Sorum şudur: Bir e-dergi çıkaracağız. Başlığımızdan tahmin edeceğiniz üzere, genel olarak Türkiye ve oyun üzerine yazılar ve makaleler yayınlayacağız. Sizin bir yada bir kaç sayı için içindekiler önerileriniz neler olur?
Umarım mantıklı atışlar yaparsınız Bir de söyliyeyim burda verilecek her türlü fikir karşılığında herhangi bir telif ücreti ödenmeyecektir
E-Dergi yerine bir websitesi daha iyi olur gibi düşünüyorum. Sonuçta dergi aylık dönemler halinde çıkar. Websitesi ise periyotsuzdur. Hazırlanan yazı yayınlanır.
Sonra, lütfen flash yada php-nuke gibi sistemler kullanmayın. Siz isteyin (Ben dahil) birçok kişi size yardımcı olur sitenin yapımı için. Ve sitede en önemli özellik görsel yanının sade olması. Ben o siteye içeriği için gireceğim cafcaflı olması sadece beni rahatsız eder diye düşünüyorum.
Sonra buradan pek bir yazı beklemeyin. Yapacaksanız belirli bir çekirdek yazar kadronuz olsun. Kendimden örnek vereyim zamanında bir arkadaşa söz vermiştim bir yazı için aylar geçti daha bir kelime yazmadım o konuda. Uçtu gitti o proje ya neyse. Dediğim gibi birilerinden yazı beklemek yerine kimse yazmasada dergiyi, siteyi götürebilecek kadar yazı yazan bir çekirdek kadro olmalı.
Başka, hmm son 1-2 yıl içinde çıkmış ortalamanın üstü bütün Türk oyunlarının listesini yapın kendi içinizde ve bunları inceleyip, birer tanıtım yazısı hazırlayın.
Ve son olarakta bence hedef kitleniz oyuncular olsun oyun yapımcıları değil. Bunun için oyun sitelerinde falan iyice reklam yapın. Oyuncuları çekebilirseniz yürür bu iş.
Oyun yapımcıları ile sıkı dialog halinde bulunun. Başarılı yapımcılarda röportajlar vs. yapın. Ön inceleme, yeni proje haberleri falan.
Arada oyun yapımcılarından özel makaleler alabilirsiniz gibime geliyor.
Ve yapabilirseniz ingilizce desteği olan veya yurt dışında da ilgi çekebilecek oyunlar için ingilizce inceleme yazıları hazırlayın. Yurt dışında sitenizi tanıtın. Reloaded.org, the-underdogs.org gibi sitelerin forumlarında tanıtacağınız türde oyunlarla ilgilenebilecek kitleyi bulabilirsiniz.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şimdi bakalım ne yapcak, neler başaracaksınız (veya başaramayacaksınız [biraz pesimist olmakta yarar var]) .
Ragnor bir yanlış anlama var. Ben aslında bir hayal üzerine soru soruyorum. Bir dergi çıkaracak olsak sizce ilk bir kaç sayı için nasıl bir içerik düşünürsünüz.
Örneğin:
1- Pusu ile ilgili bir makale. Pusu nasıl yazıld vs.
2- Hangi tür oyunda nasıl grafikler olmalı?
3- Oyunda grafikler mi etkili yoksa konu mu?
4- WoW'a bir bakış.
5- Quake4 incelemesi
6- Indiana Jones: Fate of Atlantis çözümü
Amaç bir dergi çıkaracaz yardım edin değil. Bir dergi çıkarılsa ve içinde siz olsanız, içerik başlıkları sizce ne olur?
"Türkiye'deki Oyun Sektörü" hakkında bir e-dergi yapmak ne derece mantıklı? olmayan birşeyin nesini yazacağız? hadi birinci sayı pusudur, soğuk kabustur, satranç'dır geçti....hadi ikinci sayıda da kabus 22'ydi, the last mage'di...inceledik, yazdık diyelim...3. sayıda ne yazacağız, ne çizeceğiz?
Bu en öncelikli sorun...Ha yok biz "uluslararası Oyun Sektörü"nü de inceleriz dersek de burada "teknik yeterlilik" sorunu devreye giriyor...Sırf teknik yeterlilik de değil araştırma materyallerinin temininde bir de ekonomik zorluklarla başa çıkmak gerekli...
Hemen bir örnekle açıklamak gerekirse, ben şahsen ilgi ve meslek alanım olarak Warcraft ve Quake'in sanat departmanını mercek altına almak isterim...ancak; bu konudaki bilgi birikimim / teknik bilgim adrian carmack'ın çizdiği dokuları, ya / yada bu dokuların hangi tekniklerle ekranda ne şekilde gösterildiğini anlatan bir makale yazmamda yeterli midir?
Hadi yazdım...Ancak, yarın birgün birisi gelip de "-sende bilmeden atıp tutuyosun kardeşim" derse ben o adama karşı turuncu olmazmıyım?
