Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
asyncore
Kayıt: Jan 13, 2004 Mesajlar: 110 Nereden: Gevrek, darı ve çiğdem yenen yerden
|
Tarih: Mon Jul 25, 2005 4:02 pm Mesaj konusu: Gerçek-zamanlı çok oyunculu oyunlarda "bullet-time" |
|
|
Merhabalar,
GameDev'de bugün gördüğüm bir haber ve sonrasında çıkan tartışmaları buraya taşımak istedim
http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=333833
Habere göre Finli araştırmacılar Gerçek-zamanlı çok oyunculu (real-time multiplayer) oyunlarda matrix filmlerindeki gibi "bullet-time" efekti geliştirmişler. Yani çevremizdeki zamanı yavaşlatarak hareket etme
Sizce bu mümkün mü? |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Mon Jul 25, 2005 4:13 pm Mesaj konusu: |
|
|
Zaman görecelidir derler Değişimin birimidir. Yani benim için mermi bir zaman birimi ötede x birim yer değiştiriyorsa ve diğer oyuncular için bu farklı olacaksa senkronizasyonu nasıl sağlayacaklar? Multiplayer bir oyunca bullet-time iki şekilde olur (her iki şekilde de tüm oyuncular için zaman aynı hızda gitmeli)
1) Bir oyuncu bullet-time a girer, kaplumbağa hızında takılır, mermileri yavaş ilerler. Yani kısaca boy hedefi olur.
2) Bir oyuncu bullet-time'ı tetikler (bir çeşit 'turn' mantığıyla veya krediyle) Sahne komple bullet-time'a girer. "Sahne" diye belirttiğim şeyin nerede bittiğine kim nasıl karar verecek orası muamma, mesela çok uzakta duran biri bullet-time'a girmiş kafileye takır takır saydırırsa işler çığırından çıkar Yok eğer sadece bir kişi tüm arenayı bullet-time'a sokacaksa biraz garip olur bu. |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Mon Jul 25, 2005 4:17 pm Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
Smed and colleagues found that they could also artificially introduce delays of up to a few seconds, allowing one player to slow down their environment and gain a strategic advantage, while game-time appeared normal to their opponent. |
Bu olmaz işte |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Mon Jul 25, 2005 5:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
Blood'ın yapımcılarından gelen ve tahminimce bomba gibi gelen FPS-Korku F.E.A.R da aynı teknolojinin kullanıldığı 4-5 ay önce duyuruldu.Birkaç aya kadar piyasada olacak.O zaman öğreniriz nasıl olduğunu... |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Mon Jul 25, 2005 5:54 pm Mesaj konusu: |
|
|
Nomax demiş ki: |
Blood'ın yapımcılarından gelen ve tahminimce bomba gibi gelen FPS-Korku F.E.A.R da aynı teknolojinin kullanıldığı 4-5 ay önce duyuruldu.Birkaç aya kadar piyasada olacak.O zaman öğreniriz nasıl olduğunu... |
O oyunun beta'sı zaten oynanıyor.
http://www.pcgamessource.com/previews/f/fear2.php
"The oddball of the three is the SlowMo Deathmatch. This game mode allows you to enable slow motion after killing another player which you'll also be able to do in the single-player game. Once a player activates slow motion, every player enters slow motion so the whole game slows down. The effect looks very nice while it adds a blurry look to the edges of the screen, and the whole environment seems to look more crisp and grainier. This is by far one of the only real treats for the multiplayer aspect."
Yani bir oyuncu birini öldürdüğünde haritadaki herkesi bullet-time'a sokma hakkı kazanıyor. Benim ikinci şıkta söylediğim gibi Arada üçüncü bir ihtimal olursa biri gelip söylesin. Japonlar yapıyormuş demeyin... Teorisini anlatın. |
|
Başa dön |
|
|
asyncore
Kayıt: Jan 13, 2004 Mesajlar: 110 Nereden: Gevrek, darı ve çiğdem yenen yerden
|
Tarih: Mon Jul 25, 2005 6:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
Evet bu mantıklı. Ya MMORPG gibi oyunlarda böyle bir şey yapmaya çalışılsa ne olur düşünsenize Koca sunucudaki bütün oyuncular yavaşlayacak mı?
Ayrıca dikkatinizi çekti mi bilmiyorum, lag yaptırarak elde edeceklermiş sonucu. Bu da forumda tartışanların dediği gibi biraz oyuncuları kızdırmaz mı? |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Mon Jul 25, 2005 7:50 pm Mesaj konusu: |
|
|
İmkansız diye bişi yoktur! Ama nasıl yapılır bilemem... sanırım biraz rasgelelik var olayda... Aynı bir futbolcunun koşu yoluna topu atmak gibi oyuncunun o anki hareket hali ağır çekimde ilerliyor olsa gerek... Sonra toparlamak için güncel konuma hızla çekiliyor... Evet yapılabilir! |
|
Başa dön |
|
|
KePhReNZ
Kayıt: Jan 02, 2003 Mesajlar: 55 Nereden: İzmir
|
Tarih: Mon Jul 25, 2005 9:50 pm Mesaj konusu: |
|
|
Benim düşünceme göre lokal bir olayda o olayı ilgilendiren tarafları etkilicek, ekstra bir müdahelede normal hızına geri donecek |
|
Başa dön |
|
|
graphmaster
Kayıt: Mar 24, 2004 Mesajlar: 175 Nereden: Adana
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 5:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
sloMo'ya girecek bölge belirlenebilir.Mesela biri slo mo yapınca her client de sloMoya girer ama ne zaman ki arada hiç nir clientin olmadığı mesela 5 m'lik boşluk kalır,o zaman o boşluk dışındakiler normal hayatına devam eder |
|
Başa dön |
|
|
graphmaster
Kayıt: Mar 24, 2004 Mesajlar: 175 Nereden: Adana
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 5:22 pm Mesaj konusu: |
|
|
gibi yani... |
|
Başa dön |
|
|
graphmaster
Kayıt: Mar 24, 2004 Mesajlar: 175 Nereden: Adana
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 5:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
birisi o sınır bölgesine girdiğinde daireler genişleyecek hemen |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 5:31 pm Mesaj konusu: |
|
|
O zaman, alan içindekiler yavaşlarken, dışarıdakiler bu yavaşlığı avantajlarına kullanacaklardır? |
|
Başa dön |
|
|
asyncore
Kayıt: Jan 13, 2004 Mesajlar: 110 Nereden: Gevrek, darı ve çiğdem yenen yerden
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 5:58 pm Mesaj konusu: |
|
|
DG demiş ki: |
"Sahne" diye belirttiğim şeyin nerede bittiğine kim nasıl karar verecek orası muamma, mesela çok uzakta duran biri bullet-time'a girmiş kafileye takır takır saydırırsa işler çığırından çıkar |
Bu olur işte |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 6:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
Dışarıdan müdahale olduğunda her şey eski hızına geri dönmeli kephrenz'in dediği gibi. Ama yerel SlowMo'nun ağ performansı üzerinde olumsuz etkileri olabilir. Ayrı ayrı oyuncular, SlowMo alanları gibi kümelerin tutulması ve bunların istemcilere bildirilmesi gerek. Ama komple haritayı SlowMo'ya sokmak ağ açısından pek zahmetli olmasa gerek. Bugün bile coni diyarında 8-10 kişilik oyunlarda hala 200 ping'de olabilen oyuncular bulunuyorsa bu olay durumu daha da beter hale getirir.
Aslında veri yapıları ve ağ programlama konusunda orta+ derece bilgi sahibi olması gereken birinin söylemesi gerek nedir, ne değildir. Ama benim fikrim bu şekilde... |
|
Başa dön |
|
|
Serkan
Kayıt: Mar 29, 2003 Mesajlar: 54 Nereden: bileyim?
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 9:32 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bence bullet-time modundaki kişi ekranında : kendi normal , diğerler kullanıcılar yavaş hızda hareket edecek böylece bullet-time modundaki kişi diğerlerine göre çok hızlı olacak...
Bullet-time modunda olmayan kimseler ise bullet-time modunda olan kişiyinin çok hızlı hareket ettiğini görecekler ve o kişiye göre çok daha yavaş kalacaklar... Tabii onlarda bıllet-time moduna girerlerse o kişi ile eşit hızlarda olacaklar...
EN azından ben böyle tahmin ediyorum... |
|
Başa dön |
|
|
|