Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
lucifer
Kayıt: Nov 02, 2002 Mesajlar: 215 Nereden: Istanbool
|
Tarih: Fri Mar 25, 2005 4:28 pm Mesaj konusu: ATI radeon |
|
|
Ulke puani sorusu:
GeForceII MX'de takir takir calisan bir OpenGL app var. Ayni exe'yi radeon 9200'de calistirirsak, her mipmap level'inin ayri bir texture almasi gibi abuk bir hatayla karsilasiyoruz.
Yerde bir grid dusunun, kameraya en yakin noktasi dogru texture, kameradan uzaklasan noktalarda (degisik mipmap level'lerinde) farkli texture'lar goruluyor. Yanlis texture basilan poligonu klameraya yaklastirinca texture normale donuyor. Texture'ler glubuild2dmipmaps ile yukleniyor.
Hadi bakalim. Neden olur bu?
Bu soruya cevap veren ilk 100 talihli arasinda yapilacak cekiliste neler neler kazanma sansiniz yok ki ! |
|
Başa dön |
|
|
MungaBunga
Kayıt: Oct 19, 2004 Mesajlar: 207 Nereden: Mardin
|
Tarih: Fri Mar 25, 2005 6:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yorum Yok ! Önce Deliriyor Olma İhtimalimi Gözden Geçirmem Lazım ...! |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Mar 25, 2005 6:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
yerinde olsam, 3-4 tane farklı sürümlü atı driver ı indirip test ederdim, devamlı yeni driver çıkaracaz diye çalışan bazı şeyleri bozmayı nasıl başarıyorlar annamadım.. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Mar 25, 2005 6:32 pm Mesaj konusu: |
|
|
kullanilan isletim sistemleri ayni mi?
benimde uygulamamda boyle bir hata olmustu ayni ekran karti ama win98 de mimap in bazi levelleri bozuk cikiyordu..RGB Renkler cikiyordu yaklasinca duzeliyordu. Bu hata XP de olmuyordu yani win98 de devamli mipmapin bazi levellerinde hata veren program XP de hic bir hata olmadan calistiriyordu.
Bende glubuild2dmipmaps kulaniyordum gametutorialsde sordugumda bana soyle dediler mipmapler n*n boyutunda olur belki ondan hata veriyordur ama n*n boyundaydi .
Buruya daha once bende sordum bir arkadas sanirim leblebi mipmap levelerini kendin olustur demisti...
Cevabi bende merak ediyorum.... |
|
Başa dön |
|
|
XDman
Kayıt: Jul 30, 2004 Mesajlar: 35 Nereden: Konya
|
Tarih: Fri Mar 25, 2005 7:07 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bu hata 100\100 driver hatası olduğuna inanıyorum.yeni sürümler çıkartıyorlar bir hata yı gideriyorlar ama bu seferde diğer bir hata ortaya çıkıyor.çözüm ya beklemek yada üst seviye g kartları.......................................... |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Fri Mar 25, 2005 9:30 pm Mesaj konusu: |
|
|
Evet bizim şirketteki makinada ati radeon 9800 pro'lu bir makina vardı bu olay üstüne (oradayken okudum) bir mipmap bir de normal kaplama (linear) kullanan bir exe çalıştırdım aldığım sonuç...
Mipmap'ler çoğu zaman çıkmıyor uzaktayken kaplamalar ters gözüküyor (kodu ben yazmadım apron'dan aldım) yakınlaşınca düzeliyor, vmeydaneri'nin dediği gibi RGB sorunları var ancak işletim sistemi XP. Mesela 100% kırmızı denilen bir yeri kırmızı yapıyor ancak 50% gibi bir oranla. Her neyse sonra abim bir eski sürümünü kurdu sürücülerin ve herşey düzeldi fakat bu sefer de multitexture'da ikinci kaplamayı blend etmedi. Valla deniz haklı kaş yapalım derken göz çıkartıyorlar |
|
Başa dön |
|
|
LorenSoth
Kayıt: Oct 12, 2004 Mesajlar: 99
|
Tarih: Sat Mar 26, 2005 3:34 pm Mesaj konusu: |
|
|
Valla aynı tür sorunu hep yapıyor ati ! opengl.org sitesine girerseniz zaten sag da recent open job kisminda ati firmasının opengl driver developer aradigini hep görürüz
Karabasan adlı oyunun demosunu 2 hafta önce cikaricaktim taa ki bu sorunlarla karsılanana kadar ama bence sende benim gibi gidip bi sekilde ati 9200 yada 9000 kart edin ve debug et programını, sacma hatalar bulacaksın kesinlikle yani driver i n yapması gerektigi bazı kücük basit ama bulması zor olan seyleri düzeltip sen yapıcaksın. mesela opengl lighting i disable ettiginde opengl in kullanmamızı onerdigi font lar ı glcolor ile boyuyamamak gibi, boyle bi r sey benim ge force kartimda olmuyordu mesela hatta dahada ilginci 9550 de debug ettim ilk basta programı duzelttim bi cok seyi ve dedim artik bütün 9X serilerde calısır.. OOPS gene olmadı 9200 9000 de gene hatalarla karsılastım ha bu arada konu dışı ->"" glGenBuffers fonksionu falan kullanıorsanız bir sekilde ARB uzantısını kesin kullanın ati kartlar gene sorun cıkartabilir"" <- neyse onlarıda hallettim işte dediğim şekilde .
