Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Texture Splatting ScreenShot
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Texture Splatting ScreenShot

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Mon Feb 21, 2005 11:21 pm    Mesaj konusu: Texture Splatting ScreenShot Alıntıyla Cevap Ver

Bir süredir üzerinde çalıştığım editörden başka bir ekran görüntüsü.
Texture splatting denen tekniği kullanarak yaptım.
Olayın şöyle çalısıyor.Cogumuz arazi çizerken tek buyuk bir texture alıp bunu arazinin ustune gereriz sonra baska bir texture u arazi ustune tekrarlayarak koyup detaylari elde ederiz.Bende onceden bunu kullaniyordum.Ama tek sorunu bu detay textureunu her yerde ayni olmasiydi.Tabi farkli yapabilirsiniz ama araziyi vertex arrayler ile cizdigim icin texture u bi kez koyup 50k polygon cizdigim icin ben yapamiyorum.
Neyse bu nasil calisiyor.Once araziyi yine bildigimiz yoldan ciziyoruz.Yani detail texturing sonra kameraya yakin yerlerde ikinci bir rendering pass yapiyoruz ama bu sefer texture olarak baska birsey seciyoruz benim durumumda kayalar.Ama yesil textureden kayalara gecmek icin alphamaplar kullaniyoruz.Boylece iki texture arasinda yumusak bir gecis oluyor.Alpha maplari olusturmak icin arazideki noktalarin yukseklik ve egimlerini goz onun aliyorum.Sonuc olarak boyle birsey cikiyor ortaya.

http://shadowytree.mawwrey.com/editorSplat.jpg

ortalama 190 fps tabi daha fazla oluyor eger far clipping plane azaltilirsa.Birde fark ettigim baska birsey eger opengl viewport u daha kucuk olursa daha hizli calisiyor sanirim alphamaplari cizerken fillrate sorun oluyor.[url][/url]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Onakoma



Kayıt: Jan 23, 2005
Mesajlar: 77

MesajTarih: Mon Feb 21, 2005 11:52 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

tebrik ederim güzel çalışma, biraz uzak yerlerde çok hoş bir efekt yakalamışsın ama yakından bakınca biraz ayar bozukluğu var gibi duruyor. Alpha map ile alakalı sanırım. bide kaplamaları da daha iyi seçsen? çizgi filmden çıkmış gibi bir yeşil çimen, olmuyor ama Wink
bu tarz uygulamaları shader dışında yapmak performans açısından ne kadar sağlıklı? araştır derim. sonradan pişman olma..
...başarılar...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Tue Feb 22, 2005 12:03 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

evet bikac kisi daha shader ile yap dedi bu isi ama tabi benim shader bilgim hmm dusiniyim bakim 0.eheh oturup biraz glsl falan ogrenmem lazim once.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Onakoma



Kayıt: Jan 23, 2005
Mesajlar: 77

MesajTarih: Tue Feb 22, 2005 11:43 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bir de belki bozuk kafayla okuduğumdan şu kısmı yanlış mı anlıyorum:
Alıntı:
...Once araziyi yine bildigimiz yoldan ciziyoruz.Yani detail texturing sonra kameraya yakin yerlerde ikinci bir rendering pass yapiyoruz ama bu sefer texture olarak baska birsey seciyoruz benim durumumda kayalar.Ama yesil textureden kayalara gecmek icin alphamaplar kullaniyoruz...
alpha map işini anladım ama şu kamera, kayalar yeşiller falan kafamı karıştırdı. biraz daha açıklayabilir misin? yani bu kafayla 2 kere terrain çiziyorsun gibi bişeyler aklıma geldi tekrar okuyunca.. merak ettim, sorayım dedim..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Tue Feb 22, 2005 11:59 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

arazi quadtree icinde yakindaki nodelarda 2 pass yapıyorum. yani evet arazi yakin kısımlarda iki kez render ediliyo
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Onakoma



Kayıt: Jan 23, 2005
Mesajlar: 77

MesajTarih: Wed Feb 23, 2005 12:07 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

temiz iş desene Very Happy, ve buna göre yine de fps epey iyi. başarılar..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Wed Feb 23, 2005 10:33 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

aslinda tam olarak 2 kontrol var 2. pass in yapilmasi icin ilki dedigim gibi eger yakinsa ve eger o node da tas deseni olmasi gerekiyosa bunuda alpha mapleri yaratirken kontrol ediyorum yani alphamap tamamen seffafsa demekki orda hic splat yok o zaman bi flag i false yapiyorum render ederken o node da splat cizilmiyo.Baya etkili bi yontem.Su an sadece vertex array kullaniyo.VBO ile cok daha hizli olur heralde.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Sat Apr 30, 2005 10:59 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Splatting olayindan bi kac yeni goruntu O_O
Textureler daha guzel olabilir belki ama neyse.
Artik grafik islerini biraz birakip daha cok oyunla ilgilenicem baydi surekli grafik ile ugrasmak Razz

Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
3ddreams



Kayıt: Nov 28, 2003
Mesajlar: 352
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun May 01, 2005 6:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Black görüntüler çok güzel. Özellikle 2. resme hayran kaldım. Etrafı da biraz süsledin mi çok güzel bir ortam meydana gelir. Editörün gücü gittikçe artıyor. Kolay gelsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Sun May 01, 2005 9:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Saol abi.Ben de onunla ugrasiyorum bu aralar.Agaclari ekledim uzaklarda billboarda donusmesini falan yapicam heralde yakinda.Simdilik bole gozukuyolar O_o
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Sun May 01, 2005 9:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

hmm bide lightmapping eklersen şu ağaçlar falan çok güzel durucak bence...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Sun May 01, 2005 9:39 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ya bide blackcim su görüntüleri birazcık küçültme olanağın var mı?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Sun May 01, 2005 9:43 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

lol evet Smile forumu katlettim.bundan sonrakileri kucultup yollarim eheh Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.145 Saniye