Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
RoadMaster
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 209
|
Tarih: Mon Oct 31, 2005 2:55 pm Mesaj konusu: 3D Model Arşivim ! |
|
|
Merhaba;
Elimde 3 GB model arşivim var.Bunların içinde toplamda 1517 adet model bulunmakta.her konu ile ilgili bir model var.Şu anda bu mesajı internet cafeden yazmam dolayısıyla resimleri upload edemiyorum.Eger ankarada bir datacenterda makinası bulunan varsa hemen koyalım herkez faydalansın.Modellerin resimlerini web galery haline sokunca sadece 300 MB resimler tutuyor.Bu modellerin 2 GB i Çok Yüksek Kalite ve Çok Sayıda Poligon içeren modellerden oluşuyor.Geri Kalanı İse Oyunlarda kullanılabilecek seviyede LOW POLY modeller.
Saygılarımla;
Korcan Ergün |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Mon Oct 31, 2005 3:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sorun şu modellerin hepsi sana mı ait? Yoksa internet veya başka bir ortam vasıtası ile topladığın modeller mi? Bu önemli çünkü bu modeller başkalarınınsa kullanacak programcı modellerin sahibinin adını credits gibi bir kısma yazarak belirtmek isteyebilir veya belkide modelin sahibi bunu talep etmiştir. |
|
Başa dön |
|
|
proximity
Kayıt: Apr 04, 2005 Mesajlar: 395 Nereden: istanbul
|
Tarih: Mon Oct 31, 2005 3:10 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ben de bişey soracam. Sadece modeller mi var yoksa iskelet sistemleri de dahil mi modellerin içinde? |
|
Başa dön |
|
|
GARYOSAVAN
Kayıt: Apr 16, 2005 Mesajlar: 59 Nereden: İzmir
|
Tarih: Wed Nov 02, 2005 11:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bendeki model arşivi 20GB dan daha fazla. Hepsi Texture'li ve Collessionlu. High, Medium, Low ve Very Low olarak kademeli. ilgilenenler varsa ve izmir delerse bol miktarda boş CD ile bana gelebilirler. Modeller genelde askeri uçak, helikopter, tank, top, tüfek denizaltı vs vs. |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Thu Nov 03, 2005 1:07 am Mesaj konusu: |
|
|
Garyosavan yanlış anlama ama collision'lı model nasıl oluyor? Maksat ukalalık yapmak değil varsa öğreneyim diye soruyorum, merak ettim cidden. |
|
Başa dön |
|
|
RoadMaster
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 209
|
Tarih: Thu Nov 03, 2005 12:08 pm Mesaj konusu: |
|
|
GARYOSAVAN demiş ki: |
... Texture'li ve Collessionlu. ... |
Collisionlu model nasıl oluyor yani sen dosyayı import edince çarpışmada onla birliktemi geliyor güldürme beni.Birde arkadaşım biz burda yardım etmek istiyoruz arşivimiz var diye gaz yapmaya çalışmıyoruz.
şakacı seni
diğer arkadaşlar için :
hayır modeller benim modellerim değil.Yüksek kalite olanların hepsi textureli.oyunlarda kullanılabilecekler ise texturesiz.evet bazı modellerde iskelet sistemi mevcut ancak ne kadar uyumlu olur bilemem. |
|
Başa dön |
|
|
stroma
Kayıt: Mar 31, 2003 Mesajlar: 169
|
Tarih: Thu Nov 03, 2005 12:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
çarpışma modeli:
modelllerde per-poligon çarpışma testleri yapmak için hazılanan epeyce low-poly dış bölge. bir nevi bounding box-sphere gibi bounding mesh ve genelde model dosyası içine konur ama fonksiyonel olarak da hazırlanabilir, tesselation falan oluşturmak gerekir, zahmetlidir, modeliste bırakmak daha yerinde olur.. sadece çarpışma deil, occlusion testlerinde de işe yarar bu collision mesh ler, hatta bazısı gölgeleri de bu mesh üzerinden işler.