Ha şimdi şöyle olursa olur, amazon'dan "Art of Warcraft"ı alır, okur, inceler, özetini çıkartırsınız...Sonra da bunu makaleleştirirsiniz...Yada GDC magazinlerinden konuyu detaylandırıp bir makale oluşturursunuz ancak yukarıda da dediğim gibi bu noktada da ekonomik sorunlar bel büküyor...
Ki e-dergi çıkartabilmek için piyasayı güncel-düzenli olarak takip etmek ve sürekli okumak, sürekli araştırmak (ki yapmadığımız iş değil...ama nereye kadar) gerekiyor...
Birde herşeyi yaptığımızı varsayarsak bile, şuraya 8 paragraf yazı yazarken "ama zamanım yok" diyorsak, oturuğ dergi içeriğini biz nasıl yazarız / yazarmıyız? o bambaşka bir boyutdur ki ben sefil bir kul olarak o noktada çok da idealist olamam...
Sonuç olarak, dergi çıkartmak gerçekten zor görünen birşey...Ha evet tasarım konusunda, müzik konusunda, moda / trend konusunda yüzlerce e-dergi hatta fanzine var...Ancak bunlar "oyun yapımı" işi kadar derine indikçe dallanarak büyüyen işler değiller...Bende idealistim ama kısaca bu iş bana "zor" geliyor...
Ragnor ve tetanoise'un düşüncelerini, sıkıntı olacak konuları paylaşıyorum. Burda bir sorun yok. Yeni bir dergi oluşturun başlığı altında zorlukların bir kesiminden bahsettim, ki ordaiçerikle ilgili bir zorluğa fazlaca değinmedim. Sağolsun tetanoise güzelce özetlemiş.
Bu başlık altında bir hayali bir varsayımı deniyorum, yada denemek istiyorum. Elimizde mevcut somut gerçekliklikler ve bazı hayallerle nasıl bir dergi içeriği olsun istersiniz?
örneğin tetanoise'un okadar serzeniş altında, adrian carmack'la bir röportaj önerisi getirdi. Yada ben işime böyle geldiği için böyle anlıyım şimdilik
Ben aslında bir hayal üzerine soru soruyorum. Bir dergi çıkaracak olsak sizce ilk bir kaç sayı için nasıl bir içerik düşünürsünüz.
Peki o zaman bu soruya yanıt vermem için öncelikle bana bu derginin hedef kitlesinin kim olduğunu söylemelisin? Ve amacını? Ona göre birşeyler söyleyebilirim ancak.
Bakın burda kasılma durumu söz konusu. Bu bir hayal ve sizin kafanızdan ne geçiyor, yazmak isterseniz buyrun diyorum sadece.
Yoksa burda dergi çıkarmay çalışmıyor, bir ürün ortaya koymaya çalışmıyoruz. Sadece "bence" kelimesi çevresinde fikirlerinizi merak ediyorum. Bu konu ve içeriği sizce gereksiz olabilir, ama çıkıp ben doom 6 yapıcam hadi grup kuralım demiyorum. Burda bir fantezi var sizin yeriniz neresi olur.
Çıkıp bence hehedef kitlesi 0-3 yaş grubu olmalı diyebilir ve ona göre bir içerik yazabilirsin. Her şeyin bir hayal olduğunu söylüyorum. Bunu konuyu açmaktaki amacımı sorguluyorsan eger, daha önce yazmadım sebebi vardı. Şimdi de isteyerek bir açıklama getirmiyorum. Eğer paylaşmak isterseniz bir içerik bekliyorum. Sizlerden sorgulama yada yorum bu başlık altında beklemiyorum. Belki bu kesim çok ağır oldu diyeceksiniz, ama sizden soru değil sadece yanıt bekliyorum. Size göre bir yanıt. Ne anladığınıza göre bir yanıt. Çıkıp anladığımıza göre yanıt verdik beğenmedin demezsiniz umarım. Sadece serzeniş duydum ben çünkü. Bu kötü mü, değil. Ben benzer düşünceler içinde değil miyim, tamamen benzer düşünceler geliştirimiş ve çözümler üretmek için uğraşıyorum.
Ama bu konuda sadece hayallerinizi hayata geçirmeye çalıştım, yoksa haa bakın 150 bin satacak dergi budur diyecek degilim. Sizce ne olmalı? soru bu. İçeriğini doldurup yanıtlayın.
Bunun haricinde beklemediklerimi yazdım, ama buna uymamakta serbetsiniz. Buna da bir itirazım yok. Siz nasıl istiyorsanız öyle yazın. Ben kendimce yanıtlar içinden seçimler ayparım daha önce tetanoise'dan işime geleni aldığım gibi.
