Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - KoridoR bitti...
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

KoridoR bitti...
Sayfa Önceki  1, 2, 3
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
ercoolman



Kayıt: Mar 27, 2005
Mesajlar: 54
Nereden: İzmir/Türkiye - Dünya

MesajTarih: Sun Mar 27, 2005 12:18 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bana quake3'ü andırdı.çünkü quake2'nin kaynak kodu gpl.inşallah quake2'den yeniden derleyip düzenlememişindir.çünkü bu kadar benzerlik olmaz dedim demoyu görünce.neyse eline sağlık.oyunun tam sürümünü oynayalımda afiyet olsun diyiver Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
badman



Kayıt: Aug 02, 2004
Mesajlar: 173
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Mon Mar 28, 2005 4:57 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Evet hakan, Quake2 kaynak kodlarından yararlandığından bahsetmişti...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Cofurt



Kayıt: Mar 22, 2005
Mesajlar: 11

MesajTarih: Tue Mar 29, 2005 11:32 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Quake 2'den yeniden derleyip düzenlese ne mahsuru var ki anlamadım?Adam uğraşmış oyun yapmış sonuçta.Dünyanın parasını verip oyun motoru alacak hali yoktu herhalde freeware oyun yapmak için.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MungaBunga



Kayıt: Oct 19, 2004
Mesajlar: 207
Nereden: Mardin

MesajTarih: Tue Mar 29, 2005 2:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Quake2'nin motoru free olduğunu duydum. Yanılmıyorumdur inşallah
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
HakanNehir



Kayıt: Mar 22, 2004
Mesajlar: 60

MesajTarih: Tue Mar 29, 2005 2:47 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

arkadaşlar şimdi bir oyun yaparken ya da herhangi bir teknoloji ile uğraşırken, o sistemle ilgili herşeyi oturup yeniden kendiniz icat etmeye kalkarsanız hem zaman kaybı olur hem de biraz aptallık olur. Daha önce oturmuş olan bir takım şeylerin üzerine kendinizin bulduğu yenilikleri ekleyerek onu hem daha ileri götürürsünüz hem de daha hızlı ilerlersiniz.

Şimdi ben oyunda bsp harita formatı kullanmaya karar verdim. Oturup
yeni bir collision kodu icat etmeye zaman harcayacağıma açık olan Quake2 koduna bakarak zaman kazandım. Tabi Quake3 bsp formatına uyarlamak için ayrıca eklemeler yaptım. Aynı şekilde md2 ve md3 model uygulamasını yerinde görmek için koda baktım. Pak file sistemi, biraz da temel engine fonsksiyonları. Bunların hepsini oturup yeniden icat etmeye mi uğraşsaydım ? İşte Quake2 kaynak kodundan faydalandım demem odur yani. Quake2 kaynak kodunu derleyerek (yapabilen var mı bilmiyorum Very Happy ) şu andaki Koridor engini oluşmaz.

Bir insanın ben sıfırdan engine yazdım demesi için oturup kapıları kapaması ve hiçbir yerden bilgi almadan noktası virgülüne tüm sistemleri kendisi oluşturması gerekir bana göre. Bsp harita kullanıyorsanız mutlaka
nehe, opengl, gametutorial gibi sitelerdeki algoritmalara bakmışsınızdır.
Oturduğu yerde bsp nasıl load edilir, collision nasıl hesaplanır kendisine malum olan var mı bilmiyorum. O yüzden ben sıfırdan engine yazdım demeyi kendimce hazmedemediğim için "faydalandım arkadaş" dedim.
Yardım almaktan ve bunu söylemekten korkmayın arkadaşlar.
Param olmadığı için fmod kütüphanesi, gtkradiant editörü gibi araçların telif haklarını ödeyemeyeceğimden oyun freeware olacak.


son olarak aşağıda bir screenshot var. orijinal quake2 engine ve koridor.
hepinize kolay gelsin.

Hakan Nehir

http://www.gesguvenlik.com/koridor

Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Cofurt



Kayıt: Mar 22, 2005
Mesajlar: 11

MesajTarih: Tue Mar 29, 2005 3:38 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

MungaBunga demiş ki:
Quake2'nin motoru free olduğunu duydum. Yanılmıyorumdur inşallah


Hayır yanılmıyorsun.Quake 2 kaynak kodları artık halka açık.Motorundan herkes dilediği gibi faydalanabilir.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
badman



Kayıt: Aug 02, 2004
Mesajlar: 173
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Tue Mar 29, 2005 5:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Hakan bu konuda sonuna kadar haklı.Zaten gruptaki kişi sayısı belli.Şimdi siz herhangi bir oyunun (mafia, hitman vb.) credits bölümünü bir okuyun.Zaten sonunu getirebilene aşk olsun.Yaklaşık 150-200 kişi sadece bir oyun için çalışıyor.Bizde ise meraklı birkaç arkadaşın yanyana gelip uğraş vermesiyle bişeyler yapılıyor.3Te Pusu bile 3 kişilik bir çekirdek grup ile yapılıyor öyle değilmi...

Son olarak hakan sana tüm çalışmalarında başarılar dilerim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Tue Mar 29, 2005 10:06 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Pusu 2 kişi ile başlayıp 20 civarında adam ile bitirildi diye biliyorum..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
gamer_umut



Kayıt: Aug 31, 2005
Mesajlar: 35

MesajTarih: Thu Sep 01, 2005 2:29 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ya arkadaşlar ben gameworldü alıp koridoru kurdum,oyun çok güzel ama,tam oyunun 7.bölümündeyim yardım bölümünden kontrolleri değiştiriyim dedim ıo bölüm biraz ötü tasarlandığı için bütün kontroller bozuldu güzelim oyunu oynayamıyorum help me
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3
3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.138 Saniye