Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
zee
Kayıt: Feb 24, 2005 Mesajlar: 11
|
Tarih: Thu Feb 24, 2005 6:11 pm Mesaj konusu: Kişisel başlangıç için tavsiyeler |
|
|
Merhaba,
Oyun yapmayı araç olarak istiyorum aslında. Oyun yapmayı öğrenirken yanında 3 boyutlu ortamları programlamak hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum. Durumumu anlatıp tavsiyeler isteyeceğim.
Lisede teknik lise okudum ve Turbo Pascal'da unitler yazıyordum. Sonra PHP ile uzunca bir süre uğraştım. Bilgisayar öğretmenliğinde okuyorum. Bayağıda oyun oynadım.
Amacım C++ ve 3D studio max kullanarak oyun ortamını programlayacak kabiliyete sahip olmak. Bilirsiniz zaten, mevdinc bu tarz bir ortam programlamış, havanın, suyun davranışlarını modellemişti. Hatta intel işlemci tanıtımlarında bu similasyonu kullanmıştı. Bizim üniversite gelip tanıttığında gerçekten hayran kalmıştım nesnelerin matematikle bu kadar akıllıca modellenebileceğine.
Sizden isteğim, tümden gelim metodu ile C++ ve 3DS max kitapları yada kayanakları tavsiye etmeniz. Öğretmenlik okuduğum için kendi durumumda tümdengelimin daha sağlam bir öğrenme metodu olduğunu düşünüyorum. Örneğin Turbo Pascal'ı Ömer Akgöbeğin kitabından öğrenmiştim ve bayağıda esnek kullanabiliyorudum. Kitap tümdengelim tekniği ile yazılmıştı. 1 yıl bir nesnenin hareketlerini programalayabilirsem çok işime yarayacak.
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler... |
|
Başa dön |
|
|
zee
Kayıt: Feb 24, 2005 Mesajlar: 11
|
Tarih: Thu Feb 24, 2005 6:13 pm Mesaj konusu: |
|
|
Unutmadan bu arada daha evvel açılmış pek çok başlığıda inceledim. DEV-C++ derleyicisini indirdim bile Ve ekstra tavsiyeleriniz olacaksa sonuna kadar dinlerim ( okurum ). |
|
Başa dön |
|
|
MungaBunga
Kayıt: Oct 19, 2004 Mesajlar: 207 Nereden: Mardin
|
Tarih: Thu Feb 24, 2005 6:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sorunu tam olarak anlayamadım. Oyun motorumu yapmak istiyorsun ?
Eğer cevabın evet ise www.gametutorials.com adresinde OpenGL ile 3D oyun yapımını öğrenirsin. Tabi DirectX de öğrenebilirsin. Pascal biraz eskidi yanılmıyorsam C biliyorsan çok iyi olur senin açından.
www.gorselegitim.com sitesinde 3D Max eğitim CD 'lerini satılıyor.
Görsel olarak öğrenebilirsin.
BAŞARILAR.veSİTEYE.hoş.GELDİN |
|
Başa dön |
|
|
zee
Kayıt: Feb 24, 2005 Mesajlar: 11
|
Tarih: Thu Feb 24, 2005 8:56 pm Mesaj konusu: |
|
|
Galiba 3 boyutlu bir ortamın tasarımı oyun motoruyla olacak. Yada biz oyun motoru diyoruz. Öyle mi ?
Pascal'ı zaten yıllardır açmadım. Eskiden iyiydim. C++ öğrenmek istiyorum. Bu yüzden tümdengelim ile eğitim veren kitapları merak ediyorum. Yani bir projeyi parça parça bölüp, daha küçük parçalara giden C++ kitapları. Tabi temel bir eğitim üzerine mümkün bu. O da C++ a bakınca fonskyionların bir bölümü dahil bende varmış zaten dedim.
İşte bu tarz kitaplar arıyorum. Başvuru kaynağı olması pek birşey ifade etmiyor çünkü. Pek çok komuta ihtiyaç duymayabiliyor insan. Alfa kitapları sanki ansiklepodi. Eğitsel özelliği daha iyi kitaplar lazım. Okuyanlardan tavsiyeler bekliyorum. Zira yıllardır C++ ile uğraşanlar varmış forumda.
