Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Soğuk Kabus 2 hakkında.
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Soğuk Kabus 2 hakkında.
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Erdeminho



Kayıt: Jun 03, 2005
Mesajlar: 33
Nereden: Gebze

MesajTarih: Mon Oct 24, 2005 8:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

iyi hos super manyak da etrafa bakamiyoruz sag sol tuslari ise yaramiyo ilk demo oldugu icin heralde super harika muthis
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Mon Oct 24, 2005 8:39 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Güzel gidiyor

...ama bir kaç ufak eleştiri

1) Oyun içinde yağan karın alfası düzgün değildi. Yani 0 olması gereken yerler 10 gibiydi. PS ve DX Texture Tool ile kar.png'yi açtım kurcaladım biraz ama bu PNG işinden fazlaca anlamam. DDS kullanmayı deneyebilirsin.

2) Kar sadece -y yönünde gidip yere çarpınca yok oluyor (en azından yerin altını göremediğim için böyle bir tahmin yürütüyorum) Hareket yönüne biraz atraksiyon katıp sahne ile çarpışma testi yapsan daha güzel olur.

3) Kar taneleri sanırım önce ekranın ortasına yakın bir konumda yaratılıp orada render ediyorlar. Çünkü oyunun içinde sürekli biri uzaktan fotoğrafımı çekiyormiş gibi bir şeyler poplayıp duruyordu. O nasıl billboard sistemidir öyle Smile

4) Ağaç gölgeleri hala sorunlu.

5) Adamın gölgesi çok abartı. Daha çok alfa zenginliği olan biraz daha elipsoid bir yapı deneyebilirsin (Max Payne mi desem)

6) Motorun view frustum testlerini kameranın dönüş hızında gerçekleştiremiyor. Çok hızlı başımı çevirirsem bazı ağaçlar bir kaç frame sonra gözümün önünde popluyor. Kamera dönüş hızını sınırlamak iyi bir hile olabilir (zaten çok hızlı dönüyor)

7) Boşta bekleme animasyonu ile yürümenin ilk keyframe'ini kaynatırsanız (blending animation) daha gerçekçi olur. Şu şekil adam direk ayağını arkaya atıyor.

Cool Terraindeki LOD sisteminin ilk detay seviyesinin deltasını biraz arttırsan iyi olur. İki metre öndeki tepeciğin popladığını görüyorum.

9) P4 3.0 HT işlemci, GF 6600GT ekran kartında (çözünürlükten bağımsız olarak) dibinden tepeye bakarken ~180FPS, tepenin dibinden sahneye bakarken ~110FPS. Fill-limit yok, frustum ve backface cull yapıldığını düşünürsek tepelere bakarken transform-limit de olmaması gerek (Bundan tam emin olabilecek kişi sensin) Elinde nur topu gibi CPU-limited bir uygulama var veya kullandığın motorun < 200 gibi bir dahili sınırlaması var.

NOT: Performans değerlendirmesi olarak FPS yerine bence MSPF (milisecond per frame) kullan. FPS doğrusal bir ölçüm kaynağı değil. Yani 60-40 arası düşüş ile 40-20 arasındaki düşüşte eşdeğer yük binmiyor. FPS ile ölçüm yapmayı planlıyorsan yüzde düşüş/artışları dikkate al.

İyi çalışmalar.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
cuneytbnd



Kayıt: May 07, 2005
Mesajlar: 329
Nereden: CMOS SENSOR

MesajTarih: Mon Oct 24, 2005 11:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

eline saglık cok güzel olmuş
grafik olarak aynı nintendo64 deki southpark oyununa
yada super mario 64 oyununa benziyor .
tebrikler.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Oct 25, 2005 12:57 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Su an grafiksel acidan iyi fakat oynanabilirlik nasi olcak merak ettim alanlar cok dar daha genis bir alan bekliyordum.

Carpisma tespitine gelince bayagi duzelmis ama ortamda hareketli baska nesne yoktu o yuzden o nasil bilemiyorum.

Ortam cok guzel gorunuyor cok sirin buda daha cok ilgi cekiyor ama bu ilgiyi artirmak istiyorsan oynanabilirlik cok iyi olmasi gerek yani bir bakima oyunun grafiklerini unutup oynanabilirlige konsantre olmak gerek ..

Su an tek o kalmis galiba grafiklerle fazla ugrasma su anki hali yeteri sevyede detayli bence ..

Performansa gelince bazi anlarda cok kasiyor kamera birden baska tarafta buluyorum ama bazi yerlerde normal FPS iyimi kotumu bilemiycem ama hareketli nesne gelince kasacak gibi benim makinada ..

neyse eline saglik bos vakitde yapilan en guzel proje bence ..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Tue Oct 25, 2005 8:25 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@erdeminho:Etrafa bakmak derken neyi kastettiğini tam anlamadım.Mouse kullanman gerekiyor.

