Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - ATI radeon
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

ATI radeon
Sayfa 1, 2  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
lucifer



Kayıt: Nov 02, 2002
Mesajlar: 215
Nereden: Istanbool

MesajTarih: Fri Mar 25, 2005 4:28 pm    Mesaj konusu: ATI radeon Alıntıyla Cevap Ver

Ulke puani sorusu:

GeForceII MX'de takir takir calisan bir OpenGL app var. Ayni exe'yi radeon 9200'de calistirirsak, her mipmap level'inin ayri bir texture almasi gibi abuk bir hatayla karsilasiyoruz.

Yerde bir grid dusunun, kameraya en yakin noktasi dogru texture, kameradan uzaklasan noktalarda (degisik mipmap level'lerinde) farkli texture'lar goruluyor. Yanlis texture basilan poligonu klameraya yaklastirinca texture normale donuyor. Texture'ler glubuild2dmipmaps ile yukleniyor.


Hadi bakalim. Neden olur bu?

Bu soruya cevap veren ilk 100 talihli arasinda yapilacak cekiliste neler neler kazanma sansiniz yok ki !
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MungaBunga



Kayıt: Oct 19, 2004
Mesajlar: 207
Nereden: Mardin

MesajTarih: Fri Mar 25, 2005 6:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yorum Yok ! Önce Deliriyor Olma İhtimalimi Gözden Geçirmem Lazım ...!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Mar 25, 2005 6:15 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yerinde olsam, 3-4 tane farklı sürümlü atı driver ı indirip test ederdim, devamlı yeni driver çıkaracaz diye çalışan bazı şeyleri bozmayı nasıl başarıyorlar annamadım..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Mar 25, 2005 6:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

kullanilan isletim sistemleri ayni mi?

benimde uygulamamda boyle bir hata olmustu ayni ekran karti ama win98 de mimap in bazi levelleri bozuk cikiyordu..RGB Renkler cikiyordu yaklasinca duzeliyordu. Bu hata XP de olmuyordu yani win98 de devamli mipmapin bazi levellerinde hata veren program XP de hic bir hata olmadan calistiriyordu.

Bende glubuild2dmipmaps kulaniyordum gametutorialsde sordugumda bana soyle dediler mipmapler n*n boyutunda olur belki ondan hata veriyordur ama n*n boyundaydi .

Buruya daha once bende sordum bir arkadas sanirim leblebi mipmap levelerini kendin olustur demisti...

Cevabi bende merak ediyorum....
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
XDman



Kayıt: Jul 30, 2004
Mesajlar: 35
Nereden: Konya

MesajTarih: Fri Mar 25, 2005 7:07 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bu hata 100\100 driver hatası olduğuna inanıyorum.yeni sürümler çıkartıyorlar bir hata yı gideriyorlar ama bu seferde diğer bir hata ortaya çıkıyor.çözüm ya beklemek yada üst seviye g kartları..........................................
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
madprogrammer



Kayıt: Jun 10, 2004
Mesajlar: 290
Nereden: İstanbul // Üsküdar

MesajTarih: Fri Mar 25, 2005 9:30 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Evet bizim şirketteki makinada ati radeon 9800 pro'lu bir makina vardı bu olay üstüne (oradayken okudum) bir mipmap bir de normal kaplama (linear) kullanan bir exe çalıştırdım aldığım sonuç...

Mipmap'ler çoğu zaman çıkmıyor uzaktayken kaplamalar ters gözüküyor (kodu ben yazmadım apron'dan aldım) yakınlaşınca düzeliyor, vmeydaneri'nin dediği gibi RGB sorunları var ancak işletim sistemi XP. Mesela 100% kırmızı denilen bir yeri kırmızı yapıyor ancak 50% gibi bir oranla. Her neyse sonra abim bir eski sürümünü kurdu sürücülerin ve herşey düzeldi fakat bu sefer de multitexture'da ikinci kaplamayı blend etmedi. Valla deniz haklı kaş yapalım derken göz çıkartıyorlar
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
LorenSoth



Kayıt: Oct 12, 2004
Mesajlar: 99

MesajTarih: Sat Mar 26, 2005 3:34 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Valla aynı tür sorunu hep yapıyor ati ! opengl.org sitesine girerseniz zaten sag da recent open job kisminda ati firmasının opengl driver developer aradigini hep görürüz Smile

Karabasan adlı oyunun demosunu 2 hafta önce cikaricaktim taa ki bu sorunlarla karsılanana kadar ama bence sende benim gibi gidip bi sekilde ati 9200 yada 9000 kart edin ve debug et programını, sacma hatalar bulacaksın kesinlikle yani driver i n yapması gerektigi bazı kücük basit ama bulması zor olan seyleri düzeltip sen yapıcaksın. mesela opengl lighting i disable ettiginde opengl in kullanmamızı onerdigi font lar ı glcolor ile boyuyamamak gibi, boyle bi r sey benim ge force kartimda olmuyordu mesela hatta dahada ilginci 9550 de debug ettim ilk basta programı duzelttim bi cok seyi ve dedim artik bütün 9X serilerde calısır.. OOPS gene olmadı 9200 9000 de gene hatalarla karsılastım ha bu arada konu dışı ->"" glGenBuffers fonksionu falan kullanıorsanız bir sekilde ARB uzantısını kesin kullanın ati kartlar gene sorun cıkartabilir"" <- neyse onlarıda hallettim işte dediğim şekilde .

