Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 2:35 am Mesaj konusu: Karanlık Korku Mekan Gezintisi |
|
|
Eveeeett... 1-2 ay önce tanıttığım Karanlıktaki Korku (Yeni Adı Karanlık Korku) ya elimde olmayan nedenlerden ötürü devam edemiyorum. Okulun bitmesi ile karakterleri hazırlamaya başlamıştım. Fakat şuan işe giriyorum ve işim biraz ağır. Bu yüzden bir daha ne zaman oyun programlama ile uğraşırım bilinmez. Bende şu ana kadar gelmiş olduğum noktanın bir demosunu yollamak istedim size. 2 Bölüm var. biri karakterimizin evi diğeri ise evin bahçesi. Umarım beğenirsiniz. Eleştirileriniz doğrultusunda vakit buldukça ilgilenmeye çalışacağım. Herkese çalışmalarında başarılar.
demoyu indirmek için http://www.megaupload.com/?d=087LD6B0 adresine gidiniz. Download için 35sn kadar bekliyorsunuz.
[/b]Not : Zip' li Dosyayı açtıktan sonra Project.exe' yi Tıklayarak Kurulumu Başlatabilirsiniz. BeniOku.txt içerisinde her türlü bilgi mevcuttur (Shift Tuşuna Basılı tutarsanız hızlı gidersiniz ve "esc" ile ana menü yü çağırabilirsiniz)[/b]
M. Onur KAYA (Tek Kişilik Dev Ekip ) |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 2:51 am Mesaj konusu: |
|
|
Karanlık Korkusu olsa daha güzel olabilirdi... İndiriyorum, bakalım n'ile karşılaşacam... |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 2:59 am Mesaj konusu: |
|
|
Bu sefer karanlık yapmadım ilk eleştirilerden sonra. zaten içinde karakterlerde olmayınca pekte korkutucu olmayacağından sis olayını kaldırdım. öleeee yaldır yaldır gez bilader.... Umarım beğenirsin. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 3:29 am Mesaj konusu: |
|
|
Kurulumu tamamlayamadım, sistem dosyaları kurullamıyor çünkü, ihtiyacı olan dosyaları istediği yerde bulamıyor... Ama kurulum sırasındaki görüntülere bakarsak, ehhh sonuçta bir emek var ama üzerinde daha çok çalışılması gerek... |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 3:49 am Mesaj konusu: |
|
|
Bir kontrol edeyim... Olmazsa "sistem dosyaları" adlı klasöre gir ve sutup' u kendin başlat. |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 9:23 am Mesaj konusu: |
|
|
Valla başka bilgisayarda denedim ve çalışıyor. Problemin nedir anlayamadım. Ben birde internet kafede deneyeyim. |
|
Başa dön |
|
|
tetanoise
Kayıt: Jan 18, 2003 Mesajlar: 432 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 10:23 am Mesaj konusu: |
|
|
indirdim...sorunsuzca kurdum...hoş, 3 ayrı kurulum nedendir o ayrı bir konu...
gelelim eksiklere...
1-) oyunun menüsü neden standart bir form gibi duruyor? biraz daha kasılıp fullscreen düzgün bi menü yapılamazmıydı?
2-) grafik ayarlarını değiştirdiğimde menü bir daha gelmiyor...ESC'e basıp ana menüye dönerseniz görebiliyorsunuz...
3-) yükleme ekranları da fullscreen olabilirdi sanki?!?!
4-) level, genel anlamda problemli...kapılar çok dar, entity'ler (nesneler yani) çok iç içe geçmiş...İşin içine birde çarpışma hesabı girdiği zaman neredeyse yürüyemez hale geliyor model...Özellikle yaptığın 2 koridor varki yürümek imkansız gibi sanki...
5-) tüm entityleri prefab yapmak ne kadar mantıklı?!?
6-) çoğunlukla textureler ne renk anlamında ne de kaplandıkları objeler anlamında başarılı değiller... (BKZ: Lavaboda niye paslanmış metal textureı kullanmışsın?!?)
