Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - vb de grafik hareket ettirmek...
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

vb de grafik hareket ettirmek...

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Joker



Kayıt: Jul 15, 2005
Mesajlar: 11

MesajTarih: Fri Jul 15, 2005 9:05 am    Mesaj konusu: vb de grafik hareket ettirmek... Alıntıyla Cevap Ver

beyler ben bi pencerede grafiğin hareket etmesini istiyorum yani dynamic map olucak arkada...
ultimaonline daki gibi karakter ortada sabit olucak arkadaki map hareket edince yürüyor havası katıcak ama vb de arkadaki mapi nasıl hareket ettireceğim...
Ps:Tabi mouse sağ click ile hesaplanan kadar map sola sağa fln gidicek...

Teşekürler Şimdiden...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jul 15, 2005 11:33 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bunu gerçekleştirmek için pekçok yöntem var.. en popülerlerinden bir tanesi de tile mapping (tile maps) olarak adlandırılan hadise.. şöyleki: haritanı 32x32, 64x64 gibi tile olarak adlandırılan parçaları kullanarak hazırlayacaksın.. karakter yürüdüğü zaman büyük harita matrisi içerisinde hangi tile da bulunduğu bilgisi sende olacağından etrafında bulunan tile ları (arkaplan) hesaplayıp sadece onları çizdirmek sorun olmayacak.. hatta yumuşak bir kayma efekti için çizim yüzeyinden daha büyük bir bölgede çizimi gerçekleştirip, daha sonra bu çizimi kaydırarak ekran yüzeyine her frame kopyalamak daha güzel bir sonuç verecektir..

buda link:
http://www.yov408.com/html/tutorials.php?s=66
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
RoadMaster



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 209

MesajTarih: Fri Jul 15, 2005 11:33 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

karkter için sabit bir x y belirlersin.sanırım goruntulemeyi picture box uzerinden yapıyorsun.picture box içine tüm haritanın resmini yüklet.sonra karakterini koy.kullanıcının picture box üzerinde tıkladığı yerin x ve y sini al ve picturebox iiçindeki pictureyi move komudu ile kaydır. umarım anlatabilmişimdir
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
Joker



Kayıt: Jul 15, 2005
Mesajlar: 11

MesajTarih: Fri Jul 15, 2005 12:12 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

hmm biraz akrışık ama söylediklerinizden yola çıakrak biraz kurcalayım pek fazla grafikle uğraşmadığım için fransız kaldım bıraz Smile

ilk cvp yazan arkadaşın demek istediği>

kare kare bölüyüm mapi sonra kare kare ayırıyım mı?
sonra bi adım attığında bütün kareleri yeniden loadlasın bi kare kayarak yani?
bunumu demek istedin?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jul 15, 2005 1:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

öyle bişey, fakat esas önemlş olan elindeki parçaları (tile) birleştirip bir harita yapmak, elindeki haritayı parçalara bölmek değil.. ama dediğinde olur, neden olmasın.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Joker



Kayıt: Jul 15, 2005
Mesajlar: 11

MesajTarih: Fri Jul 15, 2005 1:42 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

anladım ama vb de Image'in Url ine nasıl ulaşıcam,
asp de system mystem yapıoduk Smile
controlune ulaşıp resimleri adım attığında refresh ettiremedim Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
levent



Kayıt: Mar 13, 2003
Mesajlar: 188
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Fri Jul 15, 2005 11:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

map sistemi her dilde aynı mantıkla kurulur, büyük bir picture nesnesi,hdc alanı ya da surface oluşturursun(örnek 256x256 olsun) ,sonra bunu 16x16 ya da 32x32 gibi karelere bölersin(bizimki 16x16 olsun). bir array yaratırsın mesela tiles(1 to 16,1 to 16) gibi sonra bu tiles dizisine her dokuyu(ağaç,kum çim vs) temsil edecek bir sayı atarsın. sonra program çalşırken bu diziye göre sırayla küçük tileları büyük alana basar. bunu da bir döngü içinde yaparsan gayet güzel,kaydırmasız(flicker-free) bir çıktı elde edersin. Konuyla ilgili delphi dökümanı hazırlamıştım. ama kodları çok basit yani vb'ye transferi 10-15 dakikanı almaz. istiyorsan bir bak sitede dökümanlar kısmında "Delphi ile oyun yapımı 2" gibi bir şey olmalı.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
blackksk



Kayıt: Apr 02, 2005
Mesajlar: 12

MesajTarih: Sat Jul 16, 2005 3:54 pm    Mesaj konusu: c/c++ de harket sistemi Alıntıyla Cevap Ver

arkadaşalar c/c++ de harket yani bir cisime hareketi nasl yaptırtırım ayrıca php yada asp ile oyun nasıl yapabilirim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Joker



Kayıt: Jul 15, 2005
Mesajlar: 11

MesajTarih: Sat Jul 16, 2005 4:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

1. si konuyla alaksız bi şekilde yeni konu için YENİ konu açmalısın
2. olarak asp de postback yuzunden yapabileceğini sanmıyorum yada ben bilmiyorum?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.167 Saniye