Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
devreci
Kayıt: Mar 04, 2005 Mesajlar: 256
|
Tarih: Fri Jul 08, 2005 8:58 pm Mesaj konusu: trrace oyun deneyi (harita gezintisi) |
|
|
Arkadaşlar şu an sadece haritada dolaşıyosunuz. 760kb
http://www.free-webhosting.com/devreci/trrace.exe
inanılmaz büyük bir alanda (500X3000) oyunanacak
araba yarışı.
özellikleri:
-bmp'yi otomatikman yer haritasına çevirme
-light
-textureyi ayarlayabilme
-göl,nehir
-obje gösterebilme (ev,ağaç vs...) şimdi yok.
-assembly dili dx7.0
su anki teknoloji testte:
ileri ok
geri ok
sağ ok
sol ok
(alt+f4) çıkış
yaw başta bana kolay bi iş gibi geldi ama baya zor
acaba başka bilgisayarda ÇALIŞACAKMI bunu merak
ediyorum zaten bu yüzden yolladım. eğer çalışmıyosa boşuna
uğraşmıyah. yorumunuzu bekliyorum.
ibre fps'yi gösteriyor. zip'de yol haritası var |
|
Başa dön |
|
|
GameRealist
Kayıt: Oct 08, 2004 Mesajlar: 220 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Jul 08, 2005 9:08 pm Mesaj konusu: |
|
|
Burdaki bilgisayarda sorunsuz hızlı bi şekilde çalıştı. Çalışmalarında başarılar ve kolay gelsin... |
|
Başa dön |
|
|
vesaire
Kayıt: Aug 12, 2004 Mesajlar: 1
|
Tarih: Fri Jul 08, 2005 9:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
benim bilgisayarımda da gayet güzel çalıştı
bu 500x3000 metre cinsinden bişey oluyor değil mi valla bayaa büyük bir alanmış ben de böyle bişey çizmek istemiştim 3d game studioda ama yer şekilleri sorun oldu sonra içine nesneleri koydukça derleme süresi arttı da arttı
valla helal olsun güzel olmuş da biraz daha gerçekci olsa daha ii olmaz mıydı tabi ben bu konuda pek bişey bilmiyorum çok zor olabilir sen bana bakma cahil konuşur işte böyle
çalışmalarında başarılar |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Jul 08, 2005 9:33 pm Mesaj konusu: |
|
|
slm,
Baktim 100 fps++ calisti.
Madem objeleri kameraya uzaklgina gore cizdireceksin o zaman en sonda kalan kisma Fog koy ve oyuncu sanki ordan sonrasida ciziliyor sansin obur turlu goze hos gelmiyor.
Klavye hareketleri guzel degildi biraz daha gecisleri yumusatirsan guzel bir calisma olucak gibi.
birde su sozun tuhafima gitti.
Alıntı: |
yaw başta bana kolay bi iş gibi geldi ama baya zor
acaba başka bilgisayarda ÇALIŞACAKMI bunu merak
ediyorum zaten bu yüzden yolladım. eğer çalışmıyosa boşuna
uğraşmıyah. yorumunuzu bekliyorum.
|
madem bir ise basladin calismasa bile calisir hale getir ,duzelt , onar yani programlama onemli olanda bu zaten yani programcilik .....
Resimden harita olusturma olayida cok guzel olmus cunku bizde bir araba yarisi hazirliyoruz ve max de cizmesi ,dokulari ayarlarmasi bir iskence boyle daha kolay oluyordur kesin.. |
|
Başa dön |
|
|
devreci
Kayıt: Mar 04, 2005 Mesajlar: 256
|
Tarih: Fri Jul 08, 2005 9:41 pm Mesaj konusu: |
|
|
"vesaire" 3000x500 metre sadece karedende olur. Burdaki sayı high-map için kullanılan bmp resmi
vmeydaneri demiş ki: |
madem bir ise basladin calismasa bile calisir hale getir ,duzelt , onar yani programlama onemli olanda bu zaten yani programcilik .....
Resimden harita olusturma olayida cok guzel olmus cunku bizde bir araba yarisi hazirliyoruz ve max de cizmesi ,dokulari ayarlarmasi bir iskence boyle daha kolay oluyordur kesin.. |
ya hocam hakkeden harita hazırması kolay oluyor ben bu büyüklükdeki alanın vertex cinsinden hesapladım 150mb yer tutuyor yani yerden ve hızdan kazanç yeni bölüm yapmam bir saatimi alır. yalnız yolları sonradan çizdirmek gerekiyor yeni kafama dank etti gölleride.[/quote] |
|
Başa dön |
|
|
devreci
Kayıt: Mar 04, 2005 Mesajlar: 256
|
Tarih: Fri Jul 08, 2005 9:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
UYARI !!! :
eğer bu yöntemle oyun yapıyorsanız yolları texture yöntemiyle çizdirmeyin
arabanın tekerinden çıkan vertexlerde arazi üzerine yolu sonradan çizdirin ve vertexleri data dosyasına kaydedin. neden diyecekseniz yolların kenarının dönemeçlerde düzyün yay biçimini alması için. |
|
Başa dön |
|
|
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sat Jul 09, 2005 12:39 am Mesaj konusu: |
|
|
420 fps de çalıştı. |
|
Başa dön |
|
|
paradox
Kayıt: May 27, 2005 Mesajlar: 120 Nereden: bursa
|
Tarih: Sat Jul 09, 2005 1:04 am Mesaj konusu: |
|
|
bmp den harita iyi fikir evet bende o şekilde kullanıyorum..
neden assemler kullanıyosun zor olmuyormu.kaç tane assemblerle yapılmış son teknoloji 3d oyun var?
kaç satır kod yazdın ?...
obje gösterebilmeyide açıklarmısın ?