Şimdi aslında soruyu sormamın nedeni bu derginin ne dergisi olacağı idi? Yani şimdi bu dergi bir oyun yapımı dergisi mi? yoksa bir türk oyunları dergisi mi?
ilki ise oyunu yapımı konusunda türlü türlü konularda dersler isterdim. türk oyun sektörü (yok böle bişey inanmayın, yanıltmak için yazdım) hakkında makaleler, nasıl ederizde bu işi beceririz konuları üzerine denemeler ve gruplara eleman bulmak için bir ilan tahtası isterdim.
ikincisi ise ilk mesajımda saydığım şeyler olsun isterdim. Türk oyunlarını tanıtsın. oyun yapanları tanıtsın. bu oyunların nasıl yapıldığını anlatsın. bu oyunların neden güzel olduğunu anlatsın. okuyucusuna oyuncu kültürü kazandırsın. yani oyuna bakan oyuncu dandik gözüken grafiklerin altındaki o muhteşem senaryoyu yada süper 3d grafiklerin altındaki rezil oynanabilirliiği görebilsin bu derginin öğrettikleri ile.
Yok bana öylesi yaramaz sayfa sayfa ne yazacağımı söyle diyorsan;
1- kapak
2- kapak arkası reklamı (tercihen anakart reklamı olsun, asus falan)
3- editör yazısı
4- içindekiler
5- içindekiler
6- haber....
....
**- Ragnorun büyüklüğünü öven bir makale
....
son sayfa- arka kapak
Öeah boşluklarıda sen doldur, fill in the blanks hesabı .
Kayıt: Oct 05, 2004 Mesajlar: 480 Nereden: /dev/null
Tarih: Mon Nov 21, 2005 6:40 pm Mesaj konusu:
Ragnor demiş ki:
1- kapak
2- kapak arkası reklamı (tercihen anakart reklamı olsun, asus falan)
3- editör yazısı
4- içindekiler
5- içindekiler
6- haber....
....
**- Ragnorun büyüklüğünü öven bir makale
....
son sayfa- arka kapak
egoist manyak
şaka bi yana bu şekilde bir e-dergi oluşturulabilir, tıpkı lapisteki gibi e-lapis dergisi gayet başarılı bir şekilde devam ediyor dene olsa. örnek olarak incelenebilir : http://e-lapis.org
Kayıt: Jul 20, 2005 Mesajlar: 78 Nereden: heavy metal aleminden
Tarih: Mon Nov 21, 2005 7:39 pm Mesaj konusu:
Ben e-dergi yerine web sitesi ve oyun incelemesi fikrinize katılmıyorum.
Bu derginin ilk başta geliştiricileri hedef alması gerekiyor (bence)
Lay lay lom oyununu yapan programcı, grafikçi, sescinin görüşlerinden röportajından ziyade oyunu yaparken kullanılan tekniklerden bahsedilmeli. Oyun nasıl bir teknoloji barındırıyor vs vs
Bu işe başlamaya hevesli olanların bu işin nasıl bir bilgi birikimi gerektirdiğini, nelerin bu yolda edinilmesi gerektiğini öğrenmesi gerekiyor.
Yeni bir geliştirici adayına, onlara göre yapılması çok zor şeyleri ballandırarak anlatmak, yapılmış oyunları yapanlarla geik muhabbeti yapmak pek te verimli olmaz. Zaten bu tip ilgi çekici olaylara gerek yok.
Çünkü bu dergiyi ziyaret edecek olan tekil şahıs, bu dergiyi bir komitenin hazırladığını bildiğinden, bilmediği birşeyler olduğunu düşünerek ziyaret edecektir zaten.
Ve kesinlikle dergi içerisinde forum, istek görüş paneli gibi birşeyler olmamalı. Özel istekleri olan insanlar e-posta yoluyla ilgili şahsa ulaşmalılar.
Örnek : X yazar, kendi köşesinde (3d grafik zanaatı) yaptığı herşeyden kendisi sorumludur. Kendi okuyucu grubuyla dergi'nin izin verdiği ölçüde hertürlü etkinliği yapabilir. Fakat bu diğer yazarları yada diğer okuyucuları bağlamaz.
Tabii ki zaman yetiyorsa, derginin yapılmış ürünler üzerinde geik, röportaj yapabileceği bir bölüm oluşturulabilir. Fakat bu bölüm derginin çok küçükbir kısmını işgal etmelidir. (diğerlerinden ayrıran önemli bir durum)
daha başka tonlarca şey.
Öncesinde, belki haftalarca düşünülüp, tartışılarak düşünce haritası çıkartılabilir.
Mesela "hugi" şuan aklıma gelen bir örneklerden bir tanesidir. Söylemek istediklerimi direk olarak anlatmasada buna benzer bir olay.
çok güzel bir fikirde .Bence elle tutulur bir dergi ile desteklenmeli.Yani gercek bir dergi de yayınlanıp üyelere satılmalı.Ben bizzat böyle bir kaynağı arayıp bulamıyorum .İnternet ii de gerçek ortama çıkmadan bu iş gereğince başarılı olaması zor olur.
Türkiye'de böyle bir dergi olmasını ne kadar çok isterdim ama yok. Ve yakın zamanda da olacağını sanmıyorum. İnşallah 2006 başında da GD Magazine abone olacağım.(Kargo fiyatı 2 katına çıkarıyor, ya da Dijital versiyonu tercih etmek lazım. Verdiğim adresten dijital örneğe bakabilirsiniz)
Bu forumda yeni konular açamazsınız Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız