Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Beyaz
Kayıt: Mar 10, 2004 Mesajlar: 9 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Apr 03, 2005 7:27 pm Mesaj konusu: Cube Mapping |
|
|
Merhaba arkadaslar, opengl extensionslarini kullanarak cubemap olayini nasil yapabiliriz. |
|
Başa dön |
|
|
OsmanTuran
Kayıt: Apr 09, 2004 Mesajlar: 210 Nereden: Mersin - K.Maraş gel-git halinde
|
Tarih: Sun Apr 03, 2005 11:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
http://www.sulaco.co.za/ sitesinde dinamik ve statik cube mapping uygulamalari mevcut. Inceleyebilirsin. |
|
Başa dön |
|
|
Beyaz
Kayıt: Mar 10, 2004 Mesajlar: 9 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Mon Apr 04, 2005 8:56 am Mesaj konusu: Extension |
|
|
Peki extension hakkinda biraz bilgi verebilirmisiniz, nedir ekran kartiyla bir alakasi varmi mesela extension kullanmadan bump map, cube map yapilabilirmi. |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Apr 04, 2005 11:15 am Mesaj konusu: |
|
|
extension arb onaylı (arb_texture_cube_map) bu da demekki üretici farketmeksizin tüm kartlar ve driver lar tarafından desteklenmiş durumda olması gerekiyor.. yani bir problem yaşamassın.. zaten cube mapping olayı taa geforce 256 dönemine kadar dayanıyor- yeni bişi değil. bump mapping için biçok yol var, birkaç tanesi forumlarda da geçmişti, araştır istersen.. cube map extension ının görevi zati cube mapping yapmak, dolayısı ile başka bir metoda da gerek olduğunu zannetmiyorum |
|
Başa dön |
|
|
Beyaz
Kayıt: Mar 10, 2004 Mesajlar: 9 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Wed Apr 06, 2005 12:29 pm Mesaj konusu: |
|
|
peki extensionlar gpuyumu kullanıyor yoksa cpu uzerindenmi islem yapiyor. |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Wed Apr 06, 2005 3:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
extension texture koordinatlarının hesaplanması ile doğrudan ilgili, buda demekki çok büyük ihtimalle gerçekleştirim gpu da texture kordinat üretimi sırasında yapılıyor. |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Thu Apr 07, 2005 9:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
ya aslında haklısın deniz ancak geçen gün okuldayken bu arkadaşın sorusu üzerine bir araştırma yaptım ve extensionların hem cpu hem de gpu kullanabileceğini öğrendim ancak okuldan araştırdığım için kaynağı hatırlamıyorum tekrar bulabilsem yazacam ama... |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Apr 08, 2005 1:23 pm Mesaj konusu: |
|
|
İki şekli var:
1. 'si Sanki Cube mapping miş gibi yapmak:
glGenTexture(GL_....., GL_SPHERE_MAP); // Yanlış olabilir... kullanmadığım için unuttum
2. 'si Gerçekçi ve dinamik olması için, GPU (Shader) kullanmak:
google'a danış |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Apr 08, 2005 1:36 pm Mesaj konusu: |
|
|
md.c: shader falan kullanmaya gerek yok, ogl de extension lar var bunun için.. texture kordinat generation kısmına parametre olarak veriyorsun olup bitiyor..(glGenTexture a).. dinamik yapmak istersen render_to_texture yapıp cube map değiştirilebilir.. sphere mapping adı üstünde, eski klasik env_mapping tekniği, yan, cube map ile aynı şey değil.. |
|
Başa dön |
|
|
|