şimdiden teşekkürler
- macrosoft devri ...- |
|
Başa dön |
|
|
proximity
Kayıt: Apr 04, 2005 Mesajlar: 395 Nereden: istanbul
|
Tarih: Sat Jul 09, 2005 3:10 am Mesaj konusu: |
|
|
Verdiğin linke tıkladım ancak herhangi bir dosya indirmesi olmadı. Karışık şekillerden oluşmuş upuzun bir sayfa çıktı karşıma. Bir tek sayfanın en üstünde " This program must be run under win32 " gibi bir yazı okunuyor, gerisi karma karışık. Acaba benim web browserımda mı sorun var? Mozilla Firefox kullanıyorum. |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Sat Jul 09, 2005 9:30 am Mesaj konusu: |
|
|
@proximity: firefox direk exe linklerin boyutu belli değilse onlar herkesin kullandığı ve hemen her sistemde var olan txt formatına uyarlayıp açıyor uyarlayıp demiyelim de boyut belli değilse txt olarak görüyor (firefox'un kaynak kodunu incelememişsin herhalde karışık biraz ama az bişi c/c++ bilgin varsa kolaylıkla çözülebilir bir bak bence) yapman gereken şey linke sağ tıklayıp save link as tuşuna basmak ya da türkçeyse yolu farklı kaydet gibi bir şey olmalı sonuçta bir farklı kaydet var olayın içinde
@ana konu: neden bilmiyorum ama galiba fps ibresi sapıttı görünce rüya gibi kartı. kaç fps olduğunu kestiremiyorum (yazmıyorsa başka bir yerde tepede bir 1 vardı ama hız ibresi 0'ın hemen sağındaydı) bu arada denediğim kart leadtek winfast geforce 7800 gtx.
gayet başarılı ama vmeydaneri'ne katılıyorum bence de ufak bir sisin zararı olmaz zaten yeterince hızlı.
-MaD- |
|
Başa dön |
|
|
ottoman
Kayıt: Jun 18, 2003 Mesajlar: 10
|
Tarih: Sat Jul 09, 2005 10:22 am Mesaj konusu: |
|
|
Walla oyun benim antika da çalışmadı....Ama siz benim antika ya bakmayın o doğru düzgün hiç bi oyunu çalıştırmaz.. Oyunu normal bi bilgisayarda denedim oyun güzel gidio.. Çalışmalarında başarılar...
P.S: Bmp'yi otomatik yer haritasına çevirme fikri çok iyi olmuş... |
|
Başa dön |
|
|
devreci
Kayıt: Mar 04, 2005 Mesajlar: 256
|
Tarih: Sat Jul 09, 2005 10:42 am Mesaj konusu: |
|
|
3d ekran kartı olması lazım
paradox demiş ki: |
bmp den harita iyi fikir evet bende o şekilde kullanıyorum..
neden assemler kullanıyosun zor olmuyormu.kaç tane assemblerle yapılmış son teknoloji 3d oyun var?
kaç satır kod yazdın ?...
obje gösterebilmeyide açıklarmısın ?
şimdiden teşekkürler |
ne kadar satır yazdığım exe'nin büyüklüğünden anlaşılır
Obje gösterebilme yöntemi:
ayrı bir bmp resminde noktalar objeleri gösterecek ekrana
vertexler çizdirilirken diğer bmp resmindeki nokta nın
karşılığı olan obje koordinatlar matrix'de girilerek
ekrana ev,ağaç vs. çizdirilecek.
şu an ayrı bir bmp resmi ile light sistemi var (vertex light) ama şimdi bmp beyaz etraf tam görünsün diye
daha sonra sis,yağmur,kar vs eklerim belki.
"proximity" o yazıları hiç değiştirmeden *.exe olarak kaydetip açabilirsin . |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Sat Jul 09, 2005 12:19 pm Mesaj konusu: |
|
|
Eski demon çalışmamıştı (uzay gemisi olan) fakat bu gayet iyi çalıştı.BMP den harita yaratmak da çok yeni bir teknik değil fakat iyi olmuş işini kolaylaştırmış bir world editor yazmaktan çok daha kolay.Bakalım collision, araç fizikleri vs. nin altından kalkabilecek misin...Başarılar dilerim. |
|
Başa dön |
|
|
devreci
Kayıt: Mar 04, 2005 Mesajlar: 256
|
Tarih: Sat Jul 09, 2005 6:41 pm Mesaj konusu: |
|
|
nomax collusion ile biraz uğraştım inanılmaz matematik lazım.
bende sistemde biraz değişiklik yaptım bu sistemle vertex sayıları azalacağı için light uygulanamıyor (arabanın farı daire şeklinde yere yansımıyor) üçgenler aydınlatıldığı için her taraf aydınlanıyor.
arkadaşlar nfs araba yarışının son çıkanında arabanın farı yere inanılmaz
düzgün bir daire şeklinde yansıyor bu NASIL yapılıyor bilen varmı.
(lighmap,vertex light değil farklı bir sistem var anlayamadım acaba dx'in son sürümlerinde yeni bişeylermi yapıldı haberim yok) |
|
Başa dön |
|
|
proximity
Kayıt: Apr 04, 2005 Mesajlar: 395 Nereden: istanbul
|
Tarih: Sun Jul 10, 2005 2:25 am Mesaj konusu: |
|
|
madprogrammer önerin için teşekkürler işe yaradı
Programı yükledim. Gayet büyük bir alan fakat bana yarış oyunundan çok 3d strateji oyunu alanı gibi geldi. Böyle bir haritadan yarış oyunu çıkarabilirsen şaşırırım açıkçası. Başarılar, kolay gelsin... |
|
Başa dön |
|
|
|