Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - GLEW ne işe yarar?
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

GLEW ne işe yarar?

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
haydar



Kayıt: Jun 01, 2005
Mesajlar: 22
Nereden: Adana

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 5:35 pm    Mesaj konusu: GLEW ne işe yarar? Alıntıyla Cevap Ver

Merhaba sayın site sakinleri,
OpenGL ile çalışırken bir dosyayı sık sık include ettiklerini gördüm
GLEW.H
hatta bu dosya PUSU'nun CDsinde de var. (GLEW.DLL olarak)
Nedir bu GLEW.H ya da GLEW?
Biri yardım etsin lütfen, arama motorları da yardımcı olamadı, umarım siz yardımcı olursunuz.

Şimdiden teşekkürler herkese
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
KePhReNZ



Kayıt: Jan 02, 2003
Mesajlar: 55
Nereden: İzmir

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 5:51 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Merhaba,

OpenGL genişletilebilir bir grafik kütüphanesidir. Bu genişletmeler "Extension" lar olarak adlandırılır, OpenGL bir extension için sorgulanır, bu sorgu sonucu bir fonksiyon göstericisi döner (eğer extension varsa), glew kütüphanesi bu işlemleri kolaylaşıtmak için bir kütüphanedir. Glut gibi düşünebiliriz.

Saygılarımla,
Ahmet Bilgili
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
haydar



Kayıt: Jun 01, 2005
Mesajlar: 22
Nereden: Adana

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 6:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Nasıl yani, OpenGL'e yeni fonksiyonlar mı ekleniyor?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 6:15 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:
The OpenGL Extension Wrangler Library
The OpenGL Extension Wrangler Library (GLEW) is a cross-platform C/C++ extension loading library. GLEW provides efficient run-time mechanisms for determining which OpenGL extensions are supported on the target platform. OpenGL core and extension functionality is exposed in a single header file. GLEW is available for a variety of operating systems, including Windows, Linux, Mac OS X, FreeBSD, Irix, and Solaris.


Platformdan bağımsız, C/C++ uzantı (Yenilik-Genişleme-Güncelleme) yükleme kütüphanesiymiş, GLEW.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
KePhReNZ



Kayıt: Jan 02, 2003
Mesajlar: 55
Nereden: İzmir

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 6:19 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Merhaba,

Evet aynen öyle, misal grafik kartı üreticileriki (Nvidia, ATI, S3 vs), kendi grafik kartlarını ürettiklerinde OpenGL ye versiyon atlatamayacakları için vede diğer üreticileri kendi geliştirdikleri yönteme ikna edemeyecekleri için (ör : donanımsal destek isteyen özellikler), yeni özellikleri "Extension" lar yardımıyla OpenGL ye ekliyorlar.

Nvidia NV_, ATI ATI_, S3 S3_ uzantısını kullanıyor, eğer bu özellikler beğenilir ve herkes tarafından destek görürsen bir sonraki OpenGL versiyonuyla ARB (Architecture Review Board) denen standarda ulaşıyor, hemen herkes bunda donanımsal desteğide veriyor

Saygılarımla,
Ahmet Bilgili
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Jun 02, 2005 8:43 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

+ özellikle VC6 ile gelen (sonrasını bilmiyorum) opengl lib ve header dosyaları hala ogl1.1 standardında kaldıkları için (ogl şu an 1.5) günümüzde tüm grafik kartları tarafından desteklenen ve çoktan ARB onayı almış eklentileri (örn: multitexture) bile kullanmak için bu tarz bir yardımcı kütüphane işleri epey kolaylaştırıyor, ama elzem değil.. etraftan bulabileceğin güncel bir glext.h header dosyası ve wglGetProcAddress(...) fonksiyonu ile de pekala işini görebilirsin..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
haydar



Kayıt: Jun 01, 2005
Mesajlar: 22
Nereden: Adana

MesajTarih: Thu Jun 02, 2005 10:54 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Peki demekki OpenGL 1.1 için sistemdeki opengl32.dll falan kullanılıyor.
Bu extension dediğiniz fonksiyonlar için de bu opengl32.dll mi kullanılıyor?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Jun 02, 2005 11:23 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

grafik kartının opengl sürücüsü (nvidia için nvogl32.dll ve saz arkadaşları gibi..) nün sana sağladığı fonksiyonlar ile ogl1.5,1.4, 1.3 işte ne ise kartın desteklediği o özelliklerin hepsini kullanabilirsin... bunun yolu ise opengl içindeki extension mekanizmasıdır . wglGetProcAddress(...) fonksiyonu ile ismini verdiğin bir fonksiyonun {örnek wglGetProcAddress("glActiveTextureARB")} adresini sistemden istiyorsun.. aslında bu istem opengl32.dll içerisine yapılıyor fakat dolaylı olarak nvidia ogl sürücüsüne yönlendiriliyor.. yani bu fonksiyonelliğe sahip olan yer nvidia ogl sürücüsü.. standart ogl fonksiyonlarında (glColor3f gibi ) da durum aynı aslında.. opengl32.dll i sadece bir yönlendirme aracı olarak düşünebilirsin.. işin teknik yönüne sonuna kadar vakıf olmadığımı belirtmek istiyorum, fakat olay 3 aşağı 5 yukarı kabaca böyle gelişiyor..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
SoulOfSilent



Kayıt: Oct 05, 2004
Mesajlar: 480
Nereden: /dev/null

MesajTarih: Thu Jun 02, 2005 11:30 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

1.1 den sonraki extension fonksiyonları driverlarla geliyo, her ekran kartı
üreticisi driverlarının içinde ogl extensionlarını vermek zorunda. birde bu
extensionlar çok sık çıkıyo opengl32 de olması imkansız. çünklü opengl32 işletim sisteminin içinde geliyo. bizde her yeni extensionlara ulaşabildiğmize göre bunlar sisteme bir şekilde kuruluyor. ancak directxteki gibi kurmadığımız için driverların içinde geliyor kısacası her yeni driverda extension varsa sisteme otomatik geliyor
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Thu Jun 02, 2005 11:43 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yaw bu, OpenGL DLL'rinden Dinamik fonksiyon çekme işi, Windows'un Fonksiyonlarıyla yapılamaz mı? (Denemek gerek)

Kod:
HINSTANCE hOpenGL = NULL;
hOpenGL = LoadLibrary(TEXT("OpenGL32.dll"));

if(!hOpenGL)
{
    MessageBox(NULL, TEXT("Kütüphane Yüklenemedi!"), TEXT("Hata:"), MB_OK | MB_ICONERROR);

    return FAIL;
}

PFNGLACTIVETEXTUREARBPROC glActiveTextureARB = GetProcAddress("Neydi Bu Fonksiyonun Adı? :)");
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Thu Jun 02, 2005 11:55 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

http://www.oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=27
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
haydar



Kayıt: Jun 01, 2005
Mesajlar: 22
Nereden: Adana

MesajTarih: Thu Jun 02, 2005 12:05 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

mentat kardeş,
Senin bu yaptığını GLEW ile nasıl yapabiliriz?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.170 Saniye