Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sat Feb 05, 2005 11:29 pm Mesaj konusu: |
|
|
evrimfeyyaz;
visual basic ile başla derim ben de.. Hatta visual basic ile başla ve bırakma.. Çünkü v.basic ile de gerçekten piyasadaki oyunlar ayarında oyunlar yapılabiliyor.. Biraz daha zor yapılıyor olabilir, ama yapan gördüm.
Visual Basic'i ye, yut derim ben.
Mesela Foodrade diye bir oyun vardır. Gui based dir.. Çok da tatlıdır. O oyun visual basic ile yapılmıştır. Multiplayer olması da cabasıdır.
(hehe) |
|
Başa dön |
|
|
gamercaner
Kayıt: Dec 25, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Mon May 23, 2005 7:51 pm Mesaj konusu: slm arkadaslar |
|
|
arkadaslar ben her ay CDOYUN dergisi aliyorum ve son 2 ayd1r .c++ kullan1m1 ile ilgili her ay s1ra ile mini (64 sf.) kitapç1klar verio ve bunlar1 vermeye devam edecek.bence çok iyi anlat1o vede bu y1l sonu kitab1 da ç1kçak ç1k1ncaya kadar bunlara çal1s1rs1n1z.ç1kt1ktan soora da mutlaka bu kitab1 al1n.gerçekten hiç bilmeyenler için cok sade,anlas1l1r ve sizi s1kmamas1 icin esprili bi dilde anlat1o.herkeze tavsie ediorum.
not:bu y1l sonu ç1kçak olan kitab1n1n
ad1:aceminin c++ rehberi
yazar:göktug yüksel
alamad11n1z son iki say1yla ilgili kaç1rd11n1z bilgileri www.mutasyon.net sitesindeki dersler bölümünden az da olsa edineblirsiniz. |
|
Başa dön |
|
|
gamercaner
Kayıt: Dec 25, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Mon May 23, 2005 7:55 pm Mesaj konusu: visual basic |
|
|
ben the cotanak a da kat1l1yorum.visual basic daha kolay anlas1labilen bi dildir.ad1 üstünde basic ama ben genede c++ dan sasmay1n derim. |
|
Başa dön |
|
|
Cd
Kayıt: Jul 14, 2005 Mesajlar: 3 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Jul 14, 2005 11:32 am Mesaj konusu: |
|
|
Biraz geç olacak ama şey sormak istiyorum: Micheal Morrison'un 24 saatte oyun programlama kitabı benim için bir başlangıç kitabı olabilir mi? Winapi'den bahsediyor...Ben C dili biliyorum biraz...(aslında bu birazlar bi garip olyo tam olarak seviyeni anlatamıyosun hmm deitel&deitel kitabının 120. sayfasındayım diyeyim kitap 800 sayfa şimdi daha açık oldu belki ) |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Jul 14, 2005 12:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
Cd demiş ki: |
Biraz geç olacak ama şey sormak istiyorum: Micheal Morrison'un 24 saatte oyun programlama kitabı benim için bir başlangıç kitabı olabilir mi? Winapi'den bahsediyor...Ben C dili biliyorum biraz...(aslında bu birazlar bi garip olyo tam olarak seviyeni anlatamıyosun hmm deitel&deitel kitabının 120. sayfasındayım diyeyim kitap 800 sayfa şimdi daha açık oldu belki ) |
Dinamik bellek ayrımı ile ilgili fazla bir şey anlatmadıysa, henüz oyun yapımına giriş için çok erken. Eğer gösterge(pointer) gibi kavramları anlamadıysan WinAPI'den çıkman zor. Zaten çok karışık bir şeydir kendisi:)
Morrison'un kitabı WinAPI ve GDI anlatmış sanırım. GDI ile ancak Solitaire gibi oyunlar yapabilirsin. GDI yerini Direct Draw'a bıraktı ondan sonra 2D 3D birleşti Direct3D oldu. Eğer 3D ile başlamayı düşünüyorsan önce matematiğin üç boyutla uğraşırken lazım olacak alt kümesini öğrenmen gerek ("3D Math Primer" ve "Interactive Computer Graphics: A Top-Down Approach with OpenGL, 3rd Ed." iyi iki kitap), yok eğer 3D başta kasar diyorsan alacağın kitap bu: "Tricks of the Windows Game Programming Gurus, 2nd Ed." |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Jul 14, 2005 12:39 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ne diyorum ben ya. Gösterge genel olarak programlama için gerekli. C/C++'nın tüm esprisi. WinAPI'ye özel bir şeyi yok.
Eğer C öğreniyorsan sana tavsiyem fazla pratik yapma. printf(), malloc(), char* gibi şeylerin fazla üzerinde durma. C ile işin biter bitmez C++ öğrenmeye başla. |
|
Başa dön |
|
|
|