Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Jun 17, 2005 6:29 pm Mesaj konusu: |
|
|
lucifer demiş ki: |
programcilarin ezici cogunlugu asosyal erkek tiplerinden olusur (mesela forum moderatorlerinden mentat cok asosyal bir heriftir), dolayisiyla isminizi cisminizi merak edenlere de yavas yavas alisiniz. |
Evet o yüzden sitedekilere çıkın dolaşın mesajı vermek istiyorum yıllar sonra evden istanbul zirvesi için dışarı çıkacaklar varmış |
|
Başa dön |
|
|
wisecode_g
Kayıt: Jul 29, 2005 Mesajlar: 17 Nereden: istanbul
|
Tarih: Wed Oct 05, 2005 9:51 am Mesaj konusu: |
|
|
konu alakasız konuda tartışmaya dönüşmüş.. ben konuyla ilgili bişey yazayım..
şöyle bişey yapabilirsin.
3dmaxta ortam tasarlayıp, resim yada videoları birleştirerek adventure yapabilirsin.yani oyunun %80 i nerdeyse 3dmaxla yapılır.gerisi herhangi bir programlama dilinde bu max çalışmalarını linklersin, senaryoya göre.. tabi baya uğraşırsın ama sonuçta 3dsmax oyun yapmış gibi olursun.. |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Wed Oct 05, 2005 12:31 pm Mesaj konusu: |
|
|
Adventure programlamak, pre-rendered bile olsa oldukça zor.Yani 3dsmax da ortamları çizmekle işin %80'i hallolmaz.
Yani dediğine göre ben ortamları, karakterleri, silahları 3dsmax ile modelleyip bir aksiyon oyunu yaparsam bunun da %80'i 3dsmax da mı yapılmış olacak? |
|
Başa dön |
|
|
Aynstaynx
Kayıt: Jul 03, 2005 Mesajlar: 158 Nereden: Antalya/BELEK
|
Tarih: Wed Oct 05, 2005 12:48 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bütün Araçları gereçleri karakterleri Ve haritayı 3DSMAX ile hallederiz amaaaaa esas sorun bunları bir (Object Oriented)nesne tabanlı bir dil ile birbirlerine uyumlu bir şekilde programlamamız gerekir bunu yapabilmemiz içinde gene bir oyun motoruna ihtiyacımız vardır zaten oyun motorları sadece nesneleri birbirleri ile uyum içerisinde ve klavye maus gibi kontrol araçları ile bunlarıkontrol etmemizi sağlayan bir ortamdır. |
|
Başa dön |
|
|
Takashi
Kayıt: Apr 25, 2003 Mesajlar: 129 Nereden: Ankara
|
|
Başa dön |
|
|
wisecode_g
Kayıt: Jul 29, 2005 Mesajlar: 17 Nereden: istanbul
|
Tarih: Thu Oct 06, 2005 1:38 pm Mesaj konusu: |
|
|
byzantine, darkfall tarzı bişey kastettim.. 3d ortam yok.. sadece videoya yada resime link yollicak o kadar.. %80 video ve render ile uğraşsa %20 de linklemeyle uğraşır yani.. sen ne anladın ki?? |
|
Başa dön |
|
|
wisecode_g
Kayıt: Jul 29, 2005 Mesajlar: 17 Nereden: istanbul
|
Tarih: Thu Oct 06, 2005 1:43 pm Mesaj konusu: |
|
|
Nomax demiş ki: |
Adventure programlamak, pre-rendered bile olsa oldukça zor.Yani 3dsmax da ortamları çizmekle işin %80'i hallolmaz.
