Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 1:21 pm Mesaj konusu: OpenGL de smooth sorunu!!! |
|
|
Arkadaşlar çizimi "calllist" ile yaptırıyorum. ve objelerin glshademodel özelliğinide Smooth yapıyorum fakat objeyi kare kare çiziyor. Şekil A :
görüldüğü üzere böyle bir sorunla boğuşmaktayım. Yardımlarınızı bekliyorum. Herkese çalışmalarında başarılar. |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 2:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bu sorunu çözecek doğru cevap: Doku Filtrelerinde yatıyor....
Dokuyu yükleyen yere bir göz at...
...ve bu satırları ekle:
Kod: |
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_LINEAR); |
|
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 2:56 pm Mesaj konusu: |
|
|
Dokuları zaten linear yüklüyorum. Fakat bu obje dokusuz. O halde gldisable gltexture2d mi yapmak gerekiyor. çizim sırasında. |
|
Başa dön |
|
|
stroma
Kayıt: Mar 31, 2003 Mesajlar: 169
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 3:45 pm Mesaj konusu: |
|
|
yüzey normallerini yollamıyorsun gibi görünüyor. her poligonu çizmeden önce glNormal3f gibi çağrıları yapıyormusun?.
MD-C: onlar doku pixelleri değil, vertex kenarları gibi görünüyor |
|
Başa dön |
|
|
OsmanTuran
Kayıt: Apr 09, 2004 Mesajlar: 210 Nereden: Mersin - K.Maraş gel-git halinde
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 6:04 pm Mesaj konusu: |
|
|
stromaya ek olarak veya normalleri smooth olarak hesaplattirmadan her bir triangle veya quad neyse iste onun yuzey normalini vertex normali olarak gonderiyorsundur. Once her bir ucgen veya quad icin yuzey normalini hesaplat. Sonra vertexler icin bir dongu yap. sonra filanca vertexi kac tane ucgen veya quad paylasiyorsa onlarin yuzey normalini ekle en sonunda da paylasilan triangle veya quad sayisina bol sonra bunlari cizim sirasinda implement et. |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 8:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ben 3DSmax a yaptırıyorum bu işi. Dosyadaki normalleride her bir üçgene ekliyorum.
glNormal3f nx,ny,nz
glTexCoord3f tx,ty,tz
glVertex3f x,y,z
bir köşe için böyle yaptırıyorum. nx,ny,nz,tx,ty,tz,x,y ve z' yi dosya içerisinden okutuyorum. ayrıca normalleri kendim nasıl hesaplatacağım. Atıyorum ışığın x,y,z si ve normali hesaplanacak üçgenin x,y,z sini ne gibi işlemlere tabi tutmam gerek. Bu konuda aydınlatırsanız sevinirim |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 8:34 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bir duzleme dik olan vektore normal deniyor..
Eger dosya formati olarak 3DS kulaniyorsan bazi polygonlari eksik aliyorda olabilirsin ....
Bence ya exporterinin kontrol et yada degistir.. |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 9:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
son1431 demiş ki: |
Atıyorum ışığın x,y,z si ve normali hesaplanacak üçgenin x,y,z sini ne gibi işlemlere tabi tutmam gerek. Bu konuda aydınlatırsanız sevinirim |
Elde bir üçgen var; saat yönünün tersine konuşlandırılmış üç tane noktadan (vertex) oluşuyor: e1, e2, e3
(e2 - e1) ve (e3 - e1) vektörlerini cross product uygularsan, üçgenin bulunduğu düzleme dik olan bir vektör elde edersin. Yani normal vektörü elde etmiş olursun. Fakat normal vektörler üzerlerinde yapılacak sonraki işlemler düşünülerek normalizasyon adı verilen bir işten geçerler. Bu işte vektörün doğrultusu değişmeden boyunun 1'e çekilmesi işlemidir.
GL'de bunu yapmak için bir fonksiyon olması gerek. Bilenler söyler... |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 9:58 pm Mesaj konusu: |
|
|
bir araştıralım bakalım !!! yinede fikri olan varsa bir zahmet söylesin. Neden böyle oluyor. Haaaaa birde normallerle ilgisi yok gibi bu işin yumuşatma olmuyor. şimdi başka bir programımdan görüntü yolluyorum. İki oyun ile görüntülerini gördüğünüz program arasındaki tek fark birinin Calllist ile çizdirilmesi diğerinin ise Do while .... loop döngüsüyle çizdirilmesi. Calllist ile çizdirdiğimde yumuştma olmuyor. Şimdi diğer programımdan görüntüler yolluyorum size sanırım böylesi daha anlaşılır olacak.
Bu yumuşatma uygulanmadan yapılan çizim.
http://onurkaya.8m.com/resimler/11112.JPG
Buda yumuşatılarak çizdirilmesi.
http://onurkaya.8m.com/resimler/11113.JPG
Heralde derdimi anlatabilmişimdir. Şimdi burda olurken Calllist ile çizim yaptırdığımızda neden olmuyor. glShadeModel smSmooth komutu birinde işe yarıyor diğerinde yaramıyor. Bunun sebebini bilen varmı. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 10:12 pm Mesaj konusu: |
|
|
SEnin yapcan ilk is display liste gonderdigin normalleri kontrol etmen... |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Sun Jul 31, 2005 11:19 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sanırım sorunun neden kaynaklandığını buldum. Normal olayını kapattığımda smooth özelliği aktif hale geldi. yani kullanıcının belirlerse normalleri obje smooth çizilmiyor. Bakın sorunun hal olmuş şekli.
Bu smooth lanmış hali...
http://onurkaya.8m.com/resimler/11114.JPG
Buda smoothlanmamış hali...
http://onurkaya.8m.com/resimler/11115.JPG
Benim kastettiğim buydu.
Tabi pek anlamadım ama deneme yanılma yoluyla oldu. Yardımlarınız için sağolun. Herkese çalışmalarında başarılar. |
|
Başa dön |
|
|
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Mon Aug 01, 2005 10:28 am Mesaj konusu: |
|
|
Remote Linking
Forbidden
Freeservers does not support remote linking of images or files for Free accounts please upgrade your account |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Mon Aug 01, 2005 11:08 am Mesaj konusu: |
|
|
malihsen demiş ki: |
Remote Linking
Forbidden
Freeservers does not support remote linking of images or files for Free accounts please upgrade your account |
son1431: http://www.imageshack.us/ gibi yerler var. Anında resmini yüklüyorsun, resimlerden herhangibiri 1024KByte'dan büyük olmadıkça sorun yaşamazsın. Bir denemeye ne dersin? |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Mon Aug 01, 2005 10:27 pm Mesaj konusu: |
|
|
İyi fakat geç kalmış bir teklif derim. Ama genede sağol... |
|
Başa dön |
|
|
|