Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Neden 3D Studio Max değil?
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Neden 3D Studio Max değil?
Sayfa Önceki  1, 2, 3
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Fri Jun 17, 2005 6:29 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

lucifer demiş ki:
programcilarin ezici cogunlugu asosyal erkek tiplerinden olusur (mesela forum moderatorlerinden mentat cok asosyal bir heriftir), dolayisiyla isminizi cisminizi merak edenlere de yavas yavas alisiniz.


Evet o yüzden sitedekilere çıkın dolaşın mesajı vermek istiyorum Smile yıllar sonra evden istanbul zirvesi için dışarı çıkacaklar varmış
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
wisecode_g



Kayıt: Jul 29, 2005
Mesajlar: 17
Nereden: istanbul

MesajTarih: Wed Oct 05, 2005 9:51 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

konu alakasız konuda tartışmaya dönüşmüş.. ben konuyla ilgili bişey yazayım..

şöyle bişey yapabilirsin.

3dmaxta ortam tasarlayıp, resim yada videoları birleştirerek adventure yapabilirsin.yani oyunun %80 i nerdeyse 3dmaxla yapılır.gerisi herhangi bir programlama dilinde bu max çalışmalarını linklersin, senaryoya göre.. tabi baya uğraşırsın ama sonuçta 3dsmax oyun yapmış gibi olursun..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Wed Oct 05, 2005 12:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Adventure programlamak, pre-rendered bile olsa oldukça zor.Yani 3dsmax da ortamları çizmekle işin %80'i hallolmaz.

Yani dediğine göre ben ortamları, karakterleri, silahları 3dsmax ile modelleyip bir aksiyon oyunu yaparsam bunun da %80'i 3dsmax da mı yapılmış olacak?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Aynstaynx



Kayıt: Jul 03, 2005
Mesajlar: 158
Nereden: Antalya/BELEK

MesajTarih: Wed Oct 05, 2005 12:48 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bütün Araçları gereçleri karakterleri Ve haritayı 3DSMAX ile hallederiz amaaaaa esas sorun bunları bir (Object Oriented)nesne tabanlı bir dil ile birbirlerine uyumlu bir şekilde programlamamız gerekir bunu yapabilmemiz içinde gene bir oyun motoruna ihtiyacımız vardır zaten oyun motorları sadece nesneleri birbirleri ile uyum içerisinde ve klavye maus gibi kontrol araçları ile bunlarıkontrol etmemizi sağlayan bir ortamdır.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Takashi



Kayıt: Apr 25, 2003
Mesajlar: 129
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Oct 06, 2005 8:00 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Önce şu videoyu izleyin bakiiimm

http://www.christopher-thomas.net/pages/free_tutorials/tut_particle_flow_spiders/spiders.avi

sonra da şuralara bakın bakiimm

http://www.christopher-thomas.net/pages/free_tutorials/tut_particle_flow_spiders/ct_tut_particle_flow_spiders.htm

azcık kasınca bişiler çıkıyor(bkz sahnedeki collision ve YZ ye) ama tam anlamıyla oyun olmayabiliyor dimi. Çok iyi script yazmak lazım. Çok iyi yazsan da her sonuçta 3dsmax viewportlarından birinde izleyebileceğin bir şey olacağından bence gereksiz bir macera olabiiyor. Ama scriptle birçok şey mümkün
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
wisecode_g



Kayıt: Jul 29, 2005
Mesajlar: 17
Nereden: istanbul

MesajTarih: Thu Oct 06, 2005 1:38 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

byzantine, darkfall tarzı bişey kastettim.. 3d ortam yok.. sadece videoya yada resime link yollicak o kadar.. %80 video ve render ile uğraşsa %20 de linklemeyle uğraşır yani.. sen ne anladın ki??
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
wisecode_g



Kayıt: Jul 29, 2005
Mesajlar: 17
Nereden: istanbul

MesajTarih: Thu Oct 06, 2005 1:43 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Nomax demiş ki:
Adventure programlamak, pre-rendered bile olsa oldukça zor.Yani 3dsmax da ortamları çizmekle işin %80'i hallolmaz.

