Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
conurfeith
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 24 Nereden: isanbul
|
Tarih: Fri Jul 09, 2004 3:48 pm Mesaj konusu: game maker 5.3 a |
|
|
ya ben game maker de nfs underground un 2d çalışmasını yaptım herşey güzel oldu ama nos yapınca blur olayını yapamıyorum onu nasıl bir şekilde yaparım yardım ederseniz sevinirim |
|
Başa dön |
|
|
conurfeith
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 24 Nereden: isanbul
|
Tarih: Mon Jul 26, 2004 9:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
yaa galiba hiç kise bilmiyor, biraz da zor bir olay madem öyle yakın da tam olarak sunacağım huzurlarınıza |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Mon Jul 26, 2004 9:45 pm Mesaj konusu: |
|
|
Game Maker hakkında pek bilgim yok. Oyunu nasıl yaptığınıda pek bilmiyorum ama 2d olduğuna göre 2d sprite'lardan oluşuyordur grafikler. Nos sırasında blur efekti için belki çok uğraştıracak bir çözüm olacak ama blur için blur sırasında bütün grafikleri blur efekti uygulanmış halleri ile değiştir. Zor ama en azından bir çözüm. Gerçi game maker'ı bırak ve programlamaya geç derim. |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Tue Jul 27, 2004 2:13 am Mesaj konusu: |
|
|
Bence gamemaker'ı bırakma..
Oyunu bitir.. Biz oynayalım, sevelim, ardından sen gamemaker'ı bırak ve programlamaya giriş yap (nasıl bir çelişki?).
Yani önce oyunu tamamla.. merak ettim bende zaten nasıl birşeymiş oyun bakalım Süper olur eğer modifiye falan da var ise.. |
|
Başa dön |
|
|
graphmaster
Kayıt: Mar 24, 2004 Mesajlar: 175 Nereden: Adana
|
Tarih: Tue Jul 27, 2004 8:21 am Mesaj konusu: |
|
|
gm'yi biliyorum,belki yardımcı olabilirim.ama NOS?? |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Fri Jul 30, 2004 1:25 pm Mesaj konusu: işte böyle |
|
|
bak şu kodu yazcaksın (nos space ile veriliyorsa space tuşuna)
sprite_blur(ind,amount) ok? şimdi ind yerine resmin nosunu diyelim 1. resimi blur yapçan 1 diyosun 10'sa 10 ama 1 ve on arasıysa 1-10 yapıyorsun oke? şimdi amounta geldik o da blur değeri oluyor yani 1-9 arasında bir değer 1 ve 9 dahil hadi bakalım yap oyunu da oynayalım çok merak ettim |
|
Başa dön |
|
|
conurfeith
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 24 Nereden: isanbul
|
Tarih: Sun Aug 01, 2004 1:13 pm Mesaj konusu: |
|
|
ya berbat ettim bütün oyunu.yaa tek tek resimleri blur yaptım oldu iki kat daha fazla büyüklükte oldu ama oyun.sonra sprite kodunu normal olarak deneyeyim dedim olan oldu hiç birşey anlamadım resimler bir birine karışmış herşey bir birine girmiş bluru azalttım ama olmdı nolcak tekrar yazarım resimler elimde dedim ama resimler de karışmış nasıl oldu anlama dım o kadar emek verdim oyunyapimi üyelerinede gösterecektim ne güzel kodlar da galiba bir yanlışlıktan oldu yaabundan sonra direk game makerin içinden resimleri koyacam kodlarla yapmamın nedeni ise daha küçük kb oluyordu ve daha hızlı açılıyordu game maker dosyam
artık yapacak bir şey yok sanırım file recovery falan kullandııım ama yok zaten resimler var ama bzulmuş
herkesten özür diliyorum yardımlarınız için teşekkür ediyorum yeni prjem Özgürlük savaşı bir grup olarak yaptık ama grafikleri paint ve toplama ile ÖS 2 moho diye bir prgram var ondan çizilecek müzik grup slaughtersc
tarafından yaılacak bu sefre olcak hızla sürdüyoruz tahminen wcg den hemen sonra çünkü ben nfs u da finallere çıktım o var kafam karıştı valla
tekrar herkesten özür diliyorum ve bu sefre olucak diyorum çok üzgünüm |
|
Başa dön |
|
|
sezgin
Kayıt: Nov 18, 2004 Mesajlar: 49
|
Tarih: Mon Nov 29, 2004 3:01 pm Mesaj konusu: nfs2d |
|
|
oyunun kodları duruyor mu? |
|
Başa dön |
|
|
kmn
Kayıt: Nov 29, 2004 Mesajlar: 321 Nereden: Nereye gelmiş ülkemizde oyun yapımı...
|
Tarih: Sun Jan 23, 2005 11:44 pm Mesaj konusu: Re: işte böyle |
|
|
madprogrammer demiş ki: |
sprite_blur(ind,amount) |
Birazda ben açıklayayım. Sprite_blur gm6 da olmadığı için 1 oyununu asla gm6'da düzenleme. Birkere blur senin neyine yarayacak. Bak şöyle yap room'u kontrol eden bir obje yarat. Örneğin controller... Ve hangi spriteyi blur yapacağına karar ver. Örneğın "araba3" spritesini (unutma obje değil sprite)sine blur efektini uygulayacağız. Şimdide kaçlık blur vuracağımızı kararlaştırıyoruz. En iyi sonucu 3'e alırsın. Diyelim 3 e karar verdin. Şimdide spritenin ne zaman bulur olmasını istiyoruz. Ona göre bir event yapıp
Kod: |
sprite_blur(araba3,3) |
diyoruz. Ama mesela adam "ileri ok" tuşuna basınca blur olmasını istiyorsak adamın controller in step eventine
Kod: |
if( keyboard_check( vk_up ) ) {
sprite_blur(araba3,3)
}
|
diyoruz. Herneyse diğer bir yolu ise image_single komutu. İmage single gm'nin her versiyonunda bulunur. Şimdi olay şu. Spritemizin içindeki imageyi kopyalıyoruz ve kopyayı blurluyoruz. O zaman image0 blursuz image1 blurlu olur. Herneyse şimdide o spriteyi kullanan objemize geliyoruz eğer objede draw event kullanmadıysan objeye bir event koyacağız buda playerin hangi tuşa basınca imagenin blurlanmasını istediğine göre değişir. Örneğin player "1"e bastığında imagenin blurlanmasını "2"ye basstığında blur efektinin kalkmasını istiyoruz ozaman. Player'in press 1-key eventine bir variable ekliyoruz ve variableye şunu diyoruz...
variable : image_single
value : 1
Ve şimdide press 2-key eventine bir variable verip onada :
variable : image_single
value : 0
diyoruz... İşte olay bu bunun bir yöntemi daha var ama çok uzun yazdım önce sen bunları dene diğer yöntem ise image yerine sprite in değişmesi. Diğeri ise image yerine objenin değişmesiydi... Sen bu ikisini dene olmazsa onlarıda anlatırım zaten sprite in değişmesi "Ragnor" un dediği yöntemle olacak.
Not : Umarım yardımcı olmuşumdur... |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Jan 23, 2005 11:48 pm Mesaj konusu: Re: işte böyle |
|
|
kmn demiş ki: |
Not : Umarım yardımcı olmuşumdur... |
kmn'cim mesajlarn üstlerinde tarihleri yazıyor... aradan baya bi zaman geçmiş, bu geçen sürede adam cevap beklememiştir herhalde... eski başlıkları getirmemeye çalış gündeme... |
|
Başa dön |
|
|
kmn
Kayıt: Nov 29, 2004 Mesajlar: 321 Nereden: Nereye gelmiş ülkemizde oyun yapımı...
|
Tarih: Mon Jan 24, 2005 12:01 am Mesaj konusu: |
|
|
Ok bundan sonra dikkat ederim. Zaten msn'de konuşurken bi arkadaş dedi gir yanıtla şunu bende ondan yaptım. Bundan sonra tarihlere bakarım. Forum kirliliği yaptıysam özür dilerim ama yinede bence iyi oldu bidaha bu soruyu sormazlar cevaplarını tam aldılar..
Tekrar forum kirliliği yaptıysam özür dilerim... |
|
Başa dön |
|
|
ozgurcocuk1987
Kayıt: Aug 08, 2005 Mesajlar: 33
|
Tarih: Sun Aug 14, 2005 2:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
arkadaşlar game maker 6.1 i tavsiye ederim |
|
Başa dön |
|
|
|