Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Erdeminho
Kayıt: Jun 03, 2005 Mesajlar: 33 Nereden: Gebze
|
Tarih: Mon Oct 24, 2005 8:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
iyi hos super manyak da etrafa bakamiyoruz sag sol tuslari ise yaramiyo ilk demo oldugu icin heralde super harika muthis |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Mon Oct 24, 2005 8:39 pm Mesaj konusu: |
|
|
Güzel gidiyor
...ama bir kaç ufak eleştiri
1) Oyun içinde yağan karın alfası düzgün değildi. Yani 0 olması gereken yerler 10 gibiydi. PS ve DX Texture Tool ile kar.png'yi açtım kurcaladım biraz ama bu PNG işinden fazlaca anlamam. DDS kullanmayı deneyebilirsin.
2) Kar sadece -y yönünde gidip yere çarpınca yok oluyor (en azından yerin altını göremediğim için böyle bir tahmin yürütüyorum) Hareket yönüne biraz atraksiyon katıp sahne ile çarpışma testi yapsan daha güzel olur.
3) Kar taneleri sanırım önce ekranın ortasına yakın bir konumda yaratılıp orada render ediyorlar. Çünkü oyunun içinde sürekli biri uzaktan fotoğrafımı çekiyormiş gibi bir şeyler poplayıp duruyordu. O nasıl billboard sistemidir öyle
4) Ağaç gölgeleri hala sorunlu.
5) Adamın gölgesi çok abartı. Daha çok alfa zenginliği olan biraz daha elipsoid bir yapı deneyebilirsin (Max Payne mi desem)
6) Motorun view frustum testlerini kameranın dönüş hızında gerçekleştiremiyor. Çok hızlı başımı çevirirsem bazı ağaçlar bir kaç frame sonra gözümün önünde popluyor. Kamera dönüş hızını sınırlamak iyi bir hile olabilir (zaten çok hızlı dönüyor)
7) Boşta bekleme animasyonu ile yürümenin ilk keyframe'ini kaynatırsanız (blending animation) daha gerçekçi olur. Şu şekil adam direk ayağını arkaya atıyor.
Terraindeki LOD sisteminin ilk detay seviyesinin deltasını biraz arttırsan iyi olur. İki metre öndeki tepeciğin popladığını görüyorum.
9) P4 3.0 HT işlemci, GF 6600GT ekran kartında (çözünürlükten bağımsız olarak) dibinden tepeye bakarken ~180FPS, tepenin dibinden sahneye bakarken ~110FPS. Fill-limit yok, frustum ve backface cull yapıldığını düşünürsek tepelere bakarken transform-limit de olmaması gerek (Bundan tam emin olabilecek kişi sensin) Elinde nur topu gibi CPU-limited bir uygulama var veya kullandığın motorun < 200 gibi bir dahili sınırlaması var.
NOT: Performans değerlendirmesi olarak FPS yerine bence MSPF (milisecond per frame) kullan. FPS doğrusal bir ölçüm kaynağı değil. Yani 60-40 arası düşüş ile 40-20 arasındaki düşüşte eşdeğer yük binmiyor. FPS ile ölçüm yapmayı planlıyorsan yüzde düşüş/artışları dikkate al.
İyi çalışmalar. |
|
Başa dön |
|
|
cuneytbnd
Kayıt: May 07, 2005 Mesajlar: 329 Nereden: CMOS SENSOR
|
Tarih: Mon Oct 24, 2005 11:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
eline saglık cok güzel olmuş
grafik olarak aynı nintendo64 deki southpark oyununa
yada super mario 64 oyununa benziyor .
tebrikler. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Oct 25, 2005 12:57 am Mesaj konusu: |
|
|
Su an grafiksel acidan iyi fakat oynanabilirlik nasi olcak merak ettim alanlar cok dar daha genis bir alan bekliyordum.
Carpisma tespitine gelince bayagi duzelmis ama ortamda hareketli baska nesne yoktu o yuzden o nasil bilemiyorum.
Ortam cok guzel gorunuyor cok sirin buda daha cok ilgi cekiyor ama bu ilgiyi artirmak istiyorsan oynanabilirlik cok iyi olmasi gerek yani bir bakima oyunun grafiklerini unutup oynanabilirlige konsantre olmak gerek ..
Su an tek o kalmis galiba grafiklerle fazla ugrasma su anki hali yeteri sevyede detayli bence ..
Performansa gelince bazi anlarda cok kasiyor kamera birden baska tarafta buluyorum ama bazi yerlerde normal FPS iyimi kotumu bilemiycem ama hareketli nesne gelince kasacak gibi benim makinada ..
neyse eline saglik bos vakitde yapilan en guzel proje bence .. |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Tue Oct 25, 2005 8:25 am Mesaj konusu: |
|
|
@erdeminho:Etrafa bakmak derken neyi kastettiğini tam anlamadım.Mouse kullanman gerekiyor.