Yani dediğine göre ben ortamları, karakterleri, silahları 3dsmax ile modelleyip bir aksiyon oyunu yaparsam bunun da %80'i 3dsmax da mı yapılmış olacak?


ne silahı? ne karakteri? aksiyon oyunu için mi dedim onu ben? ya sadece sınırlı bir adventure oyunu için geçerli bu dediklerim.şöyle düşün odada basılabilir ve girilebilir her şeyin resmini render ettim diyelim.bunlara ilgili objelerin üzerine link koyacam ve sitede yayınlayacam..http://oyununsitesi/dosyalar/jpeg1.jpg gibi yani
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
oktaypocan



Kayıt: Oct 10, 2005
Mesajlar: 4

MesajTarih: Mon Oct 10, 2005 4:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Longbow demiş ki:
3ds max'le oyun yapmak?! ya bu nasıl bir soru ya?! 30-40 milyon $'a aldığın savaş jeti niye yaprak sarması yapamıyo gibi bi soru bu.Max oyun, film, görselleştirme yapmakta kullanılan bir programdır.Yapabildiklerinin haddi hesabı yoktur ama...off dicek şey bulamıyorum ya, yani böyle bir soruya cevap vermek bile sinir bozucu...



Nedense Blender marka jetlerde yaprak sarma özelliği mevcut. Runtime oluşturabiliyor. Oyun dünyasında yaygın olarak kullanılan ve ve Havok fizik motorunu barındıran 3dsmax, reactor dinamiklerini realtime olarak deneyebildiğimiz preview opsiyonu da sunuyor (Utilities/reactor/Preview&Animation/Preview in window).

Ayrıca rtre gibi pluginlerle modellerimizi stand-alone binary dosyalarına (exe yani) dünüştürüp, örneğin bir mekan tasarımı için de dolaşabiliyoruz. Ortamdaki objelerle interaksiyona girmek mümkün, ayrıca çarpışmalar tespit ediliyor, duvarlardan felan geçip gitmiyorsun.

DirectX ve OpenGL ücretsiz dağılıtılan, ancak kodları kapalı olan API'lerdir. DirectX sadece grafik kütüphanesi değildir; ses, network ve joystick/wheel/mouse/klayve kontrolleri desteği de verir. Microsoft tarafından geliştirilmiştir, hala da geliştiriliyor. OpenGL ise Silicon Graphics tarafından geliştirilen bir kütüphanedir. Unix ve türevlerinde ve Windows'da da OpenGL kullanmak mümkün.

OpenGL API'sini kullanmak DirectX'e göre daha kolay, ancak önce C++ felan öğrenip bu API'lere ulaşacak ortama ve dile hakim olmak gerek, zaten bu öğrenme sürecinde OpenGL neymiş, OpenAL neymiş karşına çıkar, öğrenirsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
AhmedHan



Kayıt: Jun 01, 2005
Mesajlar: 7

MesajTarih: Fri Oct 14, 2005 2:37 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Tamam 3D-Max ve Maya ile çalışan program yapılmaz, güzel açıklamışsınız.
Ben de bişey merak ediyorum... Bu programlar oyunlar için grafik hazırlamakta kullanılabilir mi? Tabi ki cavabınız evet olacak Razz . Peki şöyle sorayım... Bu programlar oyunlar için grafik hazırlamaya ne kadar uygunlar. En kullanışlı programlar bunlar mı, yoksa daha harika programlar var mı? Grafik hazırlamak için hangi yöntemler kullanılıyor?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
hakanfatih



Kayıt: Oct 13, 2005
Mesajlar: 47
Nereden: niğde

MesajTarih: Sat Oct 15, 2005 10:33 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ulan soruyu kız sorunca nasıl bintane cevap yazıyorsunuz ben sorsam bir tane bile cevap alamam silerseniz silinyaa git ya nasıl site bu nasıl arkadaş bu bırak yaa bırakyaaa Crying or Very sad
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
DarkScythe



Kayıt: Aug 04, 2005
Mesajlar: 173
Nereden: Vault 35

MesajTarih: Sat Oct 15, 2005 12:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

kardeş bu konuya hiç cvp yazmadım ama sana bi öneride bulunayım nickini female seç sende al cevabını , herkes yemez ama bi atlayan bulunur
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3
3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.188 Saniye