Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
coolprogrammer
![](modules/Forums/images/avatars/galeri01/082.gif)
Kayıt: Apr 30, 2005 Mesajlar: 71 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Aug 08, 2005 11:30 pm Mesaj konusu: sdlde transparent |
|
|
Arkadaşlar sdl'de bir sorum var:
Bir renk belirleyip resimleri transparent yapmak için ne yapmalıyım?Ayrıca resim formatı için bmp kullanıyorum...
Cevaplarınız için teşekkürler... |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Ragnor
![](modules/Forums/images/avatars/galeri06/493.gif)
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Tue Aug 09, 2005 12:02 am Mesaj konusu: |
|
|
Cevabın burada var : http://www.oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=87
Ama kısaca ihtiyacın olan komut SDL_SetColorKey.
int SDL_SetColorKey(SDL_Surface *yuzey, Uint32 bayrak, Uint32 maskelenecek_renk);
kullanımı;
SDL_SetColorKey(yuzey, SDL_SRCCOLORKEY,SDL_MapRGB(yuzey->format, r, g, b));
r,g,b değişkenlerine istediğin rengin değerlerini girmelisin ve tadaa işlem tamam. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
coolprogrammer
![](modules/Forums/images/avatars/galeri01/082.gif)
Kayıt: Apr 30, 2005 Mesajlar: 71 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Aug 09, 2005 10:07 am Mesaj konusu: |
|
|
Çok çok teşekkür ederim Ragnor gerçekten çok sağol yaw onu görmüştüm de anlamamıştım demek bu işe yarıyormuş.Yeniden teşekkürler ve çalışmalarında başarılar... |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
coolprogrammer
![](modules/Forums/images/avatars/galeri01/082.gif)
Kayıt: Apr 30, 2005 Mesajlar: 71 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Aug 09, 2005 9:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
Arkadaşlar bir sorum daha olacak bir surface'in opacity'sini hangi fonksiyon/teknikle yapabilirim?Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler... |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Ragnor
![](modules/Forums/images/avatars/galeri06/493.gif)
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Tue Aug 09, 2005 10:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
opacity'den ne kastettiğini anlayamadım. biraz daha açıkça ne istediğini anlatırsan belki yardımcı olabilirim. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
coolprogrammer
![](modules/Forums/images/avatars/galeri01/082.gif)
Kayıt: Apr 30, 2005 Mesajlar: 71 Nereden: Ankara
|
Tarih: Wed Aug 10, 2005 8:02 am Mesaj konusu: |
|
|
Hani güneş ışığını geçirme vardırya opaklık işte o.Örneğin bir nesneye bakarsın arkasındaki nesneyi de görürsün.Anlatabildim mi? ![Confused](modules/Forums/images/smiles/icon_confused.gif) |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
coolprogrammer
![](modules/Forums/images/avatars/galeri01/082.gif)
Kayıt: Apr 30, 2005 Mesajlar: 71 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Aug 11, 2005 8:53 am Mesaj konusu: |
|
|
Biraz araştırdımda google'da şu fonksiyonu ve açıklamayı buldum belki bunun hakkında bir bilgin vardır:
set_alpha (flag,alpha). SDL::Surface::set_alpha sets the opacity of the image for alpha blits. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Ragnor
![](modules/Forums/images/avatars/galeri06/493.gif)
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Thu Aug 11, 2005 10:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sorununa çözüm bulduğuna sevindim. Açıkcası benim aklıma gelmemişti .
Şu bulduğun kodu nerden buldun bilmiyorum ama içimden bir ses SDL'in C++ wrapperı gibi birşey olduğunu söylüyor. Tavsiyem SDL resmi dökümanına bak. Bu fonksiyon orda detaylı anlatılıyor. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
coolprogrammer
![](modules/Forums/images/avatars/galeri01/082.gif)
Kayıt: Apr 30, 2005 Mesajlar: 71 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Aug 12, 2005 9:21 am Mesaj konusu: |
|
|
Teşekkürler SDL'in resmi dökümanını bulamadım ama şunu buldum:
http://www.libsdl.org/archives/sdldoc-html.zip
SDL içindeki tüm fonksiyonlar detaylıca html biçiminde anlatılmış.Umarım seninde işine yarar.Ben de ilk oyunumu tamamlayabileceğim.
*O kodu da google'dan bulmuştum da yanlışmış zaten.Aslı bu link'te yer alıyormuş.Neyse çalışmalarında başarılar ve kolay gelsin. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Ragnor
![](modules/Forums/images/avatars/galeri06/493.gif)
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Aug 12, 2005 11:37 pm Mesaj konusu: |
|
|
Resmi döküman derken bahsettiğim oydu zaten .
O kod yanlış değil de sanırım bir sdl c++ wrapper'ının kodu. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
|