yani:
Alıntı: |
sen dosyayı import edince çarpışmada onla birliktemi geliyor |
evet. |
|
Başa dön |
|
|
Aynstaynx
Kayıt: Jul 03, 2005 Mesajlar: 158 Nereden: Antalya/BELEK
|
Tarih: Thu Nov 03, 2005 12:29 pm Mesaj konusu: |
|
|
Evet ihtiyacımız VAR Şu anda yapmakta olduğumuz oyunun 1. Raun'u için bol miktarda Ağaç lazım... |
|
Başa dön |
|
|
RoadMaster
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 209
|
Tarih: Thu Nov 03, 2005 2:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
stroma demiş ki: |
Alıntı: |
sen dosyayı import edince çarpışmada onla birliktemi geliyor |
evet. |
KISI KENDI KULLANDIGI ENGINEDE COLLISION OLMADAN SENCE NASIL COLISSION MODELLE GELEBILIR ? |
|
Başa dön |
|
|
stroma
Kayıt: Mar 31, 2003 Mesajlar: 169
|
Tarih: Thu Nov 03, 2005 5:44 pm Mesaj konusu: |
|
|
RoadMaster demiş ki: |
KISI KENDI KULLANDIGI ENGINEDE COLLISION OLMADAN SENCE NASIL COLISSION MODELLE GELEBILIR ? |
kişi nasıl kullandığı engine de renderer olmadan vertex ve face data ları geliyorsa öyle.. ister kullanır, ister kullanmaz, ister modele ekler, ister eklemez. ama modelde o bilgiler olabilir, isterse modelden bilgileri siler, isterse tüm oyunu model dosyasının içine koyar.
...
bu tarz konuşmalar geçecek kadar komik bir hale gelmiş forum. |
|
Başa dön |
|
|
RoadMaster
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 209
|
Tarih: Thu Nov 03, 2005 6:11 pm Mesaj konusu: |
|
|
hayır komik bir konu değil.belki editörde collision olabilir.(max.maya vs vs )
ancak sen bir modeli aktararak fizik olayları gerçeleştirilmez.adamlar binlerce satır kod yazıp çarpışma yapıyorlar.düşünsene bir modelle yapılırmı ? |
|
Başa dön |
|
|
Black_Knight
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Thu Nov 03, 2005 8:25 pm Mesaj konusu: |
|
|
Modelin icine bazi ucgenler duzlemler kureler kupler konup daha sonra oyun kodu icinde bunları carpısma icin kullanabilirsin.Ya da modeli yukledikten sonra kendi olusturursun bunları vertexlerin tek tek degerlerini toplayıp merkeze en uzagı bulup falan filan.
Ama model kendi basina collision test yapmiyor.Model icinde collision detection icin yardimci geometry olabilir. |
|
Başa dön |
|
|
GARYOSAVAN
Kayıt: Apr 16, 2005 Mesajlar: 59 Nereden: İzmir
|
Tarih: Sat Nov 05, 2005 3:11 pm Mesaj konusu: |
|
|
Çok bilmiş vatandaşlara lütfen okuyun öğrenin neyin ne olduğunu. Gerçi ingilizce ama anlayan anlar...
Modeller bu şekilde:
Asıl model, Uzaktan Görünüm, Kaza Yapmış Görünüm, Kolezyon Hesaplama Modeli, 2. cil Kolezyon Hesaplama Modeli (Birden farklı objeler için ayrı hasar ve etkileşim hesapları için kullanılır), vs. vs. diye gidiyor. Ancak görüyorumki bu tarz model kullanımını bilmeyen arkadaşlar var. E burada da taş atmayı seven birçok tip olduğundan benim kayalardan nasiplerini elbette alacaklar...
Daha fazla bilgi ve resim için:
http://www.planetbattlefield.com/mdt/tutorials/StandardMeshAnatomy/index.shtm |
|
Başa dön |
|
|
GARYOSAVAN
Kayıt: Apr 16, 2005 Mesajlar: 59 Nereden: İzmir
|
Tarih: Sat Nov 05, 2005 3:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ben en iyisi tam olarak yazayım. Bilmeyenler veya anlayamayanlar elbette olacaktır.
(High Poli) Asıl Model (Oyunda gördüğünüz ağzınız açık baktığınız ekran kartınızı kastıran model)
(Low Poli) Düşük Poligon halinde aynı model (Modelin uzaktan görünümü için %40-%20 daha az poligonlu model ile temelde aynı grafik kartını kasmamak için kullanılan model)
(Low Poli) Kolezyon Model (Bahsi geçen çarpışma hesaplarının yapıldığı model)
(Very Low Poli) 2.cil Kolezyon Model (Bahsi geçen çarpışma hesaplarının yapıldığı model, ancak bazı oyun motorlarında gerekiyor BF1942, BF Vietnam ve BF2 gibi...)
(Very Low Poli) Gölge Modeli (Asıl model yerine çok daha düşük poligonlu bu model üzerinden ışık hesapları yapılıyor)
(Low Poli) Kaza Modeli (Araç veya obje vurulduktan veya yandıktan sonra oluşan kullanım dışı kaza geçirmiş görünüm modeli)
Bunlardan Asıl Model, Düşük Poligon Model ve Kaza Modeli'nin kaplamaları mevcut.
Arkadaşım!... Sen birşeye saldırıda bulunacaksan!... Çok iyi hazırlanıp gelmen lazım!... Bak buraya yazıyorum! Neymiş?... İçinde her bir ıvır zıvırı varmış!... |
|
Başa dön |
|
|
|