Hoşbulduk, çok eğlenecek,iyi öğrenecek gibiyim. Hadi bakalım. |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Thu Feb 24, 2005 9:19 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ortamı herhangi bir modelleme programında oluşturabilirsin.Binalar, eşyalar vesaire ayrı ayrı modelleyebilir ve programlama ile oluşturduğun grafik motorunda bunları ekrana çizebilirsin.Eğer benimkisi grafik değil oyun motoru dersen bunun için en azından kullanıcı girdisi de alman gerekiyor ki insanlar hazırladığın ortamda gezebilsin ve ortamla etkileşime girebilsin.Eğer C++ kasmaya karar verdiysen öncelikle iyice hakim olana kadar öğren derim.Sonra grafikleri çizmek için OpenGL daha iyi bir API sanırım ama hazır bir motor kullanmayı şahsen tercih ederim.Zaten okudukça bilgin artıcak ve öğrenmen daha da kolaylaşıcak, korkucak bişi yok çalışmasını bilince herşey rahatlıkla öğreniliyor ve kanımca yeni bişeyler öğrenmek çok zevkli.Kolay gelsin , unutmadan, hoşgeldin... |
|
Başa dön |
|
|
ferdemoncel
Kayıt: Nov 03, 2003 Mesajlar: 277 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Feb 24, 2005 10:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
C++ öğrenmek istiyorsanız ilkönce C++ dilinin geliştiricisinin ağzından 'Standart C++'yi Yeni Bir Dil Olarak Öğrenmek' okumanızı tavsiye ederim.
Daha fazlasını okumak istiyorsanız Türkçe çevirisini:
http://acehreli.org/~ali/turkcecpp/cpp_ogrenmek.html
adresinde bulabilirsiniz. Bu oldukça teknik bir makale olduğu için ilerde C++ hakkında yanlış fikirlere kapılmamanız için 4. bölüm olan C++'ı Öğrenmekkısmını okumanızı tavsiye ederim.
Şimdi ne yapabilirim konusuna gelince eğer ingilizceniz varsa çok iyi kaynaklar kitaplar var.Andrew Koenig and Barbara E. Moo nun yazdığı Accelerated C++ Practical Programming by Example benim bazen izlemeye çalıştığım yabancı haber gruplarında yeni başlayanlara hitap eden ve çok iyi bir kitap olarak biliniyor. Bu kitapla ilgili bilgiye http://www.acceleratedcpp.com/ adresinden ulaşabilirsiniz.
Bir de halen benim okuduğum ve gerçekten çok beğendiğim internet üzerinden ücretsiz olarak bulabileceğiniz C++ In Action kitabını tavsiye ederim. Adresi:
http://www.relisoft.com/book/index.htm
Eğer Türkçe kaynak arıyorsanız.
1- Dr. Yalçın Özkan Nesneye Yönelik Programlama ALFA
2- C++ Öğrenim Kılavuzu Herbert Schildt
aklıma gelen kitaplar.
Bunlardan birincisi konuları çok basit sade bir düzeyle anlatıyor. Ama gerekli teknik detaylara yeteri kadar önem vermiş ya da size iyi bir kodlama stili veriyor diyemeyeceğim. (Bu dediğim yabancı kitaplardan C++ In Action'ı okumaya başlarsanız ne demek istediğimi anlarsınız) Kısacası size dilin temelini veriyor.
İkinci kitap da bunu bitirirseniz okumanızı tavsiye edebileceğim ve şu anda C++ ile ilgili haber gruplarında eleştirisi yapılmış bir kitap. Aslında yazar o kadar da --özellikle C++ ustaları tarafından beğenilen bir yazar değil -- Ama Türkçeye çeviri kitaplar içerisinde --şimdilik-- en iyisi olduğu söyleniyor. Bu kitabı henüz bitirmedim. Malum çeviri kitaplardaki ticari amaçlarla yapılan tüm eksiklikler, yanlışlıklar bu kitapta da var. Kodlar yarı ingilizce, yarı türkçe bazen türkçeye çevrilmiş kısımdan ne dediğini anlamakta güçlük çekebiliyorsunuz vs.. vs.. Ama yine de orta seviyede hazırlanmış oldukça örnek bolluğu var. Sırf bu nedenden de kitap alınabilir. Örneklerin öyle çok kaliteli olduğunu da düşünmeyin ama..
