Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Java3d vs Opengl
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Java3d vs Opengl

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
realteco



Kayıt: Jun 16, 2005
Mesajlar: 21

MesajTarih: Thu Jul 14, 2005 4:53 pm    Mesaj konusu: Java3d vs Opengl Alıntıyla Cevap Ver

Arkadaslar Java3d mi yoksa opengl mi sizce daha uygun bir bilgisi olan varmı.Hangisini kullanmak daha kolay..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Jul 14, 2005 5:39 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

java3d üst seviye bir scene-graph kütüphanesi olarak adlandırılabilir. üst seviye = kolay kullanım, bol seçenek.. alt seviye gerçekleştirimde yanlış hatırlamıyorsam platforma göre dx ya da ogl kullanıyor du, yani her durumda donanımsal olarak uygulamanın hızlandırıldığını kabul edebiliriz.

burada önemli olan neyi neye göre kıyasladığın.. aynı algoritmayı bir java birde direk makine koduna çevrilip optimize edilerek oluşturulmuş olarak çalışan bir obje kodu ile karılaştıralım (artık derlenmiş C++ mı dersiniz delphi mi, orası çokda önemli değil: biz X diyelim)

eğer algoritmanın tıkanma noktası grafik kartı ise, yani grafik kartına çokça yüklenmeden ötürü bir yavaşlama oluyorsa kodun java ya da X olması çokda önemli değil, ikisinde de aşağı yukarı aynı performans alınır.. fakat, algoritma cpu ya yükleniyorsa, yani cpu da kod işletilme zamanları oldukça önemli ise bu durumda native (X) ve interpreted (java) arasında ciddi hız farkları oluşabilir..

senin sorun java3d mi, opengl mi? diyerek bayağı eksik kalmış.. açıkçası ben java3d mi, yoksa java+ogl mi yoksa X+ogl mi demek istediğini pekte anlayamadım..

bu yüzden az çok saçmaladıysam özür Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
realteco



Kayıt: Jun 16, 2005
Mesajlar: 21

MesajTarih: Thu Jul 14, 2005 5:46 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Sorum suydu aslında.Ben senin cevabı pek anlayamadım daha cok yeniyimde
yani hic bir tecrubem ve egitimim yok sadece kitaplarım var.Deri Mühendisliginde okuyorum izmirde.Neyse sorum 3 Boyutlu bir oyun yazmak icin java3d diye bi kütüphane var javanın onumu kullanim yoksa opengl4java
diye bi kütüphane var onumu kullaniyim hangisi daha kolay kullanıma sahip Rolling Eyes
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
xmxdas



Kayıt: Jun 06, 2004
Mesajlar: 44
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Jul 14, 2005 7:29 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:

ava3d üst seviye bir scene-graph kütüphanesi olarak adlandırılabilir. üst seviye = kolay kullanım, bol seçenek.. alt seviye gerçekleştirimde yanlış hatırlamıyorsam platforma göre dx ya da ogl kullanıyor du, yani her durumda donanımsal olarak uygulamanın hızlandırıldığını kabul edebiliriz.


Bu yeterli değil mi?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
realteco



Kayıt: Jun 16, 2005
Mesajlar: 21

MesajTarih: Thu Jul 14, 2005 7:38 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Evet yeterli.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
realteco



Kayıt: Jun 16, 2005
Mesajlar: 21

MesajTarih: Thu Jul 14, 2005 9:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Sun nın sitesinde java3d api diye download menüsünde 2 secenek var biri
"java3d-1_3_1-windows-i586-directx-sdk" digeri
"java3d-1_3_1-windows-i586-opengl-sdk" bunların anlamı nedir.bunların üstüne birde directx sdk ve opengl indirmemmi gerekli.Ve java3d nerde.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.228 Saniye