Umarım böyle uyumsuzluk sorunları insanları yıldırmaz.. Herkese kolay gelsin !
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
leblebi



Kayıt: Jan 05, 2004
Mesajlar: 127
Nereden: q3dm17

MesajTarih: Sat Mar 26, 2005 7:11 pm    Mesaj konusu: ... Alıntıyla Cevap Ver

glPixelStore parametrelerini bi kontrol et, nvidia ve ATI'in default degerleri bi aralar ayni degildi diye hatirliyorum.

Dikkat ederseniz nvidia'nin GL_CLAMP'i de ATI'nin kinden farklidir. Bu ve benzeri problemler driver problemi olmanin disinda ayni zamanda standard'i farkli sekilde yorumlamaktan da kaynaklanabiliyo.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
tetanoise



Kayıt: Jan 18, 2003
Mesajlar: 432
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Mar 30, 2005 10:38 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Dün akşam eski oyunlarımı kurup oynamaya çalışırken farkettiğim bir Catalyst sapıtışını paylaşmak isterim ki;

Control Center'da tüm opsiyonları Application Controlled\Uygulama Kontrollü belirttiğiniz zaman American McGees Alice, Oni, Arena Wars, Sin, Citizen Kabuto gibi oyunlar kırmızı görünüyor Smile

Control center'ı açıp tüm ayarları elle değiştirdiğiniz zaman ise sorun ortadan kalkıyor ve gayet güzel görüyorsunuz...
Catalyst 5.3'de farkettim bu sorunsalı...

Birde ciddi anlamda sinir olduğum birşey varki, arkadaşımın nV FX5200'ü NFSU2'de "Rain Splatter" opsiyonunu gösteriken ATI'de kesinlikle böyle bir opsiyon görünmüyor...
Bu nedir? Ayıp değilmidir? The way it's nVidia mıdır?

PS: Alakasız olduysa kusura bakmayın Wink
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
3ddreams



Kayıt: Nov 28, 2003
Mesajlar: 352
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Thu Mar 31, 2005 6:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ati ekran kartlarının görüntü ayarlarında CATALYST A.I. diye bir özellik var. Bu özellik sürücü iyileştirmeleri ve başarımı arttırmayı sağlıyor. Ancak kimi zaman vahim sorunlara sebebiyet verebiliyor. Heleyse texturelerle ilgili sabıka kaydı çok kabarık. Sürücülerde bu ayar default olarak açık. Bu özelliği kapatırsanız tahminimce karşılaştığınız sorunlarda ortadan kalkacaktır.

Kolay gelsin

Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
neet



Kayıt: Apr 02, 2005
Mesajlar: 3

MesajTarih: Sat Apr 02, 2005 3:52 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ati radeon 9800 xt alcaktim vazgectim... bide bi sorum olacak 8x ekrankartlari 4x destekleyen anakartlarda sorunsuz calisirmi? 4x olarak calissinda o sorun degil
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sat Apr 02, 2005 4:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bende 8x geforce fx 5200 var ben 2x de kulaniyorum bu dedigim mipmap hatasi ondada oluyordu ....Yani ben 8x i 2x kulaniyorum..

Bu surucuden degil bence...

Kulanilan fonk. ile alakali...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
MustafaErdem



Kayıt: Mar 25, 2004
Mesajlar: 87
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sat Apr 02, 2005 10:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

8x kartlar 4x anakartalarda çalışıyor. Ancak hız konusunda bir sorun oluyor sanırım... Yani kartı son hızla çalıştıramıyorsun..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
neet



Kayıt: Apr 02, 2005
Mesajlar: 3

MesajTarih: Sat Apr 02, 2005 11:18 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

hangisi daha iyi sizce? karar veremedim bazıları diyor geforce en iyisi bazılarıda radeon en iyisi diyor..........
HIS ATI RADEON EXCALIBUR 9600 256 MB
TORNADO NVIDIA GEFORCE FX5700 256 MB 128 BIT AGP
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Sun Apr 03, 2005 1:09 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ATI Radeon 9600Pro 256MB kullanıyorum ve çoook memnunum.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa 1, 2  Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.147 Saniye