Bir de bir programlama dilini öğrenirken diğerlerinden yardım almak oldukça yerinde bir fikir. Bunun için kaliteli bir haber grubuna üye olup takip etmenizi tavsiye ederim.
C++ İle İlgili Yabancı Haber Grupları:
comp.lang.c++
comp.lang.c++.moderated
C++ İle İlgili Türkçe Haber Grubu:
C Dili Grubu
Benim şimdilik yapabileceğim tavsiyeler bunlar .. |
|
Başa dön |
|
|
zee
Kayıt: Feb 24, 2005 Mesajlar: 11
|
Tarih: Fri Feb 25, 2005 3:22 pm Mesaj konusu: |
|
|
Nomax demiş ki: |
Eğer benimkisi grafik değil oyun motoru dersen bunun için en azından kullanıcı girdisi de alman gerekiyor ki insanlar hazırladığın ortamda gezebilsin ve ortamla etkileşime girebilsin.
...
Kolay gelsin , unutmadan, hoşgeldin... |
Tam da bu lazım bana. Oyun motoru. Hedef dahada netleşti saol. Bu arada hoşbulduk, gerçekten hoş burası.
ferdemoncel gerçekten çok faydalı bir cevap verdin. Çok çok saol. Söylediklerini dikkate alıcam. Haber grubu ve forumları takip etmeye çalışıyorum. Belki kendimde bir kaynak sitesi oluşturabilirim. Tek sorunum zaman zaten. Tekrar teşekkürler... |
|
Başa dön |
|
|
thx_ac3
Kayıt: Jan 07, 2004 Mesajlar: 11 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sun Feb 27, 2005 3:41 pm Mesaj konusu: |
|
|
Merhaba; Birde şunu indirip incelemende fayda var unreal oyun motorunun demo su. bunun içinde çıkan kodları (script) inceleyip değiştirerk temel mantığı göre bilirisin. demo oyun olmayıp açık bir arazide dolaşıyorsun ve bu oyun motorunun yapa bildiklerini göre bilirsin. ayrıca bu runtime ile mimari alanında çalışma yapanlar kendileri için denemeler yapıyorlar. bir firma bu motorun lisansını sırf mimari göreslleştirmede kullanmak için almak üzere.
http://udn.epicgames.com/Two/UnrealEngine2Runtime
http://udn.epicgames.com/Two/UnrealEngine2Runtime22262002
incelemen için id firmasının Quake, Quake II oyunlarının codları tamamen açık onlarıda inceleye bilirisin. fakat bu kodları deneye bilmek için oyunlara sahip olman gerkiyor. |
|
Başa dön |
|
|
thx_ac3
Kayıt: Jan 07, 2004 Mesajlar: 11 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sun Feb 27, 2005 5:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yazmayı unutmuşum
ayrıca yine incelemen için bu 3d oyun motorunuda tavsiye ederim tamamen free. ticare amaçla kullanmamak şartı ile.
http://www.3dstate.com/
MS C#
MS C++
MS Visual Basic 6.0 + .NET
Borlan C++ builder
için sürümleri mevcut |
|
Başa dön |
|
|
zee
Kayıt: Feb 24, 2005 Mesajlar: 11
|
Tarih: Mon Feb 28, 2005 12:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bende buradaki konuşmalardan sonra deneyecek hafif motorlar arıyordum. Eline sağlık ki quake kodlarının açık olduğundan haberim yoktu. Teşekkürler. İş git gide eğlenceli oluyor |
|
Başa dön |
|
|
nameless
Kayıt: Jun 08, 2004 Mesajlar: 86 Nereden: sinsinati
|
Tarih: Mon Feb 28, 2005 1:59 pm Mesaj konusu: |
|
|
'nesne yönelimli c++ programlama klavuzu' adlı kitabı tavsiye ederim
(alfa yayınlarından)
üstünde uzmanlar için yazıyor ama herbert'in kitabından daha iyi anlatıyor başlangıç seviyesi için |
|
Başa dön |
|
|
Onakoma
Kayıt: Jan 23, 2005 Mesajlar: 77
|
Tarih: Mon Feb 28, 2005 5:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
nameless demiş ki: |
üstünde uzmanlar için yazıyor ama herbert'in kitabından daha iyi anlatıyor başlangıç seviyesi için |
zaten türkçe "uzmanlar için" bir kitap yok ki bu konularda, hele ki alfa da... çoğu boş-beleş... |
|
Başa dön |
|
|
nameless
Kayıt: Jun 08, 2004 Mesajlar: 86 Nereden: sinsinati
|
Tarih: Mon Feb 28, 2005 6:01 pm Mesaj konusu: |
|
|
@onakoma
doğru söyluyorsun piyasa da gördüğüm çoğu kitap birbirini tekrarlıyor
@zee
eğer ingilizcen varsa emule'den baya güzel kitaplar bulabilirsin mesela ben 'c++ in aciton' ı çektim bir göz gezdirdim sağlam bir kitaba benziyor |
|
Başa dön |
|
|
zee
Kayıt: Feb 24, 2005 Mesajlar: 11
|
Tarih: Mon Feb 28, 2005 7:12 pm Mesaj konusu: |
|
|
Evet bende baktım o kitaba. İngilizceyide yavaş yavaş öğreniyoruz. Türkçe dünya dar geliyor zaten.