Yani dediğine göre ben ortamları, karakterleri, silahları 3dsmax ile modelleyip bir aksiyon oyunu yaparsam bunun da %80'i 3dsmax da mı yapılmış olacak? |
ne silahı? ne karakteri? aksiyon oyunu için mi dedim onu ben? ya sadece sınırlı bir adventure oyunu için geçerli bu dediklerim.şöyle düşün odada basılabilir ve girilebilir her şeyin resmini render ettim diyelim.bunlara ilgili objelerin üzerine link koyacam ve sitede yayınlayacam..http://oyununsitesi/dosyalar/jpeg1.jpg gibi yani |
|
Başa dön |
|
|
oktaypocan
Kayıt: Oct 10, 2005 Mesajlar: 4
|
Tarih: Mon Oct 10, 2005 4:11 pm Mesaj konusu: |
|
|
Longbow demiş ki: |
3ds max'le oyun yapmak?! ya bu nasıl bir soru ya?! 30-40 milyon $'a aldığın savaş jeti niye yaprak sarması yapamıyo gibi bi soru bu.Max oyun, film, görselleştirme yapmakta kullanılan bir programdır.Yapabildiklerinin haddi hesabı yoktur ama...off dicek şey bulamıyorum ya, yani böyle bir soruya cevap vermek bile sinir bozucu... |
Nedense Blender marka jetlerde yaprak sarma özelliği mevcut. Runtime oluşturabiliyor. Oyun dünyasında yaygın olarak kullanılan ve ve Havok fizik motorunu barındıran 3dsmax, reactor dinamiklerini realtime olarak deneyebildiğimiz preview opsiyonu da sunuyor (Utilities/reactor/Preview&Animation/Preview in window).
Ayrıca rtre gibi pluginlerle modellerimizi stand-alone binary dosyalarına (exe yani) dünüştürüp, örneğin bir mekan tasarımı için de dolaşabiliyoruz. Ortamdaki objelerle interaksiyona girmek mümkün, ayrıca çarpışmalar tespit ediliyor, duvarlardan felan geçip gitmiyorsun.
DirectX ve OpenGL ücretsiz dağılıtılan, ancak kodları kapalı olan API'lerdir. DirectX sadece grafik kütüphanesi değildir; ses, network ve joystick/wheel/mouse/klayve kontrolleri desteği de verir. Microsoft tarafından geliştirilmiştir, hala da geliştiriliyor. OpenGL ise Silicon Graphics tarafından geliştirilen bir kütüphanedir. Unix ve türevlerinde ve Windows'da da OpenGL kullanmak mümkün.
OpenGL API'sini kullanmak DirectX'e göre daha kolay, ancak önce C++ felan öğrenip bu API'lere ulaşacak ortama ve dile hakim olmak gerek, zaten bu öğrenme sürecinde OpenGL neymiş, OpenAL neymiş karşına çıkar, öğrenirsin. |
|
Başa dön |
|
|
AhmedHan
Kayıt: Jun 01, 2005 Mesajlar: 7
|
Tarih: Fri Oct 14, 2005 2:37 pm Mesaj konusu: |
|
|
Tamam 3D-Max ve Maya ile çalışan program yapılmaz, güzel açıklamışsınız.
Ben de bişey merak ediyorum... Bu programlar oyunlar için grafik hazırlamakta kullanılabilir mi? Tabi ki cavabınız evet olacak . Peki şöyle sorayım... Bu programlar oyunlar için grafik hazırlamaya ne kadar uygunlar. En kullanışlı programlar bunlar mı, yoksa daha harika programlar var mı? Grafik hazırlamak için hangi yöntemler kullanılıyor? |
|
Başa dön |
|
|
hakanfatih
Kayıt: Oct 13, 2005 Mesajlar: 47 Nereden: niğde
|
Tarih: Sat Oct 15, 2005 10:33 am Mesaj konusu: |
|
|
ulan soruyu kız sorunca nasıl bintane cevap yazıyorsunuz ben sorsam bir tane bile cevap alamam silerseniz silinyaa git ya nasıl site bu nasıl arkadaş bu bırak yaa bırakyaaa |
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
Tarih: Sat Oct 15, 2005 12:53 pm Mesaj konusu: |
|
|
kardeş bu konuya hiç cvp yazmadım ama sana bi öneride bulunayım nickini female seç sende al cevabını , herkes yemez ama bi atlayan bulunur |
|
Başa dön |
|
|
|