Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Mon Aug 29, 2005 3:04 pm Mesaj konusu: AGS ile ilgili sorular ve .3do nedir |
|
|
selam arkadaşlar Adventure Game Studio ile ilgili iki sorum vardı:
1:Bir room dayken arka plan müziği çaldığımız zaman karakterimiz başka bir room a gidince arka plan müziği kesiliyor yada en baştan başlatmak zorunda kalıyorsun bunu önlemenin bir yolu var mı?
2:Bir dialog sırasında oyuncu bir dialoga bastığında en başta açık olmayan bir seçeneği açabilmek için dialog script bölümüne ne yazmam gerekir?Yada öyle değilse ne yapmalıyım?
3: .3do hangi programın uzantısı biliyor musunuz?
şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar |
|
Başa dön |
|
|
elma33
Kayıt: Jun 12, 2005 Mesajlar: 73
|
Tarih: Mon Aug 29, 2005 4:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
3do 3ds olmasın? |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Mon Aug 29, 2005 5:27 pm Mesaj konusu: |
|
|
.3do bir programın formatı değil .3do Chris Taylor'ın oyunlarından Total Annihilation için yaratılmış bir format. Oldukça gelişmiş ve çok poligonlu ve büyük obje ve objeleri tutabiliyor. Yani diyeceğim .3do güzel bir format. Kullanmak istersin diye bir de formatın açıklamasını buldum:
http://visualta.tauniverse.com/Downloads/ta-3do-fmt.txt
gayet hoş...
bununla beraber son bir şey daha bu sitede defalarca tekrarlandı o yüzden söylemeyeceğim çünkü resimler sözlerden daha fazla şey anlatır:
kolay gelsin;
-MaD- |
|
Başa dön |
|
|
Sith
Kayıt: Nov 09, 2003 Mesajlar: 659
|
Tarih: Mon Aug 29, 2005 6:42 pm Mesaj konusu: |
|
|
madprogrammer demiş ki: |
Oldukça gelişmiş ve çok poligonlu ve büyük obje ve objeleri tutabiliyor. Yani diyeceğim .3do güzel bir format. |
Diyosunki .3ds yada benzeri dosya formatları tutamaz oldukça gelişmiş ve çok poligonlu ve büyük obje ve objeleri? |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Mon Aug 29, 2005 6:50 pm Mesaj konusu: |
|
|
iyi de 3ds ile bir kıyaslama yapmadım ki; ama hazır hatırlatmışken 3ds 65.536 vertex'ten fazla vertex tutamıyor obje başına hadi bakalım benim 100.000 vertexli bir terrain'im var ben şimdi 3ds olarak kullanmak için bu terraini 2 farklı obje mi yapacağım. Yani tamam 3DS de tutabilir çok çok büyük SAHNE'leri ama 65536 vertex'ten fazla vertex'e sahip objeleri tutamıyor işte tek parça olarak. |
|
Başa dön |
|
|
Gord10
Kayıt: Aug 07, 2003 Mesajlar: 357 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Aug 29, 2005 7:05 pm Mesaj konusu: |
|
|
AGS ile ilgili soruların cevapları:
1.Garip... Bende hiç öyle bir şey olmadı ve bu sorunun nasıl çözüldüğünü bilmiyorum. Belki PlayMusic komutu yerine PlayAmbientSound'u kullanıyorsan böyle bir şey olabilir.
2. Önce ilk başta açık olmasını istemeyeceğin dialog seçeneğinin yanındaki Show'un üzerindeki işareti kaldır. Böylece o dialog seçeneği artık görünmeyecek. Sonra hangi dialog seçeneği ile biraz önceki dialog seçeneği aktif hale gelecekse onun sonuna option-on X yaz (buradaki X, seçeneğin numarası.).
Örnek bir dialog:
1. Merhaba nasılsın?
2. AGS mi? O da ne?
Burada 2 önce kapalı, ve 1'i seçtikten sonra 2 açılıyor. Bunun script'i şöyle oluyor:
@S // dialog startup entry point
@1 // option 1
ADAM:Iyiyim, sagol.
ADAM:AGS'yi duydun mu?
option-on 2
return
@2 // option 2
ADAM:AGS bir program.
return
Umarım yardımcı olabilmişimdir. [/i] |
|
Başa dön |
|
|
elma33
Kayıt: Jun 12, 2005 Mesajlar: 73
|
Tarih: Mon Aug 29, 2005 8:39 pm Mesaj konusu: |
|
|
.3do
---
3D Objects
kısaltılmasıdır. .obj ile aynı özellikleri taşımaktadır vede milkshape ile. |
|
Başa dön |
|
|
elma33
Kayıt: Jun 12, 2005 Mesajlar: 73
|
Tarih: Mon Aug 29, 2005 8:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
madprogrammer demiş ki: |
|
|
|
Başa dön |
|
|
|