sorum şu python ve oyun programlama hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu konuda tecrübeleriniz var mı? Varsa bizimle paylaşır mısınız? Sizce python'un oyun yapımı konusundaki avantajları, dezavantajları nedir? Python'un oyun programlama konusunda ilgi çekici yanları nelerdir? Python'un oyun programlama konusundaki eksik yanları nelerdir? vs. vs.
Python nedir yenir mi? veya Yılanla oyun mu yapılırmış canım? diyenler için birkaç link:
www.python.org www.turkpython.org
Madem konuyu ben açıyorum, ilk fikirlerini belirtende ben olayım değil mi?
Bence python hem profesyoneller için hem de amatörler için çok yararlı bir araç. Hızlı program geliştirebilme özelliği sayesinde aklınızdaki oyunların prototipini geliştirebilmenize imkan sunuyor. Ayrıca C ile uyumluluğu sayesinde grafik motoru gibi işin performans isteyen kısımlarını C ile programlayıp python modülü haline getirip oyunun geri kalan ve performans açısından kastırmayacak kısımlarını python ile hızlıca geliştirmenize olanak sağlıyarak size oyununuzu geliştirirken hem performans hemde hızlı geliştirme imkanı sunuyor.
Ayrıca SDL'in python portu olan Pygame ile oyun programlama konusunda ihtiyacınız olan herşeyi size sunuyor. Yinede başka birşeye ihtiyacınız olursa onuda pygame topluluğu kendi geliştirdikleri ek modüller ile kapatıyor.
Ve Blender gibi araçların python ile içiçe kolayca kullanımıda size üretim sırasında hem hız hem de kolaylık sağlıyor.
Bütün bunlara Python'un platform bağımsızlığınıda ekleyince Python'un kesinlikle ilgiyi hakkeden bir programlama dili olduğu sonucu çıkıyor diye düşünüyorum.
Bu kadar şey saydıktan sonra şimdilik aklıma gelen tek eksi performans açısından haliyle C/C++'tan kötü olacağı gerçeği. Ama dediğim gibi onuda performans isteyen yerleri C ile python modülü şeklinde geliştirerek bir miktar aşabiliyoruz (bu konuda kesin tecrübelerim yok o yüzden pek detaylı bilgi veremeyeceğim).
Birazda kişisel tecrübelerden bahsetmek gerekirse şu ana kadar python ile tek oyun çalışmam oldu. O da Gamedev.net'te okuduğum bir makaledeki 40 saatte eli yüzü düzgün bir oyun geliştirme yarışması (challange daha çok mücadele yada iddia gibi bir anlama geliyor ama anladınız işte siz, yani yok ortada yarışma, olay gaza gelipte bende yaparım diyenlere ) fikri üzerine kendi 40 saatlik oyunumu yapmaya karar verişimle Python+Pygame ikilisini kullanarak bir roguelike bir rpg projesine başlamamla oldu. En son 2 ay önce 22. saatte kaldım projede. Son hali ile oyun ana hatları ile ortaya çıktı. Sanırım tek eklenmesi gereken yaratıklara verilecek yapay zekaydı. Onun dışında sadece son bir kez elden geçmesi gerekiyordu. Yakın zamanda bu projeye kaldığım yerden devam edip sonucu üzerine birşeyler karalamayı planlıyorum. Ama şu ana kadar ki gelişmeler gösteriyor ki python+pygame ile işinin ehli bir ekip hazır olarak çalışmaya başlarsa 1 hafta içinde ortaya oynanabilir bir oyun çıkarabiliyorlar.
Kayıt: Mar 13, 2003 Mesajlar: 188 Nereden: İstanbul
Tarih: Tue Nov 29, 2005 2:23 pm Mesaj konusu:
şimdi röportaj gibi olacak ama,
python ile ilk tanışmam Freedom Force oynarken oldu, oyunu bitirip söyle bi neymiş ne değilmiş diye klasörleri taraşlarken scripts adı altında *.py uzantılı dosyalar bulunca, "bu da nesi" diyerekten bir google araştırması sonucu python dünyasına adım attım, ve attığım adımla kaldım.
esas düşüncem, python'la bir oyun yapmaktansa, python'u scripting engine olarak kullanarak, üzerine oturtulacak başka bir dille yazılmış bir grafik motoru şeklinde. python'un gelişkin yapısı, özellikle adventure oyunları tasarlayanlar için if-else yapılarını oldukça basitleştirebilir. bu da oyun ve level tasarımını oldukça hızlandıracaktır. eğer ufak çaplı bir projeyse, mesela bir poker oyunu gibi, sokoban falan gibi, tamamen python da kullanılabilir, hatta portable olmanın güzelliği olarak "tek yerde yaz, her yerde çalışsın" olayı da olursa tadından yenmez. ben windows'ta yazarım, pocketpc'den mac'e kadar her yerde çalışır. ama vb'de bile ciddi performans kayıpları olurken tam teşekküllü 3d bir projenin script diline dayanması ilerde performans sorunları yaratabilir. bunu da düşünmek gerekir.
Kayıt: Oct 29, 2004 Mesajlar: 42 Nereden: Istanbul
Tarih: Tue Nov 29, 2005 10:30 pm Mesaj konusu:
Gerçekten kullanımı çok güzel basit ve güçlü bir dil Python. hele ki pygame diye bir olay var ki aman aman diyorum.
Fakat...
Fakat windows kullanıcıları için python ile çalışmak tam bir eziyet. Şahsen ben pythonu bu nedenle bıraktım. Saçma sapan hatalar, bir arkadaşınıza göndermek istediğinizde exe yapmanız gerektiğinden exe yaparken çekilen çileler vs.
Bir linux kullanıcısysanız çekinmeden tavsiye edebilirim ama windows kullanıcıları iki kere düşünsün derim.
Bu forumda yeni konular açamazsınız Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız