Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - OpenGL-3d
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

OpenGL-3d
Sayfa Önceki  1, 2
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
3ddreams



Kayıt: Nov 28, 2003
Mesajlar: 352
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 2:09 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

senem demiş ki:
Şöyle sanırım, önce 3d model oluşturacam, örneğin bir palyaço. Sonra texture mapping ile bunu opengl'de map edicem. Animasyon en kolay tarafı zaten. Dikdörtgenlerle animasyonu yapmıştım. Eksik olan o dikdörtgenlere 3d bir karakter modeli giydirmek-palyaço gibi sanırım.


Söylediklerini okuyorum ve daha önce hiç OpenGL veya C++ kullandın mı veya ne olduklarını biliyor musun soruları aklıma geliyor. Söylediğin herşey bir biri ile tutarsız.

Arakdaşlar sizde boşuna bişiler anlatmaya kasmayın. Çünkü ben arkadaşın daha ne yapmak istediğini anlamış değilim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
scg



Kayıt: Oct 30, 2002
Mesajlar: 38
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 2:53 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:

Acaba .jpg formatında bir objeyi 3 boyutlu hale getirip .tga formatında texture ....


ve

Alıntı:


Yani fotoğrafını çektiğim bir oyuncağı 3d-opengl ile c++ ile canlandırmam mümkün olur mu, nasıl mümkün olur, onu araştırıyorum )



Konuyu açan arkadaş böyle bişeyler yazmış.. sonra gelen cevapların çoğunda da buna benzer şeyler yazıyodu.. Yani benim burda anladığım şu:
görüntülerden(2D) 3D model oluşturabilir miyiz?

Hımm , şimdi soru buysa .. bazı arkadaşların iddia ettiği gibi imkansız bişey değil. Daha öncede de dediğim gibi Paul Debevec'in sitesine bakın.

www.debevec.org


ayrıca verdiğim anahtar kelimeler konuyla ilgili bir sürü paper ve faydalı link bulmamı sağladı..

Soruyu soran arkadaş da ne yapmak istediğini açıkça yazsa ...

scg.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
senem



Kayıt: Nov 11, 2005
Mesajlar: 6

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 11:30 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Tamam sanırım, önce 3d modeli örneğin 3d studio max'ta oluşturup sonra o modeli texture mapping ile opengl'de kullanmak gerekiyor sanırım. Kıvrımlı bir nesne olacak.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
son1431



Kayıt: Jan 15, 2003
Mesajlar: 82
Nereden: Balıkesir

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 10:57 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yapmak isteğin şey bir resme göre karakter modellemekse bunu Poser adında bir programla yapabilirsin. Örneğin önden ve yandan (kafa kısmının) resmini çektiğin bir kişinin modelini yapabilirsin. Hemde çok kolay bir şekilde. İstersen 3DS Max ile de yapabilirsin fakat bu çok daha zahmetli olur. Herhangi bir objenin de önden yandan üstten vs. fotografını çekip modelliyebilirsin yine 3DS Max ile. Çalışmalarınızda başarılar.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
senem



Kayıt: Nov 11, 2005
Mesajlar: 6

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 11:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yapmak istediğim şey aslında şu: Visual C++ içinden OPENGL kullanarak bir animasyon programı yazdım zaten. Şimdilik küplerle çalıştım. Yani dkdörtgen prizması ve küplere animasyondaki hareketleri yaptırıyorum. Doğal olarak animasyonumda bir oyun karakteri olsun istiyorum. Yani bir hayvan veya 3d karakteri animasyonumda oynatmak istiyorum. Bunun için de 3d modelleme yapmam lazım sanırım. Elimde oyuncak bir palyaço var. Onun fotoğrafını çekip 3d modelleyerek OpenGL içinde kullanabilir miyim onu araştırıyorum.
Yani .jpg formatından 3d modeli elde edebilirsem ve 3d modellenmiş bir karakteri OPENGL ile kullanabilirsem sanırım olacak.
Yani ortada çözülmesi gereken iki temel sorun var:

1-) .jpg formatındaki bir nesneyi 3d model haline nasıl getiririm?
2-) 3d modellenmiş bir nesneyi opengl içinden nasıl kullanırım, texture mapping ile mi?

Tabii ki uğraştırıcı bir şey... Yılmak yok Surprised)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
LocKman_HacKim



Kayıt: Mar 02, 2005
Mesajlar: 168
Nereden: in İstanbul

MesajTarih: Fri Nov 18, 2005 11:39 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

1-) .jpg formatındaki bir nesneyi 3d model haline nasıl getiririm?
2-) 3d modellenmiş bir nesneyi opengl içinden nasıl kullanırım, texture mapping ile mi?
[/quote]

ilk once kendi istedigin modeli MAX te veya diger 3d programlarında cizmelisin.daha sonra bunu hangi formata istiyorsan ona dönüstür.bence 3ds formatini kullan

Daha sonra gelelim karakteri kendi programinin icine nasil cagirican.Bunun icin 3dsloader var onu kullan. Aklıma baska bisey gelmiyor.Simdilik
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2
2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.225 Saniye