Motorları denedim. Hiç fena değil. Ama asıl oyun motoru bölümünde bulduğum videolara hayran kaldım. Yerçekimi ve fizik modeli ordaki forumda arkadaşların konuştuğu gibi müthiş simüle edilmiş.
İşe daha yeni başladım ama insanlar bana şimdiden C++, Max falan bilip bilmediğimi sorar oldu |
|
Başa dön |
|
|
tonymontana
Kayıt: Nov 06, 2003 Mesajlar: 17 Nereden: ist
|
Tarih: Tue Mar 01, 2005 10:42 pm Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
'nesne yönelimli c++ programlama klavuzu' adlı kitabı tavsiye ederim
(alfa yayınlarından)
üstünde uzmanlar için yazıyor ama herbert'in kitabından daha iyi anlatıyor başlangıç seviyesi için |
nameless a katılıyorum.Sanada tavsiye ederim nesne yönelimli c++ programlama kılavuzu şu an bence türkçe kaynakların en iyisi..Tabi istersen başka tavsiyelerdede bulunabilirim.
Tavsiye: Kimse kızmasın ama türk yazarların özellikle üniversite hocalarının yazdığı kitaplardan uzak durun.Çünkü hocalarımız kendi üniversitelerinde derslerinde kullanmak üzerede yazıyorlar o kitapları ve çoğu başlangıç seviyesinde veya konuyu özüne anlatmadan geçiştiren kitaplar oluyor...Bunun dışında herbert Schildtin kitabını(alfa yayınları) eğer c bilmiyorsan HİÇ TAVSİYE ETMEM çünkü kitap C'den C++ geçmek için yazılmış.(Bitirdim Onu) Nesne Yönelimli C++ programlama kılavuzu aslında ağar bi kitaptır ve başlangıç seviyesi için deildir.Daha doğrusu başlangıç seviyesinde öğretmez adamgibi öğretir.Fakat çok büyük bi şans ki adam hiç programlama bilmiyenler için yazmış kitabı yani yavaş ilerlersin ama adam gibi ilerlersin (ilk kitabımdı )
ingilizcen iyiyse C++ Primer 'ı öneririm.Yoksa takıldığın konularda aşşağıdaki kitaplardan yararlanabilirsin.(Bu aşşağıdakiler referans kitabı yani anlamadığın konularda sana açıklama getirecek kitaplardır.) Fakat yine anlamadığın konular için www.parashift.com dan c++ faq ye bak .Bana en çok orası yardım ediyordu...Bir çok sık rastalanan sorunun cevabı orada mevcut...Dediğim gibi namless doğru bi öneri yaptı .O kitabı bence mutlaka al...
Bu ikisi aslında başlangıç için diil ama elinde bulunsun..
C Complete Referance (ingilizce) Türkçesi alfa yayınlarında var...
C++ Complete Referance (ingilizce) türkçesi yok.Ama kitap iyi bunu bul
tavsiye: gotchas & exceptional tarzı kitaplardan ve türk hocalarının yazdığı kitaplardan uzak dur.Seni yanlış yerlere sürükliyebilir veya az kazancçlı olabilirler(hoca kitapları için geçerli bu) .Exceptional ve gotchas tarzı kitaplarda C++ dan korkmanı sağlıyabilirler çünkü epeyi bi derinlere iner kendileri:) |
|
Başa dön |
|
|
|