Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sat Nov 12, 2005 2:09 am Mesaj konusu: |
|
|
senem demiş ki: |
Şöyle sanırım, önce 3d model oluşturacam, örneğin bir palyaço. Sonra texture mapping ile bunu opengl'de map edicem. Animasyon en kolay tarafı zaten. Dikdörtgenlerle animasyonu yapmıştım. Eksik olan o dikdörtgenlere 3d bir karakter modeli giydirmek-palyaço gibi sanırım. |
Söylediklerini okuyorum ve daha önce hiç OpenGL veya C++ kullandın mı veya ne olduklarını biliyor musun soruları aklıma geliyor. Söylediğin herşey bir biri ile tutarsız.
Arakdaşlar sizde boşuna bişiler anlatmaya kasmayın. Çünkü ben arkadaşın daha ne yapmak istediğini anlamış değilim. |
|
Başa dön |
|
|
scg
Kayıt: Oct 30, 2002 Mesajlar: 38 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sat Nov 12, 2005 2:53 am Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
Acaba .jpg formatında bir objeyi 3 boyutlu hale getirip .tga formatında texture ....
|
ve
Alıntı: |
Yani fotoğrafını çektiğim bir oyuncağı 3d-opengl ile c++ ile canlandırmam mümkün olur mu, nasıl mümkün olur, onu araştırıyorum )
|
Konuyu açan arkadaş böyle bişeyler yazmış.. sonra gelen cevapların çoğunda da buna benzer şeyler yazıyodu.. Yani benim burda anladığım şu:
görüntülerden(2D) 3D model oluşturabilir miyiz?
Hımm , şimdi soru buysa .. bazı arkadaşların iddia ettiği gibi imkansız bişey değil. Daha öncede de dediğim gibi Paul Debevec'in sitesine bakın.
www.debevec.org
ayrıca verdiğim anahtar kelimeler konuyla ilgili bir sürü paper ve faydalı link bulmamı sağladı..
Soruyu soran arkadaş da ne yapmak istediğini açıkça yazsa ...
scg. |
|
Başa dön |
|
|
senem
Kayıt: Nov 11, 2005 Mesajlar: 6
|
Tarih: Sat Nov 12, 2005 11:30 am Mesaj konusu: |
|
|
Tamam sanırım, önce 3d modeli örneğin 3d studio max'ta oluşturup sonra o modeli texture mapping ile opengl'de kullanmak gerekiyor sanırım. Kıvrımlı bir nesne olacak. |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Sat Nov 12, 2005 10:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yapmak isteğin şey bir resme göre karakter modellemekse bunu Poser adında bir programla yapabilirsin. Örneğin önden ve yandan (kafa kısmının) resmini çektiğin bir kişinin modelini yapabilirsin. Hemde çok kolay bir şekilde. İstersen 3DS Max ile de yapabilirsin fakat bu çok daha zahmetli olur. Herhangi bir objenin de önden yandan üstten vs. fotografını çekip modelliyebilirsin yine 3DS Max ile. Çalışmalarınızda başarılar. |
|
Başa dön |
|
|
senem
Kayıt: Nov 11, 2005 Mesajlar: 6
|
Tarih: Sat Nov 12, 2005 11:53 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yapmak istediğim şey aslında şu: Visual C++ içinden OPENGL kullanarak bir animasyon programı yazdım zaten. Şimdilik küplerle çalıştım. Yani dkdörtgen prizması ve küplere animasyondaki hareketleri yaptırıyorum. Doğal olarak animasyonumda bir oyun karakteri olsun istiyorum. Yani bir hayvan veya 3d karakteri animasyonumda oynatmak istiyorum. Bunun için de 3d modelleme yapmam lazım sanırım. Elimde oyuncak bir palyaço var. Onun fotoğrafını çekip 3d modelleyerek OpenGL içinde kullanabilir miyim onu araştırıyorum.
Yani .jpg formatından 3d modeli elde edebilirsem ve 3d modellenmiş bir karakteri OPENGL ile kullanabilirsem sanırım olacak.
Yani ortada çözülmesi gereken iki temel sorun var:
1-) .jpg formatındaki bir nesneyi 3d model haline nasıl getiririm?
2-) 3d modellenmiş bir nesneyi opengl içinden nasıl kullanırım, texture mapping ile mi?
Tabii ki uğraştırıcı bir şey... Yılmak yok ) |
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 11:39 pm Mesaj konusu: |
|
|
1-) .jpg formatındaki bir nesneyi 3d model haline nasıl getiririm?
2-) 3d modellenmiş bir nesneyi opengl içinden nasıl kullanırım, texture mapping ile mi?
[/quote]
ilk once kendi istedigin modeli MAX te veya diger 3d programlarında cizmelisin.daha sonra bunu hangi formata istiyorsan ona dönüstür.bence 3ds formatini kullan
Daha sonra gelelim karakteri kendi programinin icine nasil cagirican.Bunun icin 3dsloader var onu kullan. Aklıma baska bisey gelmiyor.Simdilik |
|
Başa dön |
|
|
|