Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - fog effect
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

fog effect

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Oyun Motorları
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
zafer811



Kayıt: Oct 28, 2005
Mesajlar: 14

MesajTarih: Tue Nov 01, 2005 12:45 am    Mesaj konusu: fog effect Alıntıyla Cevap Ver

glFogi(GL_FOG_MODE, fogMode[fogfilter]);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, fogColor);
glFogf(GL_FOG_DENSITY, 0.05f);
glHint(GL_FOG_HINT, GL_DONT_CARE);

glEnable(GL_FOG);
glFogf(GL_FOG_START,1.0f); //Fog Depth
glFogf(GL_FOG_END,500.0f);
glDisable(GL_FOG);

//kameradan bakıyoruz
glRotatef(cam.xangle,1.0f,0.0f,0.0f);
glRotatef((float)360.0 -cam.yangle,0.0f,1.0f,0.0f);
glTranslatef(-cam.pos.x,-cam.pos.y,-cam.pos.z );

arkadaşlar kod bu... oyunda sisin kameranın bulunduğu yerin ilerisinde başlamasını istiyorum... yardımcı olursanız sevinirim. tşk.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Tue Nov 01, 2005 1:13 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

glFogf(GL_FOG_START,1.0f);

Sanırım near plane ile çakıştırmışsın. Bu değeri biraz büyült (500'den küçük kalmak şartıyla)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
zafer811



Kayıt: Oct 28, 2005
Mesajlar: 14

MesajTarih: Tue Nov 01, 2005 1:30 am    Mesaj konusu: etkilemiyor Alıntıyla Cevap Ver

glFogf(GL_FOG_START,1.0f); // Fog Depth
glFogf(GL_FOG_END,5.0f);

buraya girilen rakamlar hiç bir şekilde etkilemiyorum. Bu depth başlangıcı değil heralde sisin ayarıyla ilgili. Ben sisin kameranın bakış açısının bulunduğu konumun ilerisinde başlamasını istiyorum.. aynen silent hill de olduğu gibi. tşk.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Tue Nov 01, 2005 1:33 am    Mesaj konusu: Re: etkilemiyor Alıntıyla Cevap Ver

zafer811 demiş ki:
glFogf(GL_FOG_START,1.0f); // Fog Depth
glFogf(GL_FOG_END,5.0f);....


Bunlar Z değerine göre başlangıç ve bitiş değerleri
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
tetanoise



Kayıt: Jan 18, 2003
Mesajlar: 432
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Nov 01, 2005 3:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

soruna yanıt bulamadıysan aynı konuda 20 tane başlık açmana hiç gerek yok zafer811 kullanıcısı...diğer gereksiz başlık silinmiştir...
bilginize

müdüriyet.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
tetanoise



Kayıt: Jan 18, 2003
Mesajlar: 432
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Nov 01, 2005 3:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Zafer811 en son demiş ki:
Alıntı:
sis perdesinin önümde perde gibi gitmesini istiyorum. benim tek derdim bu. Aynen Silent hill de olduğu gibi
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
SanAndreas



Kayıt: Oct 31, 2005
Mesajlar: 66
Nereden: Niğde

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 1:00 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yahu abiler sizin dediğiniz bu fog efektini ben kolayca 3d game studioda yapıyorum yav valla Laughing
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Yahoo Messenger MSN Messenger
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 1:19 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

OpenGL fog ile ugrasirken eger linear tip kullanirsan start ve end degerlerinin anlami var eger exp yada exp2 kullaniyorsa density ile oynamak gerekiyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
zafer811



Kayıt: Oct 28, 2005
Mesajlar: 14

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 4:39 pm    Mesaj konusu: sis Alıntıyla Cevap Ver

float blue[4] = { 0.5, 0.5, 1.0, 0.0 };
glClearColor(0.5, 0.5, 1.0, 0.0);

glEnable(GL_FOG);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, blue);
glFogf(GL_FOG_MODE, GL_EXP);
glFogf(GL_FOG_START, 200);
glFogf(GL_FOG_END, 1000);
glFogf(GL_FOG_DENSITY, 0.01f);

bu kodun aynısı ile başka bir programda sis derinleşip gidiyor benim programda her taraf aynı yoğunlukta sis oluyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 8:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ölçek sorunuda olabilir.Eğer çizdiğin şeyler çok ufaksa hepsi sis içinde kalıyor olabilir.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Oyun Motorları Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.121 Saniye