Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
keremakgul
Kayıt: Jul 05, 2005 Mesajlar: 58
|
Tarih: Mon Nov 21, 2005 8:52 pm Mesaj konusu: Şarjor |
|
|
Arkadaşlar şöyle bir visual basic projesi istiyorum.
3 adet label (tabancadakimermi,sarjordekimermi,label1)
2 adet command button (sarjordoldur,mermiat)
şimdi şöyle bir görüntü olsun istiyorum ve
label1.caption = tabancadakimermi & "/" & sarjordekimermi
diyorum ve her mermi ata tıklanınca
if tabancadakimermi >= 0 then
tabancadakimermi = tabancadakimermi - 1
end if
sarjordoldura tıklayınca....
şimdi tabancada en fazla 15 mermi olabiliyor. ve nasıl şarjör doldurma sistemi getirebilirim. yapamıyorum ya offf. yardımlarınızı bekliyorum |
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
Tarih: Mon Nov 21, 2005 8:58 pm Mesaj konusu: |
|
|
Kod: |
if tabancadakimermi >= 0 then
tabancadakimermi = tabancadakimermi - 1
end if
|
bi kere bu yanlış doğrusu sadece ">" kullanacaksın yoksa -1 mermiye düşersin
şarjör doldurmaya tıklayınca yapacağın da şöyle bişey
Kod: |
doldurulacak = 15-tabancadakimermi
tabancadakimermi += doldurulacak
|
|
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Mon Nov 21, 2005 9:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
senin sarjor doldurma islemini oyle degilde tek butona baglasak.... işte kodlar
1 buton,1 timer,2 label ile bu isi halledelim...
(Bu kodlar ile acilista toplam mermi sayisini ve sarjordaki mermiyi labellara atadım.)
Private Sub Form_Load()
toplammermi.Caption = 90
sarjor.Caption = 10
End Sub
(asagidaki kod blogunda MermiAt butonuna tiklaninca gerceklesecek olayı yazdım. Yani sarjordan bir eksilt.)
Private Sub Command1_Click()
sarjor.Caption = sarjor.Caption - 1
End Sub
(İşte kontrol blogu.Burada Timer da if ile tabancada kalan mermi sayısını kontrol ettiriyorum.Eger tabancada mermi biterse sarjoru doldur ve toplam mermiden 10 eksilt. )
Private Sub Timer1_Timer()
If sarjor.Caption < 1 Then
sarjor.Caption = 10
toplammermi.Caption = toplammermi.Caption - 10
End If
End Sub
( Tabanca 10 luk bu arada ) |
|
Başa dön |
|
|
keremakgul
Kayıt: Jul 05, 2005 Mesajlar: 58
|
Tarih: Mon Nov 21, 2005 9:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
peki hep sıfırlanınca doldurulmayacak ki! yani mermi 13ken şarjördeki 5 ken ne olacak? |
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Mon Nov 21, 2005 10:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
anladigim kadariyla durum sole:
toplam mermi 13 mermi kaldı. Sarjor un 15 mermi alması gerekiyor.13 ise nolcak?
bu da kolay ama sen olayı tam olarak bi anlat. Ben sana kodla beraber programı zipler yollarım. |
|
Başa dön |
|
|
Aynstaynx
Kayıt: Jul 03, 2005 Mesajlar: 158 Nereden: Antalya/BELEK
|
Tarih: Mon Nov 21, 2005 10:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
Basit bir program yazdım çalışır link'i altta kodları bunlar
Daha Gelişmiş bişeyler yapabilirdim ama 23 dakikada bukadar oluyor....
'-----------------------------------------------
Static Giris As Integer
Static Toplam As Integer
Static Anlık As Integer
If Anlık = Tx.Text Then
Anlık = 0
End If
Giris = Tx.Text
Giris = Giris - 1
Toplam = Toplam + 1
Anlık = Anlık + 1
A_m.Text = Anlık
T_m.Text = Toplam
'---------------------------------------------------
Ekran Görüntüsü (.NET FrameWork 1.1 Kurulu ise Açabilirsiniz... )
Buradan Tüm Source'larını indirebilirsiniz...
|
|
Başa dön |
|
|
Aynstaynx
Kayıt: Jul 03, 2005 Mesajlar: 158 Nereden: Antalya/BELEK
|
Tarih: Tue Nov 22, 2005 11:26 am Mesaj konusu: |
|
|
Şarjörün eksilme olayını unutmuşum onuda ekleyin artık... |
|
Başa dön |
|
|
Aynstaynx
Kayıt: Jul 03, 2005 Mesajlar: 158 Nereden: Antalya/BELEK
|
Tarih: Tue Nov 22, 2005 11:37 am Mesaj konusu: |
|
|
Kodun yeni hali
'------------------------------------------------
Static Giris As Integer
Static Toplam As Integer
Static Anlık As Integer
If Anlık = Tx.Text Then
Anlık = 0
End If
Giris = Tx.Text
Giris = Giris - 1
Toplam = Toplam + 1
Anlık = Anlık + 1
A_m.Text = Anlık
T_m.Text = Toplam
If Ta_m.Text = 0 Then
Ta_m.Text = Tx.Text
End If
Ta_m.Text = Ta_m.Text - 1
'---------------------------------------------------
Buda Program ve Source ları |
|
Başa dön |
|
|
keremakgul
Kayıt: Jul 05, 2005 Mesajlar: 58
|
Tarih: Tue Nov 22, 2005 1:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
bakın aradağım kod şunları desteklemeli;
15lik tabanca;
kullanılabilir 3 mermi var şarjörde 6 mermi var
kullanılabilir 14 mermi var şarjörde 3 mermi var
kullanılabilir 0 mermi var şarjörde 12 mermi var
gibi...
herdefasında düşürülecek miktarı otomatik hesaplamalı. |
|
Başa dön |
|
|
keremakgul
Kayıt: Jul 05, 2005 Mesajlar: 58
|
Tarih: Tue Nov 22, 2005 1:25 pm Mesaj konusu: |
|
|
açamadım :'( |
|
Başa dön |
|
|
Aynstaynx
Kayıt: Jul 03, 2005 Mesajlar: 158 Nereden: Antalya/BELEK
|
|
Başa dön |
|
|
|