Umarım böyle uyumsuzluk sorunları insanları yıldırmaz.. Herkese kolay gelsin ! |
|
Başa dön |
|
|
leblebi
Kayıt: Jan 05, 2004 Mesajlar: 127 Nereden: q3dm17
|
Tarih: Sat Mar 26, 2005 7:11 pm Mesaj konusu: ... |
|
|
glPixelStore parametrelerini bi kontrol et, nvidia ve ATI'in default degerleri bi aralar ayni degildi diye hatirliyorum.
Dikkat ederseniz nvidia'nin GL_CLAMP'i de ATI'nin kinden farklidir. Bu ve benzeri problemler driver problemi olmanin disinda ayni zamanda standard'i farkli sekilde yorumlamaktan da kaynaklanabiliyo. |
|
Başa dön |
|
|
tetanoise
Kayıt: Jan 18, 2003 Mesajlar: 432 Nereden: Ankara
|
Tarih: Wed Mar 30, 2005 10:38 am Mesaj konusu: |
|
|
Dün akşam eski oyunlarımı kurup oynamaya çalışırken farkettiğim bir Catalyst sapıtışını paylaşmak isterim ki;
Control Center'da tüm opsiyonları Application Controlled\Uygulama Kontrollü belirttiğiniz zaman American McGees Alice, Oni, Arena Wars, Sin, Citizen Kabuto gibi oyunlar kırmızı görünüyor
Control center'ı açıp tüm ayarları elle değiştirdiğiniz zaman ise sorun ortadan kalkıyor ve gayet güzel görüyorsunuz...
Catalyst 5.3'de farkettim bu sorunsalı...
Birde ciddi anlamda sinir olduğum birşey varki, arkadaşımın nV FX5200'ü NFSU2'de "Rain Splatter" opsiyonunu gösteriken ATI'de kesinlikle böyle bir opsiyon görünmüyor...
Bu nedir? Ayıp değilmidir? The way it's nVidia mıdır?
PS: Alakasız olduysa kusura bakmayın |
|
Başa dön |
|
|
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Thu Mar 31, 2005 6:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ati ekran kartlarının görüntü ayarlarında CATALYST A.I. diye bir özellik var. Bu özellik sürücü iyileştirmeleri ve başarımı arttırmayı sağlıyor. Ancak kimi zaman vahim sorunlara sebebiyet verebiliyor. Heleyse texturelerle ilgili sabıka kaydı çok kabarık. Sürücülerde bu ayar default olarak açık. Bu özelliği kapatırsanız tahminimce karşılaştığınız sorunlarda ortadan kalkacaktır.
Kolay gelsin
|
|
Başa dön |
|
|
neet
Kayıt: Apr 02, 2005 Mesajlar: 3
|
Tarih: Sat Apr 02, 2005 3:52 pm Mesaj konusu: |
|
|
ati radeon 9800 xt alcaktim vazgectim... bide bi sorum olacak 8x ekrankartlari 4x destekleyen anakartlarda sorunsuz calisirmi? 4x olarak calissinda o sorun degil |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sat Apr 02, 2005 4:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
bende 8x geforce fx 5200 var ben 2x de kulaniyorum bu dedigim mipmap hatasi ondada oluyordu ....Yani ben 8x i 2x kulaniyorum..
Bu surucuden degil bence...
Kulanilan fonk. ile alakali... |
|
Başa dön |
|
|
MustafaErdem
Kayıt: Mar 25, 2004 Mesajlar: 87 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sat Apr 02, 2005 10:13 pm Mesaj konusu: |
|
|
8x kartlar 4x anakartalarda çalışıyor. Ancak hız konusunda bir sorun oluyor sanırım... Yani kartı son hızla çalıştıramıyorsun.. |
|
Başa dön |
|
|
neet
Kayıt: Apr 02, 2005 Mesajlar: 3
|
Tarih: Sat Apr 02, 2005 11:18 pm Mesaj konusu: |
|
|
hangisi daha iyi sizce? karar veremedim bazıları diyor geforce en iyisi bazılarıda radeon en iyisi diyor..........
HIS ATI RADEON EXCALIBUR 9600 256 MB
TORNADO NVIDIA GEFORCE FX5700 256 MB 128 BIT AGP |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Sun Apr 03, 2005 1:09 am Mesaj konusu: |
|
|
ATI Radeon 9600Pro 256MB kullanıyorum ve çoook memnunum. |
|
Başa dön |
|
|
|