Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Interpolasyon
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Interpolasyon

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
ebleda



Kayıt: Dec 30, 2004
Mesajlar: 183
Nereden: usa

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 7:00 am    Mesaj konusu: Interpolasyon Alıntıyla Cevap Ver

Selamlar,

Ufak bir interpolasyon programi hazirladim. Isinize yariyorsa kullanirsiniz.
c++ source'unu www.ebleda.com'da physics/interpolation'dan indirebilirsiniz.

Bu ve bunun turevleri oyunlarda oldukca kullaniliyor. Yapilan sey su;
3 nokta veriyorsunuz ve program size bu 3 noktadan gecen parabol uzerindeki butun noktalari veriyor.

Bu tip seyler genelde network uygulamlarinda kullaniliyor. bir makinadan diger makinaya hareketin tasviri icin kullanilan butun kordinatlari vermek yerine sadece anahtar noktalari veriyor, geri kalani "interpolate" ediyorsunuz. Boylece gonderilen paketlerin sayisi ve boyutu inanilmaz derecede azaliyor.

iyi calismalar.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 10:34 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Lagrange polinomlarını sadece diğer parametrik eğrilerin davranışlarının izahında kullanılırken görmüştüm. Referans noktalarının hepsinden geçmesi güzel ama oradaki üç tane bölüm işlemi göze batıyor hani Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 11:12 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Kamera için yol yaparkende kullaniliyor sanırım bu.
Editör gibi birşeyde kameranın gitmesi istenen noktalar işaretleniyor sonra bu noktalardan spline gibi birşey oluşuyor.Cutscene lerde falan kullanılabilir.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
ebleda



Kayıt: Dec 30, 2004
Mesajlar: 183
Nereden: usa

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 6:40 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Numerik hesaplar yapmaya basladiginda bolmeler bazen kacinilmaz oluyor. Gerci farkli metodlar kullanilabilir ama bu da cozunurlugu etkiliyor.

Keske insanlar bolmelerde kaybettikleri hiza dikkat ettigi kadar kurdugu algoritmalarada dikkat etse, inanilmaz hiz kazanacaklar. Oyle ki o bolmelerden kaybettigin hiz algoritmalarda kaybettigin hizin yaninda bir nokta gibi kaliyor bazen-(deneyim).

iyi calismalar
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 9:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Eğer interpolasyon bölme gerektirecekse ve bölmeler için ortak bir payda bulunamıyorsa o zaman ihtiyaçları karşılayacak fakat Lagrange kadar duyarlı olmayan diğer modeller kullanılabilir. Ben animasyon için bezier eğrisi veya kübik Hermite kullanmaktan yanayım. Eğer yüksek serbestlik derecesine ihtiyaç duyarsam spline kullanırım, çünkü bunların förmülleri çok daha basit (fakat serbestlik dereceleri küçük)

Spesifik olarak sen Lagrange'i ne için kullandın bilmiyorum ama -bence- bu model grafik programcısına gelmez.

Kolay gelsin
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 10:24 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Topu topu zaten stabil, artı ve eksileriyle belli başlı 3 yada 4 yapı var bu konuda, tabi bunların dışında sisteme uygun bir algoritma geliştirilerek stabilite artırılabilir!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Thu Nov 17, 2005 1:56 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bu interpolasyon olayında 3 noktadan gecen fonksiyon ailesinden sadece birtanesi bulunuyor.Oyle degilmi.Yani methodlar degisince mesela lagrange yerine aitken kullansak aynı 3 noktadan gecen farklı bir fonksiyon karsımıza cıkabilir.Neyse ben oyun yapiminda kullanmadim hiç.Siz kullanıyosanız cok iyi Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.248 Saniye