7-) Mekanlarda kullanılan texture'larda (BKZ: duvar, halı, vs...) renk olarak çok canlılar ve genel anlamda uyumsuzlar...
genel olarak, karanlık bir korkudan ziyade "dağ evinde gezinti" olmuş diyebilirim...çok eksik var onur...bide bu işleri TEK başına yapacağım diye kasma
adam bul bikaçtane
kolay gelsin! |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 10:46 am Mesaj konusu: |
|
|
Eyvallah kardeşim tahmin ettiğim eleştiriler geliyor. Kaplamaların biri x sitesinden diğeri y sitesinden olunca uyumsuzluk oluyor böyle. Aslında kaplamaları kendim hazırlamaya başlamıştım fakat dediğim gibi zaman sorunum olacak sanırım. Diğer uyarılarını dikkate alıp birşeyler yapacağım. Çalışmalarında başarılar. |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 11:20 am Mesaj konusu: |
|
|
bu arada 3 ayrı kurulumun olmasının nedeni kurulumunu kendim hazırlamış olmamdır. Eh biraz amatörce ama idare ediverin galiiiii... |
|
Başa dön |
|
|
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 12:05 pm Mesaj konusu: |
|
|
Oyunda kullandığın çarpışma algoridmasını bir an önce defet. Daha önce bir sitede bu algoridmanın çizgiler kullanılarak yapılmış ufak bir uygulamasını görmüştüm. Sadece düz duvarlarda işe yarıyor ve kamera çarptığı yerde kalıyor.Bundan sonra kamrayı hareket ettirmenin tek yolu biraz geri gidip sonra ileriye gitmeye çalışmak. Gerçi biraz uğraşılarak bu durum engellenebilir ama yinede iyi bir çarpışma algoridması değil. Zaman ilerledikçe daha da iyi projeler meydana çıkacaktır. İlk projeler için hiçde fena değil. Bana göre önemli olan mekan tasarımlarının kalitesinden çok oyunun sahip olduğu teknolojidir. Ben bu tarz ufak projelere bakarken görüntüye önem vermem önemli olan işlevsellik. Motor sağlamsa kaliteli mekan tasarımı yapacak arkadaş da bulmak pek zor olmaz. |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 1:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
Keşke birde uninstall yazsaydın.Bence daha ufak oyunlar yazmalısın.Sanki buna hazır değilmişsin gibi bir izlenim uyandı demoyu oynayınca.Başarılar dilerim... |
|
Başa dön |
|
|
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 2:07 pm Mesaj konusu: |
|
|
No light |
|
Başa dön |
|
|
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 2:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
son1431'in oyununda iki tane kurlum olmasının nedeni. Biri Visual Basic runtime dosyalarının kurulumu için kullanılması diğeri ise kendi yazdığı ufak kurulum. Yanlız kendi yazığı kurulumun çalışabilmesi için Visual Basic runtime kurlulumunun yapılmış olması gerekiyor yoksa gerkli dosyaların olmaması yüzünden exe hata verir. Bir kurulumun başka bir kurluluma ihtiyaç duyması ne acı değil mi . Kurlulumu Runtime paketi için yaptığın kurulum gibi yapsaydın ikisi aynı yerde olacak ve sorun çıkmayacaktı. Ama visual basic te kullanan biri olarak yinede seni anlıyorum .
Kolay gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 2:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Oyunda; hareket, Çok basit bir yapay zeka vs. bulunmaktadır. Fakat karakterlerin hareketlerini (Animasyonunu) yapacak ne vaktim ne de pek becerim var. Haliyle çok uzun sürecek. Bu arada bütün algoritmalar bana aittir. Zaten Visual Basic kullandığım için bir başka yerden yardımcı kod bulmam zor. keşke taaaa başında C++ ile başlasaydımda böyle zorluklar çekmeseydim. Boşuna bukadar uzun sürmüyor bu projeyi geliştirmem. Tabi bunların hiç biri bir savunma olamaz. Daha iyi bir programcı olabilirdim... Ne yapalım kafam bu kadarına basıyor. Ayrıca bu karakter animasyonu için bir öneriniz varmı işimi kolaylaştıracak.
Koridordan geçerken sıkışması olayını çözerim merak etmeyin. |
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Jun 21, 2005 2:31 pm Mesaj konusu: |
|
|
yok kardeş acınacak bişey yok. Çünkü benim yaptığım kurulum diğeri olmadan çalışıyor (project1.exe). ayrıca kurulum tek bir kerede çözülebilirdi fekat çok dosya olduğu için böylesi daha kolay geldi. ayrıca ben kurulumu sırf güzellik olsun diye yaptım. yoksa sadece sistem dosyaları adlı klasörün içindeki kurulumu yapıp oyunu çalıştırabilirsiniz. Yani acınacak pek bir durum yok ortada. |
|
Başa dön |
|
|
|