Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
mugengame
Kayıt: Nov 21, 2005 Mesajlar: 29
|
Tarih: Wed Nov 23, 2005 10:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
Çok yüksek kalitede bir bilgisayar özelliklerine uyumlu yapamayı düşünüyorduk fakat daha sonra türkiyede bu özellikle az kulanıcı olduğu için normal bir bilgisayar çalıştrır. P4 yada celeron 2.4 ve 128 ekran kartı 512 ram rahatlıkla kaldıracak, Ama oyunun çok uzun ve çok zor olmasına özen göstereceğiz ilk bölüm bile dehşet verici olacak çünkü bir çok oyun sever ellerindeki oyunun basit olarak yorumluyor en zor oyun olsun bile bitiririz derler. Bizde oyunu zor yapamyı düşünüyoruz yani 16 veya 18 yaş üstü kişiler zekalarının en uç sınırını bu oyunda zorlayacaklar. Bir konak olacak yaratıklar dolu 735 kapı bodrum katı, çatı katı ve ölüler şeridi yapmayı düşünüyoruz. Oyunun konusu güzel fakat oyun zor olacağını şimdiden herkese söyliyim. Mugen oyun sistemini bile zor yaptık. Oyunu kendi düşünce seçeneğimiz ile zorlaştırdık yani usta biri ile kapışıyor gibi oynuyorsunuz bazı arkadaşlar ise şikayetçi oldular neden zor diye, bence zor olmayan hiç bir şey güzel olamaz, Belki yanlış biliyorum ama benim teorime göre zorluk seviye derecesini açarsan o zaman bir şeylerin farkında olursun, dediğim gibi bu oyun öyle basit olmayacak. Maddi durum ve programcılar açısından zorluk çekmemize rağmen en iyisini yapacağımıza inanıyorum |
|
Başa dön |
|
|
mugengame
Kayıt: Nov 21, 2005 Mesajlar: 29
|
Tarih: Wed Nov 23, 2005 11:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
bodrum katında böyle bir görünüş yapmak istiyoruz ve şimdilik bir çok modelleme yapıyoruz bazı yapmış olduğumuz grafikleri sitede yayınlayacağız. şu an bodrum katı ile uğraşıyorum, Yaratıklara gelirsek onları en son modelleme işine bırakacağız
[/b] |
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Thu Nov 24, 2005 1:33 am Mesaj konusu: |
|
|
İste budur!
grafikler super olmus gercekten yapan,cizen adamin eline saglik.Böyle grafikler olacagina gore oyun motorunuzda baya gelismis bisey olucak.Diger arkadasların da dedigi gibi makineyi baya kasar böyle grafikler onun icin oyunun programlama kismininda iyi olması gerekir.
Mesela PUSU oyunu.programlama kisminda hatalar vardi.bunlardan biri oyunu 1.5 saat felan oynayınca hemen sanal bellek hatasi veriyordu.bu zaten herkesin dikkatini cekmistir.
Oyunun grafikleri boyle olursa eminimki oyuncu baya zevk alacaktir.Tabi ki bu oyunun senaryosunada bagli.
Calismalarinizda basarilar dilerim. |
|
Başa dön |
|
|
mugengame
Kayıt: Nov 21, 2005 Mesajlar: 29
|
Tarih: Thu Nov 24, 2005 1:56 am Mesaj konusu: |
|
|
Grafik açısından sorunumuz yok Türkiyenin en iyi Grafikçileri Denilebilecek kadar pro, yuz progamlaya gelirsek çok iyi şekilde programlaya çalışacağız yer yüzündeki tüm oyunlarda bug vardır. Ama oyunun dediğin gibi pusu gibi bir oyunda 1.5 saat felan oynayınca hemen sanal bellek hatasi veriyor olması normal bir şey karşılanamaz o programıcının hatasıdır gayet bunu söyleyeyimki oyun içinde istemedik ufak tepek hatalar çıkabilir. Bu hataları defalarca oynayan kişiler bulabilir ama hatasız bir oyun yapmak imkansız bir şey gibi mutlaka ufak bir şeyi koymayı unutursun yada istemedik hatalar verebilir. Örnek benim yaptığım mugen video yadaki forover yazısı böyle dalgınlıklar yüzünden hata çıkabilir. Ama çok dikkatli bir şekilde yapacağımızı söyliyim, Oyunu istersek 5 ayda çıkarabiliriz ama dandik bir şey olmasını istemiyoruz şimdiden. Görüntü Grafiğe gelirsek onuda düşündük rahat olabilirsiniz. Bir çok programcının bu konuda bilmediği özellikleri oyuna atarak oyunu geliştirmek istiyoruz. Örnek mugendeki insan zekası haraketleri garip gelebilir Ama üstün bir şekilde programladık. Bir örnek vermek istiyorum oyunda karşıdan gelen yaratık sizin ne yapacağınızı aygılacak yani diyelimki kolu ileri verdiğiniz an yaratık atağa geçecek siz ona ateş ettiğiniz an ona değmesine 1 milim kala kendini kurtabilicek tabiki bu her yaratık için geçerli olmayacak, Fakat size daha çok özellik verilecek, Oyun ilerledikçe çeşitli güçlere sahip olacaksınız yani zevkli geçeceğini sanıyorum. Sonra gelen mesajlarda demeyin oyun zor neden bu kadar acımazsızlar yaratıklar gibi kelimeler demeyin |
|
Başa dön |
|
|
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Thu Nov 24, 2005 12:58 pm Mesaj konusu: |
|
|
LocKman_HacKim demiş ki: |
İste budur!
