Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - trrace oyun deneyi (harita gezintisi)
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

trrace oyun deneyi (harita gezintisi)
Sayfa Önceki  1, 2
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Sun Jul 10, 2005 12:48 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

proximity demiş ki:

3d strateji oyunu alanı gibi geldi. Böyle bir haritadan yarış oyunu çıkarabilirsen şaşırırım açıkçası. Başarılar, kolay gelsin...


valla arkadaş oyunda öyle bir collusion yapmam lazımki (arabanın yol üzerinde gidebilmesi için) iki gündür beni bitirdi

gerçi cevap gelmiyor ama bir soru daha Confused

diktörtgen prizması şeklinde (dönebilen) bir hacim içine ücgen değdimi
beni uyaracak bir matematik algoritması varmı ? varsa niye kendimiz bir daha icad etmeye çalışalımki değilmi ?

-google de bulamadım

ayrı bir form mu açayım bu sorular için (çok önemli bunlar)

ilginize teşekkürler Sad
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
paradox



Kayıt: May 27, 2005
Mesajlar: 120
Nereden: bursa

MesajTarih: Sun Jul 10, 2005 2:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

dikdörtgen bir hacim içine üçgen değince beni uyarsın varmı böyle bir algorita demişsin..algoritmayı sen yazmışsın zaten.basit bir obje çarpışması deilmi.benmi yanlış anlamışım ki?..arabın yol üstünde gitmesi(insanın yol üstünde yürümesi benzer herhalde!!) onu da yaptım bi kaç bişey daha var yollucam uyarsa izah ederim hepsini.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Sun Jul 10, 2005 2:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

arkadaş bende prizmaya üçgen değmesini tıplı senin dediğin gibi
(insanın yol üstünde yürümesi benzer herhalde!!) bende böyle düşündüm fakat iş matemetiği oluşturmaya gelince fosssssssssss Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Sun Jul 10, 2005 2:56 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

paradox demiş ki:

algoritmayı sen yazmışsın zaten


benim bundan haberim yok eğer ibowar2 den dahsediyorsan orada
silindir üçgen çarpışması yapmıştım ama bunu arabaya uygulayamıyorum[/quote]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
paradox



Kayıt: May 27, 2005
Mesajlar: 120
Nereden: bursa

MesajTarih: Sun Jul 10, 2005 3:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

algoritmayı sen yazmış zaten demekle şunu söylemek istemiştim.
prizmayı(prizma objesine) üçgen(3d de bi üçgen(x1,y1,z1,x2,y2,z2,x3,y3,z3)objesini işte neyse(veya 3ds de yap objelerini.).çarpınca bana söyle bide söyle sağlam çarpsın Very Happy .bunun algoritması budur!! araba-insan muhabbeti ise en basit yoldan- objeyi kameraya kitle.kamera pozisyonunuda u da matrix yüksekliğine uygula.kamera y koordinatında değişirse arabanın x rotatesini ona göre deiştir..(bunları bende biliyorum dicende bu algoritma işte )..




-her mimarinin tek bi mimarcısı vardır-
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
OsmanTuran



Kayıt: Apr 09, 2004
Mesajlar: 210
Nereden: Mersin - K.Maraş gel-git halinde

MesajTarih: Sun Jul 10, 2005 3:34 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

merhaba,
Öncelikle assembly ile iyi bir is cikarttigini soylemem gerek. Bravo.

Önerilerim sunlar olacak:
Bir heightmap tan bir terrain olusturmussun. Ama vertexler arasindaki mesafe cok fazla. Bu yuzden gorunus bol koseli bisey. Vertex sıklığını artirirsan onceden hesaplanmis vertex lighting i uygulayip isiklandirmadan kurtulabilirsin (bildigimiz I / d^2 * cosx le loading te hesaplar vertex color olarak render da surersin). Ayrica gol, yol vs gibi yerlerin birlesim yerleri daha yumusak olabilir. Unreal 2, 3 motorlarinin technology sayfalarina bir gozat. Orada ne demek istedigimi daha iyi anlarsin.

devreci demiş ki:
arkadaşlar nfs araba yarışının son çıkanında arabanın farı yere inanılmaz düzgün bir daire şeklinde yansıyor bu NASIL yapılıyor bilen varmı.

(lighmap,vertex light değil farklı bir sistem var anlayamadım acaba dx'in son sürümlerinde yeni bişeylermi yapıldı haberim yok)


NFS de iki opsiyon soz konusu. Shading+texture projection ve texture projection. Oyle araba fari gibi spot lambalara benzer yapilarda texture projection i bir cubemap yardimiyla yapmak daha kolay ve kontrol edilebilir oluyor. Isin icine biraz da shading serpistirince gorsel kalite daha da artiyor.

Ayrica terrain de multilayer kullanabilirsin. Cok guzel sonuclar alabilirsin.

