Tarih: Tue Mar 22, 2005 4:13 pm Mesaj konusu: Donanımsal DX9 desteği ve DX9 emülasyonu arasındaki fark...
Arkadaşlar öncelikle "Öneri, İstek, Eleştiri vb..." nin altına böyle bir konu açtığım için kusuruma bakmayınız...
Ayıptır söylemesi 3 gün önce güzel bi bilgisayar aldım kendime...Parama da kıydım gittim herşeyi marka yaptım. Ekran kartında da yine Asus'un Radeon işlemcili 256 MB'lık A9550 GE modelini seçtim...
Ekran kartımın kutusunda;
Hardware supported Direct-X 8.1 - OpenGL 1.5
Pixel and Vertex Shader 1.2 Supported
gibi bir ibare var...
Dün gidip Half-Life 2'ydi, Doom 3'dü, Far-Cry'dı, NFSU 2'ydi, PES 4'dü, Suffering'di PoP'sıydı birsürü oyun aldım ve yükledim...
Half-Life'ı 2xFSAA ve 2xAnisotrop filtreyle full detay'da 800x600 hiç kasmadan oynuyorum, hatta 1024x768'de de medium detay ve Trilineer filtreleme+2xFSAA ile oynayabiliyorum gayet rahat. Hatta nefis su efektlerini, reflection ve refraction'ları, aleviydi partilülüydü herşeyi süper görüyorum...
Ha keza Doom 3 performansıda tahminimden çok daha öte. 800x600 high-quality'de tatminkar bir FPS alıyorum, Yine NFSU2'de full'e çok yakın (sadece FSAA disable) süper akıcı oynuyorum... PES 4, PoP ve Suffering'de zaten tüm ayarlar köklenmiş durumda ve hatta 4xFSAA filan kullanabiliyor cihaz...
Ben aletin özelliklerini biraz daha görmek için ati'nin sayfasından render monkey'i indirdim...(Daha evvel bi arkadaşımda burdan shaderları görebileceğimi biliyordum) ancak kurulum bitip de RM'yi açtığım zaman 90 tane örnekten sadece 3ünü çalıştırabildim...
Şimdi de sorularıma geçeyim...
1-) Donanımsal Direct-X 9 desteği olmasa bile bir oyunu işlemci gücü ve RAM'den toparlayıp yazılımsal DX9 emülasyonuyla böyle çatır-çatır oynatmak mümkün müdür? (BKZ > HL2)
2-) Benim kart RM'de patladı diye bu shader göremem anlamına mı gelir yoksa kartımın firmware'i ve donanımı güncel shader dillerini mi desteklememektedir? (atıyorum ki benimki hani 1.2 destekliyor da o yüzden 2'leri göremiyorum ama kocca ati bi tane de 1.2 shader'ı koymamış mı o programın içine?)
3-) Benim pixel - vertex shader 2.0 kullanamıyor olmam ileride saç-baş yoldurur mu? (misal 3 sene sonra Quake 4 çıkarmış da full efekt basarmış, ben göremezmişim...)
4-) Sonuç olarak bu kartı almakla iyi bişey mi yapmışım yoksa biraz daha bekleyip bi 100 $ daha koyup gidip bi R9500 pro filan mı alsaydım?
Hoş biliyorum bu aç gözlülüğün de sınırı yok, insanoğlunun doğasından geliyor ama işte sonuçta böyleyiz bizde
Bilen arkadaşlardan (özellikle üzerine basa-basa söylüyorum, konuda tecrübesi olan arkadaşlardan) cevap alabilirsem çok mutlu olacağım.
Merak edenler için sistem AMD Athlon 64 2800+,ASUSTek K8V AI Series MB, 1GB Kingston DDR2, 80 GB Seagate SATA HDD, 256 MB ASUSTek Ati Radeon 9250 Gamer Edition gibi birşey oldu Ne yalan söyleyeyim hoş oldu
Şimdiden teşekkürler ilgilenelere,
İçim içimi yiyor, yardım edin
Selam tetanoise,
Mesajinin üst kisminda A9550 modeli alt kısmında ise A9250 modeli demissin hangisi?
Eğer 9250 modelini aldıysan bence iyi bir seçim yapmamışsın. Bildiğim kadariyla ati kartlarda ps 2.0 desteği 9500 ve üzeri kartlarda geliyor.
Kartini değitirebiliyorsan hemen değiştir bence. Ayni fiyata Radeon 9550
var. Full DX9 ps 2.0 desteği ile geliyor.
Yazılımla emulasyon işine gelince: Hiçbir genel amaçlı işlemci (CPU) bir iş için özelleşmiş (GPU) çipin verdiği performansi veremez. DX de durum şöyle : oyun geliştirici mesela vertex shader için software vertex processing i enable ederse vertex shader lar SSE yada işlemcin destek veriyosa SSE2 gibi komut setleri kullanılarak hesaplanir.Tamam vertex ler için pek sorun değil ama iş pixelshader'lara gelince performans kaybi kaçınılmaz olacaktir. Bu yüzden pek çok oyun geliştirici software vertex ve pixel shader lari geliştirme aşamasında debugging yaparken falan yada ellerindeki donanım yeni bir shader modelini desteklemiyorsa kullanirlar.
RenderMonkey olayina gelince: Aslında ati ps 1.1 den direkt ps1.4 de ordan da 2.0 geçti. ps 1.2 örneği olmamasi gayet normal. Ayrıca bu da önemli değil. Sen o örnekleri HAL modunda görmeye kalkışmıssın o yüzden göremezsin tabii ki. Software görmek istiyon REF rasterizer kullanman lazim. Herhangi bir render monkey örneğini aç ve efekti göreceğin pencerede sağ tıkla ve REF i seç. O zaman görebilmen lazim.
Son söz:
Bence hemen kurtul o karttan. İşlemciyi çok sağlam almışssın ama aynı özeni ekran kartında göstermemişsin
Not : Yani ati driver'larini download edip bakıver çünkü ati artık opengl 2.0 desteği veriyor. Mesela benim kartim 9600XT ve son sürücüleri yüklediğimde OpenGL 2.0 desteği gözüküyordu. Ama senin kart 1.5 da kalmış olabilir (Büyük ihtimal).
Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim scg,
oldukça açıklayıcı oldu...
Kartın Markalı modeli ASUSTek A9550 GE fakat GPU modeli ATI Radeon 9250 GE yani 9550 tamamen Asus'un uydurduğu bir isim...
Aynı fiyata alabileceğime emin olamadım ama genede o kartı,
Çünkü aldığım bilgisayarcı arada 90 $ oynadığını söyledi, zaten bu makineyi toparlayana kadar da canım çıktı (cüzdanın dibini gördüm yani )
Son sürücüleri indirdim, bu akşam yükleyip deneyeceğim,
Birde söylediğinde haklısın evet, RM'de mode > HAL'deydi
Hemen onuda değiştirip bir bakacağım bakalım neler varmış diye...
Kartı değiştirebilmek gibi bir ihtimalim de var ama adamdan dayak yiyebilirim bu sefer ciddi anlamda (bu değişen 3.cü kart çünkü )
Bakalım ama genede bir soracağım, şimdi söylediklerinden nem kaptım ben
Bu forumda yeni konular açamazsınız Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız