Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - openGL DirectX
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

openGL DirectX

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Joker



Kayıt: Jul 15, 2005
Mesajlar: 11

MesajTarih: Tue Jul 19, 2005 9:04 am    Mesaj konusu: openGL DirectX Alıntıyla Cevap Ver

merhaba ben openGL ve DirectX hakkında araştırma yapıyordum ama dökümanlarını genellikle 3d üzerine yazılmış..
ben Uo benzeri bi oyun yazmaya çalışıyorumda düz yazdığımda performans bitik oluyor(grafik açısından)
onun için elim mahkum kullanmaya karar verdim openGL directX...
artık ne nedir nasıl kullanılır nerde ne için kullanılır onu araştırıyorum ama temel bilgim olmadığı için ve dökümanlarınız 3d ile ilgili yazılar olduğu için henüz bi ilerleme kaydetemedim...

Bana yardımbı olabilirseniz sevinirim...

Teşekkürler..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Tue Jul 19, 2005 11:34 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

2B'da çalışacaksan DX'i tavsiye etmem. Çünkü 9.x sürümlerinde DirectDraw yok. Yani gerçekte 2B üzerinde değil de 3B'de özel bir düzlem üzerinde işlerini yapıyorsun (z var) Boşu boşuna işlerini karıştırabilir. Veya DX kullanacaksan bile 9.0 kullanma, eski sürümlerden birini tercih et.

Rotate (döndürme), scale (ölçeklendirme), shear (yatırma) gibi dönüşümlerle çalışacaksan önce lineer cebir'in geometrik yorumunu öğren bir yerlerden (bunlar olmadan da olur tabii trigonometri ve cebir yeter ama matris güzel bir ortam sunuyor bu işleri yapmak için) Zaten 2B'de bu işleri yapmak çok zor değil.

OpenGL hakkında bilgim yok.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Tue Jul 19, 2005 11:47 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Eğer DirectX'in eski sürümlerinden biri olur ve biraz da C biliyorum diyorsan:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0672323699/qid=1121765997/sr=1-2/ref=sr_1_2/104-1942843-7047935?v=glance&s=books

Biraz eski ama hala 2B oyun yapımına giriş için iyi bir kaynak. Ama yazarı (Andre LaMothe) geyik yapmayı çok sever Smile Söylemedi deme...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
scg



Kayıt: Oct 30, 2002
Mesajlar: 38
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jul 19, 2005 12:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:

2B'da çalışacaksan DX'i tavsiye etmem. Çünkü 9.x sürümlerinde DirectDraw yok.


Ben DX i tavsiye ederim. DirectDraw un olup olmaması önemli değil.
D3DXSPRITE interface i var ve çok kullanışlı.

scg
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Tue Jul 19, 2005 12:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

lütfen birkez daha dx mi opengl mi tartışmasına girmeyelim. bitmez.

ilk mesajdan anlaşılan, 2b çalışmak istiyorsun, dx/gl işini tabi ki görür, bulaşmak istemezsen de SDL, Allegro gibi daha küçük ve basit kütüphaneler var. SDL ile ilgili bu sitede de yeterince dokuman var.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Joker



Kayıt: Jul 15, 2005
Mesajlar: 11

MesajTarih: Tue Jul 19, 2005 12:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

vb kullanıyorum türkçe bi kaynak özellikle directX ve openGL in ne oldugunu anlatan nasıl kullanıldıgını anlatan bi dokumana ihtiyacım var...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
wachoo



Kayıt: May 18, 2005
Mesajlar: 33

MesajTarih: Tue Jul 19, 2005 3:18 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Joker demiş ki:
vb kullanıyorum türkçe bi kaynak özellikle directX ve openGL in ne oldugunu anlatan nasıl kullanıldıgını anlatan bi dokumana ihtiyacım var...


Smile herkeze lazım ama yok. Zannedersem sen Türkçe hemen elinin altında bir kaynak arıyorsun ama yok öyle.Bizim işimiz bi kat daha zor.Diğer arkadaşlar vermeden sana bi link vereyim evet elimizde Türkçe olan "Yegane" site bu(directx hakkında)
buradakileri şerbet gibi iç yola koyul www.msakademik.net sonra open gl ile ilgili türkçe bi sürü döküman kaynak kod var sitemizde de mevcut daha ne olsun.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
ercan15tr



Kayıt: May 26, 2005
Mesajlar: 14
Nereden: İzmir

MesajTarih: Tue Jul 19, 2005 4:50 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

http://www.2dgame-tutorial.com
dx de 2d nasıl oyun yapılacağı hakkında guzel bir site.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.195 Saniye