grafikler super olmus gercekten yapan,cizen adamin eline saglik.Böyle grafikler olacagina gore oyun motorunuzda baya gelismis bisey olucak.Diger arkadasların da dedigi gibi makineyi baya kasar böyle grafikler onun icin oyunun programlama kismininda iyi olması gerekir.
|
Çalışır Program vermeden aa bunu kesin güzel olacak demeyin çünkü oyun abi benim canım sıkıldı ya bir motor yapalım demekle olmuyor en azından programlama eğitimi almış olması lazım.3dmax gibi programla render almakla oyun yapılmaz . Eğer 3dmax ta görüntüleri yapabilen bir program olsa idi 1 kare için 24 dakika beklemekten oyun oynanamazdı.
ekran kartıların bazı özellikleri yapabildikleri için programlama kodlarının azalmasından oyun daha hızlı çalışmasını sağlayacaktır . Bu kadar konuştan sonra exe bir halde oyunu görmeden güzel bir şey söylemek zordur. Ben kimseyi ezme ve aşalamak için söylemiyorum.Saddece exe bir halde görelim ona göre konuşalım derim. |
|
Başa dön |
|
|
SanAndreas
Kayıt: Oct 31, 2005 Mesajlar: 66 Nereden: Niğde
|
Tarih: Thu Nov 24, 2005 1:01 pm Mesaj konusu: |
|
|
hocam sana diyimde dediğin bu olaylar bayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bir zor olur nedersen de upusta programcılar lazım sizinde o seviyede olduğunuzu sanmıyorum ben burda sizi aşşağılamak felan yapmıyorum yani biraz uçmuşunuz.... |
|
Başa dön |
|
|
MungaBunga
Kayıt: Oct 19, 2004 Mesajlar: 207 Nereden: Mardin
|
Tarih: Thu Nov 24, 2005 2:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
Grafikler gayet iyi görürüyor umarım oyunlarda aynı tekniği kullanırsınız. Tabi ilerde gelişebilir bu
İnşallah güzel projelere imza atarsınız |
|
Başa dön |
|
|
mugengame
Kayıt: Nov 21, 2005 Mesajlar: 29
|
Tarih: Fri Nov 25, 2005 1:24 am Mesaj konusu: |
|
|
meraklanmayın kendimizden eminiz oyunu en iyi şekilde yapacağınız bize güvenebilirsiniz. |
|
Başa dön |
|
|
traubleman
Kayıt: Apr 12, 2004 Mesajlar: 87 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Fri Nov 25, 2005 11:34 am Mesaj konusu: |
|
|
Grafikler harika gerçekten ışıklandırmalar desen hakeza
Fakat sadece o sandalyeler için kullandığınız toplam poligon sayısı oyunun
1 bölümünde kullanabileceğiniz poligon sayısına eşit nerdeyse...
Bu şekilde ışıklandırma ve modeller olursa bir odadan diğerine geçerken kocaman bir
LOADING yada YÜKLENİYOR yazısı ile karşılaşılacak bir durum ortaya
çıkacak gibi görünüyor bunu nasıl aşmayı planlıyorsunuz...
önerim oyunu alana yanında
1 GB Ekran kartı
5 GB RAM
PENTIUM 8 İŞLEMCİ
VE BOL MİKTARDA HDD vermeniz gerekiyor gibi..minimum ihtiyaçlar |
|
Başa dön |
|
|
DataDump
Kayıt: Aug 26, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Fri Nov 25, 2005 6:17 pm Mesaj konusu: |
|
|
Oyun buyuk ihtimalle pre-rendered olacaktir. Real-time bu grafikleri cizdirmek biraz zor. Adventure tarzi bir oyun olacagi icin real-time rendering gereksiz zaten. |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Nov 25, 2005 7:07 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ya birazdan birşeyler yazacağım ama lütfen yazacklarımı kötülemek, kıskançlık, çekememezlik gibi nedenlerle yazdığımı düşünmeyin. Sadece ve sadece ortada bir sorun görüyorum ve bunu anlatacağım.
Şimdi bir korku oyunu projesi. Burası belli. Bir Konakta geçiyor, sanırım perili konak diyebileceğimiz bir mekan. Elimizde başka ne var. Bir sürü render. Peki ne veriyor bu renderlar bize? Hiç! Ortak bir teması olmayan, gelen ilhamla ortaya çıkarılmış rastgele 3d çalışmalar.
Oyunla ilgili belirttiklerinizi gözden geçirdimde mesela konak niye bu kadar büyük? Yani gerçek hayatta bile o kadar büyük konak bulması zor. Yine de vardır tabii. Ama bu iyi bir seçim olduğunu gösterir mi? Yani yaptığınız işin büyük olduğunu iddia etmek için büyük bir sayı koyuyorsunuz ortaya ama büyük ihtimalle o sayı size çok büyük gelecek. Nasıl dolduracaksınız o büyüklükte bir konağı. Doldurmadınız boş kaldı diyelim. Gereksiz bir boşluk. Doldurduğunuz zamanda büyük ihtimalle hepsi birbirinin benzeri olur, atmosfere zarar. Yani 3 katlı bir konak ve diyelimki her katta 4 oda birde bodrum. Bu sizin konağa göre çok küçük ama iyi bir planlama ile çok iyi iş çıkarılabilir. Sizde ise çoook zor. |
|
Başa dön |
|
|
|