Kolay gelsin
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Sun Jul 10, 2005 5:44 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Soğol hocam hepsini araştıracağım
(sonuçda amacımız dünya seviyesine ulaşmak)

paradox sağol çarptıracam sözzz Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Tesla



Kayıt: Feb 17, 2004
Mesajlar: 245
Nereden: Ankara

MesajTarih: Mon Jul 11, 2005 9:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

devreci

Maşallah çok seri çalışıyorsun, sen kaç kişisin yaw? Smile

Dönüşler çok sert olmuş, böyle kalırsa insanda hemen baş dönmesi yapar söyleyim. (bende yapıyor) Suya bi girdim, yönümü kaybettim karayi bulamadim, ESC yaptim çıkmadı neyse boğulacakken ALT+F4 yetişti imdada. 2. testte karadan gittim, arada göller falan var güzel. Ve sen bunları bide assembly ile kodluyorsun sana içimden hem helal olsun hem de camış dedim. Adam gibi bir dile geçsene, beynine yazık. Sonra aklıma "Her yiğidin bir yoğurt yiğişi vardır" sözü geldi, ve sana camış demekten vaz geçtim.

madprogrammer'daki durum bende de oluştu, oyun teoride 1fps ile çalıştı. Uygulamada tatmin edici hızdaydi.

"Ayrıca madprogrammer o ekran kartı ne öyle yaw?, höööst Smile, güle güle kullan"
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
devreci



Kayıt: Mar 04, 2005
Mesajlar: 256

MesajTarih: Mon Jul 11, 2005 10:17 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

sağol tesla ilk oyunu yaptıktan sonra insan seri bir şekilde ilerliyor
assembly içinde aynı bu durum bi iki program yaptıktan sonra adam alışıyor.

ha birde şu an bu siteyi sabırsızlıkla bekleyen "Tehlikeli Ateşci" diye assembly ile yazdığım bir oyunum var. yanlız son günlerde site çok hızlı ilerliyor şimdi gödersem hemen aşşağı inip yok olup gidecek

(mesela ibowar2 4 gün sitede kaldı)

yakında gönderecem elinizden öper Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Spawned_c



Kayıt: Jun 11, 2004
Mesajlar: 115
Nereden: Kornanın dori dori ettiği yerden

MesajTarih: Tue Jul 12, 2005 1:50 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

128 MB GeForce4 MX 4000 , AMD Athlon XP 2500+, 512MB ram de 123 FPS... güsel gidiyor. devam devam Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
LorenSoth



Kayıt: Oct 12, 2004
Mesajlar: 99

MesajTarih: Wed Jul 13, 2005 7:24 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:

valla arkadaş oyunda öyle bir collusion yapmam lazımki (arabanın yol üzerinde gidebilmesi için) iki gündür beni bitirdi

ilginize teşekkürler Sad


Şöyle bir şey deneyebilirsin ki en hızlısının bu olacagına düsünüyorum, şimdi etrafın karelerden olsutugunu varsayalım 4 e 4 lük bi alan alalım ornegin ( ornek die boyle kücük aldım ) ve soyle bi kac basit yararlı structlar hazırlıyalim

Kod:

struct Vector3f
{

float X, Y, Z ;

}


struct QUAD
{
 QUAD IN KÖŞELERİ

A     D
-------
|     |
-------
B     C

Vector3f A,B,C,D ;

}

//Smidi bizim alanımızda su sekilde olacak :

QUAD MAPDATA[4][4]  ;// 4 e 4 lük


Her QUAD, bildigimiz primitive ,koordinatları hakkındada full bilgimiz var.

Şimdi aranın koordinatınıda bilioruz, yani tek nokta olarak düsünürsek
arabanın X ve Z koordinatını kullanarak MAPDATA dan hartianın Y bilgisni cekebiliriz. ve hic bi collision a gerek kalmaz.
Örnegin : 4 e 4 lük quad alan ve her quad arasıda Directx uzakligi olarak 6 birim olsun. ve arabanın koordinatlarından X i 15 , Z i ise 10 olsun. Yani
X 15 ise ( 15 / 6 = 2 ) 2. indexte, Z 10 ise (10 / 6 = 1) 1.indexte
yani kısacası arabanın Y sini yani yuksekligini surdan bulabiliriz
MAPDATA [2][1].A.Y ; Tabi A yı aldım oda Quad ın sol yukardaki köşesi sen artık kafana gore alırsın. Ama işte Quadların uzunlugu fazla olorsa o zaman atlamalar olusacaktır. Onuda halletmek icin Buldugun Quadın yani bu durumda MAPDATA [2][1] , yani Y = 0 düzlemine normalini alıp, bu normal in senin quadla kesisim noktasını bulucaksın ve boylece ordaki Quad ın Y sini bulmus olacaksın ki en garatilisi bu. Neyse demin yazdıgımını birazcıkta olsa görsellige dökmeye calısim basitce.


Car = C (Arabanın A sini kullanmadım yukardaki ile karısmasın ilk okudugnda die)
Kod:


// Bizim Mapimizin  :

------------------------
|     |     |     |     |
------------------------
|     |     |  C  |     |
------------------------
|     |     |     |     |
------------------------
|     |     |     |     |
------------------------
C.Y = MAPDATA [2][1].A.Y ;
// C.Y arabanın Y si yani.


Biraz acele anlattım karısık gelebilir kusura bakma Cool , umarım yardımcı oldum, kolay gelsin !
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2
2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.179 Saniye