@DG:

1-)Evet haklısın o kar tanesini bi temizlemek lazım.Siyah kısımları mask ettiğim zaman da biraz daha açık tondakiler üzerinde kalıyorlar.Nedenini anlamadığım bir şekilde, PS de tertemiz ediyorum ondan sonra save ederken kar tanesine en yakın noktalar 5-6 rgb değeri kadar açılıyor.Yani benim Etrafı transparan bir sprite çizmem gerekiyor.

2-)Kar tanelerinin arazi ile collision bulunmakta.-y yönünde ilerliyor ve arazi ile çarpışınca random x,y,z kordinatlarına 'ışınlanıyor'lar.Ondan birden ortaya çıkıyorlar.

6-)Evet fena fikir değil, yavaşlatmayı bi denerim.Fakat yine de E tuşuna basınca bahsettiğin olacak.

8-)Bahsettiğin olayı yapmayı düşünmüyorum.Belki ayarlara eklerim terrain detay seviyesi diye.Çünkü tüm sistemler seninki gibi aşmış değil.

@vmeydaneri:

-Alanın dar olduğu konusunda haklısın.Bu biraz test haritası şeklinde.Teknoloji demosu için hazırlanmış bir harita olarak görülebilir.

-Çarpışma testi ile biraz uğraştım ama dediğin gibi hareketli objelere fazla girişmedim.Aklıma güzel fikirler var gerçi önceden denediğim ve tahminimce bu sefer eski oyundaki problemler olmayacak.

-FPS'nin tutarsızca yükselip alçalması ilginç geldi.Belki cpu yu meşgul eden bir programı açık unuttun?


@Herkes:

Tüm yorumlar ve eleştriler için çok teşekkür ederim.Bir kez daha bu kadar destek almak sevindirici.Sağolun hepiniz.

Oyunun gelişimi biraz yavaşlayacak çünkü bunun yanı sıra bir çalışmamız daha var artık.Onu da genel hatlarıyla belirgin hale getirince sunmayı düşünüyoruz.

Herkese teşekkürler,
İyi çalışmalar...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Tue Oct 25, 2005 9:35 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Begendim ben.. Hele o hizli kosma olayi super Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Ziyaretci



Kayıt: Apr 24, 2003
Mesajlar: 287
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Tue Oct 25, 2005 11:44 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

eline sağlık, çok güzel olmuş. hoşuma gitti.
biran önce bitirsen de oynasak..
kardeşlere, çoluk çocuğa da oynatırım ben bunu Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Wed Oct 26, 2005 1:38 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ehehe çoluk çocuk haa, hadi bakalım.Belki yarın öbürgün TRT de görürsünüz Soğuk 'Rüya' adı altında.(trt leştirdim isimi.)

Şaka bir yana, beğendiğinize sevindim.Sağolun varolun...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Wed Oct 26, 2005 2:37 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Nomax telefonla bağlanan çocuğa sorar: - Ne yapayım?
Çocuk : - Sağa git.
Nomax : -Canavar geliyor ne yapayım?
Çocuk : - Kaç, Kaç

Nomax TRT'den parayı vurur Smile.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Wed Oct 26, 2005 2:51 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Eheh ben sabredemem öyle çocuklara kötü davranırım falan ağlatırım çocukları.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Wed Oct 26, 2005 3:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

O zaman yersin küfürü Tolga abi gibi Smile.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
3ddreams



Kayıt: Nov 28, 2003
Mesajlar: 352
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Oct 26, 2005 3:54 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Nomax demiş ki:


1-)Evet haklısın o kar tanesini bi temizlemek lazım.Siyah kısımları mask ettiğim zaman da biraz daha açık tondakiler üzerinde kalıyorlar.Nedenini anlamadığım bir şekilde, PS de tertemiz ediyorum ondan sonra save ederken kar tanesine en yakın noktalar 5-6 rgb değeri kadar açılıyor.Yani benim Etrafı transparan bir sprite çizmem gerekiyor.
ale getirince sunmayı düşünüyoruz.


Kar taneleri menüde iken sorunsuz bir şekilde görünüyor. Oyun içinde iken alphada sorun var.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Erdeminho



Kayıt: Jun 03, 2005
Mesajlar: 33
Nereden: Gebze

MesajTarih: Wed Oct 26, 2005 4:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

mouse ile de olmuyor heralde mouse uyumlu degil
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Wed Oct 26, 2005 8:27 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@3ddreams:
Evet menüdeki ile oyundakiler farklı teknikle render ediliyor ikisini de görmek için öyle yapmıştım.Farkındaysan menüdekilerin etrafında siyah izler var.

@erdeminho:
senin mouse bozuk olsa gerek.her mouse ile çalışıyor.ama klavye rotasyonu da eklerim basit birşey...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
7. sayfa (Toplam 7 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.183 Saniye