Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Karakterimin animasyon sonrasındaki pozisyonu
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Karakterimin animasyon sonrasındaki pozisyonu
Sayfa Önceki  1, 2
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
CemilKara



Kayıt: May 18, 2005
Mesajlar: 41
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 1:30 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

eski animasyonlarda sürekli bir ilerleme vardır yani adamın hızı pozisyonuna eklenir. ayakların yer ile uyumu için bu hızı yakalamak bir yana dursun bir mesele de yürüme temposuna göre gidiş hızıdır. insan dümdüz sabit hızda gitmez, öyle olsa eski oyunlardaki gibi ayakları zeminde kayardı.
ilerleme modelin içinde olunca yürüme hızını ayarlama gibi sıkıntı olmaması yanısıra adam ayağını yere bastığında ilerleme olmuyor, çünkü herşey kontrol altında. diğer ayak gelir ve adımsal ilerleme olur, yerinde saymadaki gibi sürekli ilerleme değil yani.
bunlar eskiden ince ayrıntılardı ama şimdi öyle değil, direkt oyunun atmosferini etkiliyen bir shey oldu animasyonun doğallığı..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
3ddreams



Kayıt: Nov 28, 2003
Mesajlar: 352
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 1:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Doom III karakter animasyonları için CemilKara'nın dediği yöntemi kullanılıyor. Acı ama gerçek. Smile emin olmadan bişi söylemek istemedim. Bende görünce şaşırmadım değil. Normalde çoğu oyun bu yöntemi kullanmaz ve bu yöntemide ilk defa doom III ün kullandığını görüyorum. Belki başka tek tük kullanan daha oyun vardır. kimbilir. Bu yöntemle daha gerçekçi bir karakter animasyonu elde edileceği konusunda CemilKara'ya katılıyorum. Çünkü animasyon süresi daha uzun oluyor ve bu süre içinde karakter daha çok hareket yapabilir. Ama bu olayı doğru düzgün kullanabilmek içinde baya bi uğraşılacağı kesin.

Doom III ü olanlar aşağıdaki programları kullanarak MD5 (.MD5mesh)formatındaki doom3 dosyalarını açabilirler. Karakter animasyonları ayrı dosyalarda (.MD5anim) tutulduğu için. Önce rasgele bir karakter modelini açın. Sonra da istediğiniz bir karakter animasyon dosyasını açıp karakterin yaptığı hareketleri izleyebilirsiniz. İlk programı direk kullanabilirsiniz. İkinci programı kullanabilmek için doom III ün .pk4 uzantılı dosyalarını dışarıya açmanız gerekiyor.

http://home.tiscali.de/der_ton/modelviewer.rar
http://www.geocities.com/macbearchen/data/md5mesh_macbear.zip
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
3ddreams



Kayıt: Nov 28, 2003
Mesajlar: 352
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 1:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Pardon yukarıda verdiğim 2 programda da .pk4 dosyalarını dışarıya açmak gerekiyormuş. Şimdi gördüm.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
CemilKara



Kayıt: May 18, 2005
Mesajlar: 41
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Jun 01, 2005 2:25 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

pk4 leri winziple açabilirsiniz. adı değişik sadece..
ben de bi ara yapmıştım md5 viewer animasyon destekli ama öyle kaldı:

dot3 için olan image dosyalarını yüklüyor ama kullanmıyor Razz doğrusu kullanmaya üşendim, belki boş vakit olursa basit bi bumpmap ekler atarım bi yerlere.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2
2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.191 Saniye