@DG:
1-)Evet haklısın o kar tanesini bi temizlemek lazım.Siyah kısımları mask ettiğim zaman da biraz daha açık tondakiler üzerinde kalıyorlar.Nedenini anlamadığım bir şekilde, PS de tertemiz ediyorum ondan sonra save ederken kar tanesine en yakın noktalar 5-6 rgb değeri kadar açılıyor.Yani benim Etrafı transparan bir sprite çizmem gerekiyor.
2-)Kar tanelerinin arazi ile collision bulunmakta.-y yönünde ilerliyor ve arazi ile çarpışınca random x,y,z kordinatlarına 'ışınlanıyor'lar.Ondan birden ortaya çıkıyorlar.
6-)Evet fena fikir değil, yavaşlatmayı bi denerim.Fakat yine de E tuşuna basınca bahsettiğin olacak.
8-)Bahsettiğin olayı yapmayı düşünmüyorum.Belki ayarlara eklerim terrain detay seviyesi diye.Çünkü tüm sistemler seninki gibi aşmış değil.
@vmeydaneri:
-Alanın dar olduğu konusunda haklısın.Bu biraz test haritası şeklinde.Teknoloji demosu için hazırlanmış bir harita olarak görülebilir.
-Çarpışma testi ile biraz uğraştım ama dediğin gibi hareketli objelere fazla girişmedim.Aklıma güzel fikirler var gerçi önceden denediğim ve tahminimce bu sefer eski oyundaki problemler olmayacak.
-FPS'nin tutarsızca yükselip alçalması ilginç geldi.Belki cpu yu meşgul eden bir programı açık unuttun?
@Herkes:
Tüm yorumlar ve eleştriler için çok teşekkür ederim.Bir kez daha bu kadar destek almak sevindirici.Sağolun hepiniz.
Oyunun gelişimi biraz yavaşlayacak çünkü bunun yanı sıra bir çalışmamız daha var artık.Onu da genel hatlarıyla belirgin hale getirince sunmayı düşünüyoruz.
Herkese teşekkürler,
İyi çalışmalar... |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Tue Oct 25, 2005 9:35 am Mesaj konusu: |
|
|
Begendim ben.. Hele o hizli kosma olayi super |
|
Başa dön |
|
|
Ziyaretci
Kayıt: Apr 24, 2003 Mesajlar: 287 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Tue Oct 25, 2005 11:44 am Mesaj konusu: |
|
|
eline sağlık, çok güzel olmuş. hoşuma gitti.
biran önce bitirsen de oynasak..
kardeşlere, çoluk çocuğa da oynatırım ben bunu |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Wed Oct 26, 2005 1:38 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ehehe çoluk çocuk haa, hadi bakalım.Belki yarın öbürgün TRT de görürsünüz Soğuk 'Rüya' adı altında.(trt leştirdim isimi.)
Şaka bir yana, beğendiğinize sevindim.Sağolun varolun... |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Wed Oct 26, 2005 2:37 pm Mesaj konusu: |
|
|
Nomax telefonla bağlanan çocuğa sorar: - Ne yapayım?
Çocuk : - Sağa git.
Nomax : -Canavar geliyor ne yapayım?
Çocuk : - Kaç, Kaç
Nomax TRT'den parayı vurur . |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Wed Oct 26, 2005 2:51 pm Mesaj konusu: |
|
|
Eheh ben sabredemem öyle çocuklara kötü davranırım falan ağlatırım çocukları. |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Wed Oct 26, 2005 3:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
O zaman yersin küfürü Tolga abi gibi . |
|
Başa dön |
|
|
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Wed Oct 26, 2005 3:54 pm Mesaj konusu: |
|
|
Nomax demiş ki: |
1-)Evet haklısın o kar tanesini bi temizlemek lazım.Siyah kısımları mask ettiğim zaman da biraz daha açık tondakiler üzerinde kalıyorlar.Nedenini anlamadığım bir şekilde, PS de tertemiz ediyorum ondan sonra save ederken kar tanesine en yakın noktalar 5-6 rgb değeri kadar açılıyor.Yani benim Etrafı transparan bir sprite çizmem gerekiyor.
ale getirince sunmayı düşünüyoruz.
|
Kar taneleri menüde iken sorunsuz bir şekilde görünüyor. Oyun içinde iken alphada sorun var. |
|
Başa dön |
|
|
Erdeminho
Kayıt: Jun 03, 2005 Mesajlar: 33 Nereden: Gebze
|
Tarih: Wed Oct 26, 2005 4:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
mouse ile de olmuyor heralde mouse uyumlu degil |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Wed Oct 26, 2005 8:27 pm Mesaj konusu: |
|
|
@3ddreams:
Evet menüdeki ile oyundakiler farklı teknikle render ediliyor ikisini de görmek için öyle yapmıştım.Farkındaysan menüdekilerin etrafında siyah izler var.
@erdeminho:
senin mouse bozuk olsa gerek.her mouse ile çalışıyor.ama klavye rotasyonu da eklerim basit birşey... |
|
Başa dön |
|
|
|