Tarih: Fri Nov 11, 2005 1:20 am Mesaj konusu: fps-soru
1-Başka programlarda(mesela Q3DRadiant) oluşturduğumuz haritaları kendi oyun motorumuza nasıl aktaracağız ya da tanıtacağız.
2-Yoksa bunun yerine haritayı ve fiziksel object leri VC++ ile programlamak mı daha kolay.
Bu metodların hangisinden daha iyi sonuç alınır ve hangisi daha kolay olur.
zafer sorunu tam olarak yanıtlayamam ama bikaç bişey söyleyeyim:
haritaları kendi oyun motoruna aktarmak için eğer c++ ile aran çok iyiyse açık kaynak kodlu bir oyun motoru seçip ,kurcalayıp,kesip,bölüp içinde harita okuma kodlarını koparıp kendine göre ayarlayabilirsin belki?
motor olarak irrlicht i seç önce derim. http://irrlicht.sourceforge.net
evet sanırım söylediğim fikir pek yararlı değil.
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
Tarih: Fri Nov 11, 2005 5:55 pm Mesaj konusu:
Tüm oyunlarda render-nesnelerini, geometri noktaları temsil eder (Vertex) Bu durumda, oyunların map yada model dosyaları içlerinde: bu geometri noktalarını barındırıyor (Tabi bunun dışında Doku, Ses gibi farklı bilgilerde mevcut) Oyunların sahip oldukları bu dosyaları açabilmem için, bunların veriyapısını bilmen gerek, bunuda biraz araştırmayla bulabilirsin Bulduktan sonra geriye kalan şey: Senin Bilgin ve Tecrüben!
Bu forumda yeni konular açamazsınız Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız