Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Gerçek-zamanlı çok oyunculu oyunlarda "bullet-time"
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Gerçek-zamanlı çok oyunculu oyunlarda "bullet-time"
Sayfa 1, 2  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Konu Dışı
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
asyncore



Kayıt: Jan 13, 2004
Mesajlar: 110
Nereden: Gevrek, darı ve çiğdem yenen yerden

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 4:02 pm    Mesaj konusu: Gerçek-zamanlı çok oyunculu oyunlarda "bullet-time" Alıntıyla Cevap Ver

Merhabalar,

GameDev'de bugün gördüğüm bir haber ve sonrasında çıkan tartışmaları buraya taşımak istedim
http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=333833

Habere göre Finli araştırmacılar Gerçek-zamanlı çok oyunculu (real-time multiplayer) oyunlarda matrix filmlerindeki gibi "bullet-time" efekti geliştirmişler. Yani çevremizdeki zamanı yavaşlatarak hareket etme

Sizce bu mümkün mü?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 4:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Zaman görecelidir derler Smile Değişimin birimidir. Yani benim için mermi bir zaman birimi ötede x birim yer değiştiriyorsa ve diğer oyuncular için bu farklı olacaksa senkronizasyonu nasıl sağlayacaklar? Multiplayer bir oyunca bullet-time iki şekilde olur (her iki şekilde de tüm oyuncular için zaman aynı hızda gitmeli)

1) Bir oyuncu bullet-time a girer, kaplumbağa hızında takılır, mermileri yavaş ilerler. Yani kısaca boy hedefi olur.

2) Bir oyuncu bullet-time'ı tetikler (bir çeşit 'turn' mantığıyla veya krediyle) Sahne komple bullet-time'a girer. "Sahne" diye belirttiğim şeyin nerede bittiğine kim nasıl karar verecek orası muamma, mesela çok uzakta duran biri bullet-time'a girmiş kafileye takır takır saydırırsa işler çığırından çıkar Smile Yok eğer sadece bir kişi tüm arenayı bullet-time'a sokacaksa biraz garip olur bu.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 4:17 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:
Smed and colleagues found that they could also artificially introduce delays of up to a few seconds, allowing one player to slow down their environment and gain a strategic advantage, while game-time appeared normal to their opponent.


Bu olmaz işte
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 5:02 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Blood'ın yapımcılarından gelen ve tahminimce bomba gibi gelen FPS-Korku F.E.A.R da aynı teknolojinin kullanıldığı 4-5 ay önce duyuruldu.Birkaç aya kadar piyasada olacak.O zaman öğreniriz nasıl olduğunu...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 5:54 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Nomax demiş ki:
Blood'ın yapımcılarından gelen ve tahminimce bomba gibi gelen FPS-Korku F.E.A.R da aynı teknolojinin kullanıldığı 4-5 ay önce duyuruldu.Birkaç aya kadar piyasada olacak.O zaman öğreniriz nasıl olduğunu...


O oyunun beta'sı zaten oynanıyor.

http://www.pcgamessource.com/previews/f/fear2.php

"The oddball of the three is the SlowMo Deathmatch. This game mode allows you to enable slow motion after killing another player which you'll also be able to do in the single-player game. Once a player activates slow motion, every player enters slow motion so the whole game slows down. The effect looks very nice while it adds a blurry look to the edges of the screen, and the whole environment seems to look more crisp and grainier. This is by far one of the only real treats for the multiplayer aspect."

Yani bir oyuncu birini öldürdüğünde haritadaki herkesi bullet-time'a sokma hakkı kazanıyor. Benim ikinci şıkta söylediğim gibi Smile Arada üçüncü bir ihtimal olursa biri gelip söylesin. Japonlar yapıyormuş demeyin... Teorisini anlatın.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
asyncore



Kayıt: Jan 13, 2004
Mesajlar: 110
Nereden: Gevrek, darı ve çiğdem yenen yerden

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 6:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Evet bu mantıklı. Ya MMORPG gibi oyunlarda böyle bir şey yapmaya çalışılsa ne olur düşünsenize Twisted Evil Koca sunucudaki bütün oyuncular yavaşlayacak mı?

Ayrıca dikkatinizi çekti mi bilmiyorum, lag yaptırarak elde edeceklermiş sonucu. Bu da forumda tartışanların dediği gibi biraz oyuncuları kızdırmaz mı?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 7:50 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

İmkansız diye bişi yoktur! Ama nasıl yapılır bilemem... sanırım biraz rasgelelik var olayda... Aynı bir futbolcunun koşu yoluna topu atmak gibi oyuncunun o anki hareket hali ağır çekimde ilerliyor olsa gerek... Sonra toparlamak için güncel konuma hızla çekiliyor... Evet yapılabilir!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
KePhReNZ



Kayıt: Jan 02, 2003
Mesajlar: 55
Nereden: İzmir

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 9:50 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Benim düşünceme göre lokal bir olayda o olayı ilgilendiren tarafları etkilicek, ekstra bir müdahelede normal hızına geri donecek
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
graphmaster



Kayıt: Mar 24, 2004
Mesajlar: 175
Nereden: Adana

MesajTarih: Thu Jul 28, 2005 5:06 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

sloMo'ya girecek bölge belirlenebilir.Mesela biri slo mo yapınca her client de sloMoya girer ama ne zaman ki arada hiç nir clientin olmadığı mesela 5 m'lik boşluk kalır,o zaman o boşluk dışındakiler normal hayatına devam eder
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
graphmaster



Kayıt: Mar 24, 2004
Mesajlar: 175
Nereden: Adana

MesajTarih: Thu Jul 28, 2005 5:22 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

gibi yani...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
graphmaster



Kayıt: Mar 24, 2004
Mesajlar: 175
Nereden: Adana

MesajTarih: Thu Jul 28, 2005 5:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

birisi o sınır bölgesine girdiğinde daireler genişleyecek hemen
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Thu Jul 28, 2005 5:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

O zaman, alan içindekiler yavaşlarken, dışarıdakiler bu yavaşlığı avantajlarına kullanacaklardır?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
asyncore



Kayıt: Jan 13, 2004
Mesajlar: 110
Nereden: Gevrek, darı ve çiğdem yenen yerden

MesajTarih: Thu Jul 28, 2005 5:58 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DG demiş ki:
"Sahne" diye belirttiğim şeyin nerede bittiğine kim nasıl karar verecek orası muamma, mesela çok uzakta duran biri bullet-time'a girmiş kafileye takır takır saydırırsa işler çığırından çıkar Smile


Bu olur işte Razz
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Thu Jul 28, 2005 6:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Dışarıdan müdahale olduğunda her şey eski hızına geri dönmeli kephrenz'in dediği gibi. Ama yerel SlowMo'nun ağ performansı üzerinde olumsuz etkileri olabilir. Ayrı ayrı oyuncular, SlowMo alanları gibi kümelerin tutulması ve bunların istemcilere bildirilmesi gerek. Ama komple haritayı SlowMo'ya sokmak ağ açısından pek zahmetli olmasa gerek. Bugün bile coni diyarında 8-10 kişilik oyunlarda hala 200 ping'de olabilen oyuncular bulunuyorsa bu olay durumu daha da beter hale getirir.

Aslında veri yapıları ve ağ programlama konusunda orta+ derece bilgi sahibi olması gereken birinin söylemesi gerek nedir, ne değildir. Ama benim fikrim bu şekilde...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Serkan



Kayıt: Mar 29, 2003
Mesajlar: 54
Nereden: bileyim?

MesajTarih: Thu Jul 28, 2005 9:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bence bullet-time modundaki kişi ekranında : kendi normal , diğerler kullanıcılar yavaş hızda hareket edecek böylece bullet-time modundaki kişi diğerlerine göre çok hızlı olacak...

Bullet-time modunda olmayan kimseler ise bullet-time modunda olan kişiyinin çok hızlı hareket ettiğini görecekler ve o kişiye göre çok daha yavaş kalacaklar... Tabii onlarda bıllet-time moduna girerlerse o kişi ile eşit hızlarda olacaklar...

EN azından ben böyle tahmin ediyorum...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Konu Dışı Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa 1, 2  Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.305 Saniye