Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - SDL_main
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

SDL_main

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum)
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jul 05, 2005 9:24 pm    Mesaj konusu: SDL_main Alıntıyla Cevap Ver

Arkadaşlar benim bir sorunum var sdl'de:
sdl'de normalde 0 error,0 warning olması gereken bir yerde program bir hata mesajı veriyor:
error C2601: 'SDL_main' : local function definitions are illegal

Ne yapmam gerek?Bütün kütüphaneleri ekledim, h'ları da ekledim Sorun nerde olabilir?Cevaplarınız için teşekkürler...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Tue Jul 05, 2005 9:26 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Sorunun nerden kaynaklandığını zaten konu başlığında yazmışsın; SDL_Main sanırım, main fonksiyonunu tanımlamasında bir yanlışlık var! Parametre sayısı, tipi yada geri dönüş değeri gibi... Kolay gelsin!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Jul 06, 2005 9:38 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

main'i şöyle tanımlamıştım:
int main(int argc, char *argv[])
kütüphaneden mi kaynaklanıyor diye düşünüyorum ama o da en son sürüm ve eklemiştim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Jul 06, 2005 3:02 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yahu arkadaşlar main'de bir sorun aradım yok!!!Sitedeki pong'u geliştireyim demiştim de işte kod:
Kod:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <SDL/SDL.h>
#include <fmod.h>
#include <fmod_errors.h>
#include <gl/glut.h>
#define RAKETBOYU 100
#define RAKETENI 20
#define RAKETHIZI 200
#define TOPHIZI 250
#define TOPBOYU 32
#define YUKSEKLIK 300
#define GENISLIK 500
SDL_Surface *ekran;
SDL_Surface *raket;
SDL_Surface *top;
SDL_Surface *raket2;
SDL_Surface *bonus;
FSOUND_SAMPLE *sample;
int raket1_poz;
int raket2_poz;
float top_x=GENISLIK/2,top_y=YUKSEKLIK/2;
int top_hizi_x;
int top_hizi_y;
int skor=0;
float time;
float time2;
void ResimCiz(SDL_Surface *resim,int x,int y)
{
SDL_Rect dest;
dest.x= x;
dest.y= y;
SDL_BlitSurface(resim,NULL,ekran, &dest);
}
void SkorYenile()
{
static char str[256];
sprintf(str,"SKORUNUZ : %d",skor);
SDL_WM_SetCaption(str,NULL);
}
void gol()
{
FSOUND_SAMPLE *golses;
skor -= 10;
top_x = GENISLIK/2;
top_y = YUKSEKLIK/2;
SkorYenile();
golses =FSOUND_Sample_Load(FSOUND_UNMANAGED,"goal_1.wav", FSOUND_NORMAL | FSOUND_HW2D, 0, 0);
FSOUND_PlaySound(FSOUND_FREE,golses);
FSOUND_Sample_Free(golses);
}
void Render()
{
SDL_FillRect(ekran,NULL,0x000000);
ResimCiz(top,int (top_x),int (top_y));
ResimCiz(raket,0,int (raket1_poz));
ResimCiz(raket2, GENISLIK - RAKETENI, int(raket2_poz));
SDL_SetColorKey(top, SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB(top->format, 255, 0, 255));
if (raket1_poz<0){raket1_poz=0;}
if (raket2_poz>YUKSEKLIK-RAKETBOYU){raket2_poz=0;}
top_x+=top_hizi_x*time;
top_y+=top_hizi_y*time;
if (top_y<0){top_y=0;top_hizi_y=-top_hizi_y;}
if(top_y > YUKSEKLIK - TOPBOYU) {top_y = YUKSEKLIK - TOPBOYU; top_hizi_y = -top_hizi_y; }
//Sol raket
sample =FSOUND_Sample_Load(FSOUND_UNMANAGED,"boink2.wav", FSOUND_NORMAL | FSOUND_HW2D, 0, 0);
if (top_x<RAKETENI)
{
if (top_y>raket1_poz&&top_y<raket1_poz+RAKETBOYU)
   {
   top_x = RAKETENI;
   top_hizi_x = -top_hizi_x;
   skor += 3;
   SkorYenile();
   FSOUND_PlaySound(FSOUND_FREE,sample);
   FSOUND_Sample_Free(sample);
   }
else
gol();
if (top_x>GENISLIK-(TOPBOYU+RAKETENI))
{
if (top_y>raket2_poz -TOPBOYU&&top_y<raket2_poz+RAKETBOYU)
   {
   top_x = GENISLIK - (TOPBOYU + RAKETENI);
   top_hizi_x = -top_hizi_x;
   skor += 3;
   SkorYenile();
   FSOUND_PlaySound(FSOUND_FREE,sample);
   FSOUND_Sample_Free(sample);
   }
else
gol();
}
SDL_Flip(ekran);
}
int main(int argc, char *argv[])
{
Uint8* BasilanTus;
Uint8* BasilanTus2;
void initSDL(int width,int height,int bpp); {
if (SDL_Init(SDL_INIT_AUDIO|SDL_INIT_VIDEO) < 0 )
{
printf("SDL baslatilamadi: %sn", SDL_GetError());
exit(1);
}
atexit(SDL_Quit);

ekran = SDL_SetVideoMode(GENISLIK,YUKSEKLIK,32,SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);

if ( ekran == NULL )
{
printf("Ekran oluşturulamadı: %sn", SDL_GetError());
exit(1);
}
   if (!FSOUND_Init(44100, 32, 0)) {
      printf("%sn", FMOD_ErrorString(FSOUND_GetError()));
      exit(1);
   }
raket = SDL_LoadBMP("raket.bmp");
raket2 = SDL_LoadBMP("raket.bmp");
top = SDL_LoadBMP("top.bmp");
SkorYenile();
bool bitti = false;

while(bitti == 0)
{
SDL_Event olay;

while ( SDL_PollEvent(&olay) )
{
if ( olay.type == SDL_QUIT ) { bitti = true; }

if ( olay.type == SDL_KEYDOWN )
{
if ( olay.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE ) { bitti = true; }
}
}
static float frameTime = 0.0f;
float currentTime = SDL_GetTicks() * 0.001f;

time = currentTime - frameTime;
frameTime = currentTime;


BasilanTus = SDL_GetKeyState(NULL);
if ( BasilanTus[SDLK_UP] ) { raket1_poz -= RAKETHIZI * time; }
if ( BasilanTus[SDLK_DOWN] ) { raket1_poz += RAKETHIZI * time; }
BasilanTus = SDL_GetKeyState(NULL);
if ( BasilanTus[SDLK_CLTR] ) { raket2_poz -= RAKETHIZI * time; }
if ( BasilanTus[SDLK_SHIFT] ) { raket2_poz += RAKETHIZI * time; }
Render();
}
return 0;
}
}
}

Sitedeki tutorialını derlediğimde 0 hata 0 warnişng çıkıyor ve iki main'de aynı.
Sorun nerde olabilir?Daha ilk oyunum olacak yapamadım hala Sad .Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
hibbit



Kayıt: Sep 16, 2002
Mesajlar: 58
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Jul 06, 2005 4:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

sdl.lib gibi sdlmain.lib 'i de projene ekledin mi?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Jul 06, 2005 7:05 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Evet ekledim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
UzMaN



Kayıt: Jan 29, 2003
Mesajlar: 118
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Wed Jul 06, 2005 8:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

aşağıdaki satırları main'in icinde buldum. bi göz at istersen Wink
return den sonra bi sürü } var onlara da bak.

Uint8* BasilanTus;
Uint8* BasilanTus2;
void initSDL(int width,int height,int bpp);
{
if (SDL_Init(SDL_INIT_AUDIO|SDL_INIT_VIDEO) < 0 )
{
printf("SDL baslatilamadi: %sn", SDL_GetError());
exit(1);
}
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
proximity



Kayıt: Apr 04, 2005
Mesajlar: 395
Nereden: istanbul

MesajTarih: Thu Jul 07, 2005 4:56 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

coolprogrammer, sen 12 yaşındaysan helal olsundan başka diyecek birşey bulamıyorum. Saat sabahın altısı olmuş.Ya ben halüsinasyon görüyorum yada artık bu kodlar 12 yaşında birisi için sıradan basit satırlar haline gelmiş.
Nası yapıyonuz ya ben 12 yaşımda top oynuyodum sokakta
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
proximity



Kayıt: Apr 04, 2005
Mesajlar: 395
Nereden: istanbul

MesajTarih: Thu Jul 07, 2005 5:03 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yok abi imkansız ya! 12 yaşındaki birisi orta 1'de okur. Şimdi senin orta 1'i bitirip orta 2'ye geçmiş olman lazım. Hız, zaman , yol bunları nereden biliyon çıldırcam müfredat mı değişti ?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Jul 07, 2005 9:12 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

coolprogrammer:

direk sorunun ile ilgili değil ama az çok tecrübeli bir programcı olarak bazı önerilerde bulunsam umarım kızmassın:

daha önce hiç aşina olmadığın bir kütüphane ile program yazıyorsan ilk başta çalışan en basit örneklerden birini derleyerek işe başla. (kütüphane ile birlikte gelmesi muhtemel örnek proje dosyaları bu iş için idealdir..) daha sonra yavaş yavaş bu örneği değiştirirken ilerlediğin adımları bir şekilde sakla ki daha sonra hata ile karşılaştığın ve çözemediğin zaman bir önceki çalışan sürüm ile karşılaştırıp en azından hatanın nereden kaynaklanabileceği hakkında bir yorumda bulunabilesin..

kolay gelsin..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Thu Jul 07, 2005 9:25 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

SDL ile ilgileniyorsan işine yarayabilecek bir döküman için link vereyim.

http://www.geocities.com/ragnor_whr/sdl_doc.txt
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jul 08, 2005 2:50 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Özür dilerim arkadaşlar birkaç gündür internet bağlantım kesik olduğu için mesajlarınıza cevap yazamadım.
Walla ben kendimi geliştire geliştire buralara kadar geldim, hiçbir akrabam bilgisayar mühendisi falan da değil, insan isteyince,işe hırsla ve azimle atılınca hiçbir şey olanaksız olmuyor.Fakat eğer siz olmasaydınız değil şu programı basit bir şeyi bile yapamazdım....Verdiğiniz desteğe çok teşekkür ederim.
Ha bu arada:Orta 1 bilgisayar kitaplarında dosya kopyalamayı ve Word'de rengi nasıl değiştireceğimizi öğretiyorlar. Laughing Müfredat değişmedi ama değişse iyi olacak. Very Happy

Deniz önerdiğin yol bana mantıklıca geldi öyle yapacağım gerçekten böyle zor oluyor zaten.

Herkese kolay gelsin...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum) Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.233 Saniye